• 0

Waarderen van voorraad

Beste allen,

 

Ik heb menig website en HL topic door spit en gezocht naar het volgende:

 

Ik verkoop producten uit Amerika, deze koop ik in tegen een bepaald bedrag. Hierbij komt nog de verzendkosten voor de zending van Amerika naar Nederland. Tevens komen er invoerrechten aan te pas.

 

Nu zit ik te stoeien met mijn balans. Ik probeer de voorraad te waarderen en vraag mij het volgende af:

(voor gemak even euro's, bedragen even natte vinger werk)

Ik koop een product in voor laten we zeggen 15€ (x100) dus totaal €1500 aan inkoopkosten voor het product, de zending kost 100€ dus in totaal 1600€ bij de invoer komen er invoerrechten bij van 50€ dus van deur-tot-deur ben ik 1650€ kwijt.

 

Om de voorraad te waarderen moet ik dan die 1650 pakken of enkel de waarde van het product van inkoop dus enkel die 1500?

 

Ik hoop graag van jullie te horen ;)

 

Gr. Leroy

 

 

 

 

 

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Alle kosten die jij moet maken om het product op voorraad te krijgen vormen samen de kostprijs van het product, je moet dus € 1.650,00 als waarde aanhouden.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Super bedankt voor dit antwoord ;)

 

En om de product voorraad of goederen voorraad van het verloop van het jaar te krijgen doe ik:

Begin voorraad (1 januari) - verkochte producten + nieuwe voorraad = goederen voorraad 31-12 toch?

 

Ik heb meerdere producten tegen verschillende inkoop prijzen met verschillende verzendkosten en invoerrechten, toevallig ook tips hoe ik dit makkelijk en snel kan verrekenen?

 

Leroy

Link naar reactie
  • 0

En om de product voorraad of goederen voorraad van het verloop van het jaar te krijgen doe ik:

Begin voorraad (1 januari) - verkochte producten + nieuwe voorraad = goederen voorraad 31-12 toch?

 

Ja, dit sommetje klopt, maar hangt er mede vanaf waarvoor je deze wilt gaan gebruiken?

 

Ik heb meerdere producten tegen verschillende inkoop prijzen met verschillende verzendkosten en invoerrechten, toevallig ook tips hoe ik dit makkelijk en snel kan verrekenen?

 

Je kunt hier het FIFO principe (first in, first out) voor hanteren. Dat betekent dat je per eindejaar de producten

waardeert tegen de laatste betaalde inkoopprijs inclusief de daarvoor betaalde verzendkosten en invoerrechten.

 

Groet,

Alex

 

Link naar reactie
  • 0

Het is afhankelijk wat je wil... Als je maar consequent bent mag je volgens mij ook andere methode's gebruiken.... Net realizable value (NRV) Inventory Sales Value - Estimated Cost of Completion and Disposal = Net Realizable Value.

 

 

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 206 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.