• 0

balansopstelling in aangifte en administratie

Hallo,

Ik ben halverwege 2012 begonnen met mijn bedrijfje. Mijn inkomsten worden gezien als winst uit onderneming.

Nu ben ik vandaag bezig geweest met de aangifte inkomstenbelasting voor ondernemers 2012. Dit is zo goed als gelukt, maar ik heb nog een vraag over de vermogensopstelling.

Voor de aangifte:

Ik wil de balans graag zo eenvoudig mogelijk houden. Privé en zakelijk lopen door elkaar heen bij mij. Dit ervaar ik niet als probleem gezien het lage en overzichtelijke aantal transacties. Ik heb het nu als volgt ingevuld in het aangifteprogramma.

Saldo w/v-rekening: € 10.182

Waarde activa: € 570 (voorraad + kas)

Eigen vermogen: € 570

Privé-onttrekkingen: € 9.612 (=10182-570)

Is dit goed voor de belastingdienst?

Hoe doe ik dit op de balans in mijn eigen administratie?

Kan ik hier de saldi op de balans ook op € 570 bepalen en saldo winst W/V gewoon op € 10.182 bepalen?

Of moet ik hier de privé-onttrekking ook vermelden? Ik kan die precieze onttrekking van €9612 niet aantonen, dit doordat de financiën prive en zakelijk door elkaar heen lopen.

Alvast bedankt!

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

• 0

Hoe doe ik dit op de balans in mijn eigen administratie?

Kan ik hier de saldi op de balans ook op € 570 bepalen en saldo winst W/V gewoon op € 10.182 bepalen?

Of moet ik hier de privé-onttrekking ook vermelden? Ik kan die precieze onttrekking van €9612 niet aantonen, dit doordat de financiën prive en zakelijk door elkaar heen lopen.

Klopt : Als de winst correct is uit de W/V rekening kun je hiermee de prive ontrekkingen op de balans eruit halen.

Je zult wel je W/V moeten samenstellen uit kosten en omzet.

570 komt op de balans. Maar wel gesplitst in voorraad en liquide (kas) op 31-12-2012.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar