• 0

Export Noorwegen kleine order.

Ik heb een Noorse klant die een bestelling wil doen. De klant woont in Noorwegen. Het is een zakelijke bestelling. De klant wil liever geen BTW betalen ivm niet E.U. deze betaalt de klant al in Noorwegen (de waarde is tussen de 500,- en 700 euro).

 

De vraag is hoe ga ik dit verzenden om de volgende documenten te ontvangen. Dit omdat het geen E.U. land is. Zelf dacht ik aan DHLFORYOU maar of ik dan alle bescheiden ontvang? In Nederland worden niet alle pakketjes gecontroleerd met het resultaat 0 formulieren en dan heb ik weer een probleem voor mijn administratie. Wie weet hoe ik hier mee kan omgaan :-\

 

Extra administratieve verplichtingen bij export naar niet-EU-landen

 

Bij export naar niet-EU-landen moet u kunnen aantonen dat de goederen de EU hebben verlaten. Bewaar daarom ook de volgende documenten:

 

alle douanedocumenten die u van de douane ontvangt op de plaats waar de goederen de EU verlaten

kopie van de vrachtbrief

factuur van de vervoerder

invoerbewijs van het land van bestemming

correspondentie met uw buitenlandse klant

bewijs van de transportverzekering

eventueel een kopiefactuur die voor export is getekend door de Douane

eventueel andere documenten die op de uitvoer betrekking hebben

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Of de douane wel of niet controleerd maakt voor de documenten echt helemaal niks uit. Belangrijkste is dat je de goederen voor export bij de douane aangeeft en daarnaast je administratie goed op orde hebt. Maar zie het als volgt:

 

alle douanedocumenten die u van de douane ontvangt op de plaats waar de goederen de EU verlaten

- Neem aan dat je gewoon douane aangifte laat doen door danwel DHL danwel iemand anders?

kopie van de vrachtbrief

- Is het verzendbewijs van DHL

factuur van de vervoerder

- Factuur van DHL

invoerbewijs van het land van bestemming

- Niet direct noodzakelijk maar je kan dit evt aan je klant vragen. Als je de overige zaken hebt dan is dit echt geen must

correspondentie met uw buitenlandse klant

- Bewaar de laatste e-mail correspondie. Order bevestiging en de factuur + het betalingsbewijs/bankafschrift

bewijs van de transportverzekering

-Indien je de goederen inderdaad laat verzekeren krijg je hiervan een bewijs

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0
alle douanedocumenten die u van de douane ontvangt op de plaats waar de goederen de EU verlaten

- Neem aan dat je gewoon douane aangifte laat doen door danwel DHL danwel iemand anders?

 

Net de site is wat beter bekeken en ik moet idd de nodige formulieren invullen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 94 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.