• 0

WordPress goede keus voor een webwinkel?

Goedemiddag,

 

Na vele maanden denken en informatie zoeken over het beginnen van een webwinkel krijg ik steeds meer het idee dat ik de knoop ga doorhakken. Desalniettemin kwam ik er al snel achter dat het starten van een webwinkel een heus wild westen is, mits je er natuurlijk verstand van zaken hebt. Zodoende wil ik hier dan ook mijn vraag voorleggen.

 

Ik loop een beetje vast op het kiezen van een Open Source software voor mijn winkel. Mijn interesse gaat zelf uit naar WordPress/WooCommerce, maar jammer genoeg vind ik maar weinig informatie, voorbeelden en ervaringen over/van de E-commerce tak van WordPress.

 

WordPress heeft mijn aandacht getrokken, omdat ik er zelf een klein beetje ervaring mee heb gehad en dat beviel goed. Het is snel, makkelijk te bedienen en de meeste websites met WordPress zien er altijd overzichtelijk uit. Alleen het is en blijft software oorspronkelijk ontworpen voor blogs. En daardoor heb ik toch wel wat twijfels. Mijn eisen zijn:

 

- Goede beveiliging

- Betaalmogelijkheden: In eerste instantie iDeal en PayPal, eventueel later de mogelijkheid te hebben voor CreditCard- betalingen en een service waarmee je achteraf kan betalen.

- Makkelijk te gebruiken, zowel voor mij als de klant

- Snel

- Het goed laten doorschijnen van je eigen huisstijl in het ontwerp van de webwinkel

- Mogelijkheid hebben uit veel plugins en add-ons.

- De mogelijkheid tot veel artikelsoorten aan te bieden. De producten die ik ga aanbieden zitten meestal rond een paar euro, daardoor bied ik vele verschillende artikelen aan.

 

Is het met deze eisen nog aan te raden om voor WordPress te gaan, of zeggen jullie ga voor een Open Source pakket met meerdere mogelijkheden? Bijvoorbeeld Magento, osCommerce, Opencart, Virtuemart, Zen-Cart etc. Een aanbeveling met een bijpassende host zou ik zeer op prijs stellen.

 

Mijn budget ligt rond de €20,- in de maand.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Er zijn veel ervaringen en voorbeelden van WP met Woocommerce te vinden. Gebruiken de zoekfunctie hier eens, en Google. Ook de website van Woocommerce heeft voorbeelden (en templates).

 

Je budget (en eisenpakket) zijn in mijn optiek niet geschikt voor Magento. Ik vind WC makkelijk in gebruik, maar ik ben bevooroordeeld want ik werk graag met Wordpress. Als jij al ervaring hebt met WP zou ik het daar bij houden.

 

WP/WC is gemakkelijk uit te breiden met plugins. Let er wel op dat plugins je website kunnen vertragen en niet alle plugins even veilig in het gebruik zijn. Vooral voor een webshop lijkt me dat belangrijk.

Link naar reactie
  • 0

@lapwing Even ter info: WooCommerce is niet de e-commerce tak van WordPress, maar de naam van de e-commerce software van themabouwer WooThemes. Daar zijn veel mensen erg enthousiast over en WooCommerce staat bekend als de beste e-commercesoftware voor WordPress.

 

Ik ken WooCommerce niet, maar als niet it-er vind ik de themes van www.woothemes.com erg duidelijk en prettig werken. Ze zijn heel makkelijk zelf in de gewenste huisstijl te zetten en ik ben erg blij met de videotutorials voor hun klanten. Daarnaast hebben ze tegenwoordig allerlei responsive themes (ook WooCommerce) waardoor je website automatisch goed draait op de diverse mobiele apparaten.

 

Tot zover mijn twee centen

 

Ondernemer achter dé lesmethode ondernemerschap voor het MBO www.isondernemenietsvoorjou.nl

Daarnaast die van www.calimeromarketing.nl en www.ondernemersfacts.nl

Link naar reactie
  • 0

Als de hoofdfunctie van de site verkopen is, dan sluit ik me bij Espen aan - beter beginnen met een pakket als opencart dat daarvoor bedoeld is, dan feitelijk een stuk blogsoftware/cms uitbreiden met een winkelplugin.

 

Qua plugins voor betaalsystemen zit je met opencart wel goed, en er zijn ook best fraaie thema's op de markt die met wat aanpassing een goede basis kunnen zijn voor het uiterlijk van de winkel.

 

Wat hosting betreft is het een stuk minder eisend dat de gemiddelde magento installatie, en of je de extra features van magento nodig zult hebben betwijfel ik.

Link naar reactie
  • 1

Als de hoofdfunctie van de site verkopen is, dan sluit ik me bij Espen aan - beter beginnen met een pakket als opencart dat daarvoor bedoeld is, dan feitelijk een stuk blogsoftware/cms uitbreiden met een winkelplugin.

 

Waarom? Ik hoor veel mensen roepen dat een webwinkelsoftware pakket beter is dan een CMS met winkelplugin, maar zijn daar ook argumenten voor? (dit is een oprechte vraag, geen verkapte kritiek overigens)

Link naar reactie
  • 0

Vergelijk het maar met auto's en vrachtwagens.

Waar WordPress een personenauto is kun je daar prima een aanhanger achter hangen om wat vracht mee te vervoeren.

Wil je serieus aan het werk dan neem je een vrachtwagen.

 

Zo is het ook met WordPress versus een speciaal voor dat doel ontwikkelde software voor webwinkels.

Een plugin is met alle respect voor het werk van de programmeurs wat een aanhangwagen is voor een personenauto.

WordPress is en blijft vooral blogsoftware waar je middels plugins mee uit kunt breiden.

 

Het zit hem dus vooral in de code en de manier waarop je de database opbouwt.

De database wil je bij aanvang zo inrichten dat het doel is, een webshop, hetzelfde geld voor de code, hoe meer overbodige code, hoe groter de kans dat zich complicaties ontstaan die zich niet voordoen bij pakketten die speciaal ontwikkelt zijn voor een specifiek doel. Die complicaties ontstaan ook vaak als er work arounds bedacht moeten worden, alweer omdat de software ontwikkelt is met een ander doel voor ogen.

Link naar reactie
  • 0

Duidelijk Nico, dank je voor de toelichting. Op wat voor manier verhoudt zich dit tot de omvang van een webshop? Want ik heb aardige webshops zien draaien op WP/WC. Geen multishops-150-categorieen-tellende-groothandel, maar gewoon gemiddelde shops. Alleen ben ik geen backend programmeur, dus ik kan daar dan niks zinnigs over vertellen. (tenzij het aan Photoshop ligt... ::) :P )

Link naar reactie
  • 1

Lastig om daar zo iets over te zeggen.

Gevoelsmatig zeg ik, die WP oplossingen zijn mooi voor 'erbij' webshops.

Mensen die leuke spulletjes hebben en dagelijks wat pakketten richting TNT brengen.

 

 

Misschien moeten we webwinkeliers even opsplitsen in een aantal categorieën.

 

1

Mensen die het leuk vinden om wat spulletjes te verkopen.

Voor deze groep zijn het bijverdiensten, zij zijn waarschijnlijk het best af met verkoop via Marktplaats, een shop binnen ebay of een andere totaal webshopoplossing waar je vanaf een paar euro per maand al producten kunt verkopen in je 'eigen' webshop.

 

2

Mensen die graag wat inkomen willen halen uit de verkoop van artikelen.

Zij kunnen kiezen uit de ebay shops of een andere webshop waar ze voor een vast bedrag per maand artikelen toe kunnen voegen.

Als ze iets meer willen investeren en zelf het beheer hebben neem je een WP webshop met een standaard thema.

Hier zit je ook aan de ondergrens van de open source webshop software, nog wel met standaard theme.

 

3

Ondernemers die serieus aan de slag gaan met hun webshop en hier hun hoofdinkomen uit (willen) halen.

Deze groep mensen investeert serieus in een goede webshop, dat kan op basis van open source webshopsoftware zijn met een theme in hun eigen huisstijl. Afhankelijk van het soort product kan hier ook een maatwerkshop een oplossing zijn. (denk aan 2 producten die je direct koppelt aan een PSP zoals Mollie)

 

4

Ondernemers wiens online verkopen grote vormen aannemen (bijvoorbeeld kabeltje.com)

Voor hun zit je in de hoek van de professionele pakketten met professionele support organisaties.

Ook maatwerk kan hier een goede oplossing bieden geheel afhankelijk van de wensen van de klant.

 

Wil niet zeggen dat je met een goedkope webshop geen flinke omzetten kunt draaien, mijn ervaring is echter dat met meer omzet er vaak ook specifieke vragen komen die alleen uitvoerbaar zijn met speciale webshopsoftware of maatwerk.

Denk bijvoorbeeld aan logistieke opties zoals koppeling aan het systeem van vervoerders, voorraadbeheer enz.

 

Ik denk dat het voor de starters slim is om te kijken hoe groot hun ambitie is en welke kansen ze zien.

Het zou jammer zijn als je investeert in een oplossing die bij gewenste groei al snel niet meer voldoet.

Geen probleem als de groei zorgt voor enorme omzetten en je geld zat hebt, wel een probleem als de groeiende stroom aan verkopen wordt gefrustreerd door een webshop slecht functioneert.

 

Link naar reactie
  • 0

Als de hoofdfunctie van de site verkopen is, dan sluit ik me bij Espen aan - beter beginnen met een pakket als opencart dat daarvoor bedoeld is, dan feitelijk een stuk blogsoftware/cms uitbreiden met een winkelplugin.

 

Waarom? Ik hoor veel mensen roepen dat een webwinkelsoftware pakket beter is dan een CMS met winkelplugin, maar zijn daar ook argumenten voor? (dit is een oprechte vraag, geen verkapte kritiek overigens)

 

Een belangrijk punt kan ook in de ontwikkeling zitten. Vaak worden (security) updates voor het hoofdpakket sneller ontwikkeld dan die voor plugins. Bij de plugins hangt het er maar vanaf hoe actief de maker het blijft ondersteunen - het hoeft niet altijd een probleem te zijn, maar de kans is groter.

 

Voor zaken als betaalmethodes ben je ook het best af met een veelgebruikt pakket, daarvoor worden ze gewoon sneller ontwikkeld omdat het voor de exploitant aantrekkelijk is support te geven.

 

In die zin is het gewoon zinnig te kijken naar hoeveel een pakket gebruikt wordt. Iets als opencart kent veel gebruikers en wordt actief ontwikkeld. Zou je een heel obscuur stuk winkelsoftware kiezen loop je de kans dat de ontwikkelingen daarvan achterblijven bij een populaire e-commerce plugin voor wordpress.

 

Overigens vind ik de analogie die Nico neerzet prima geplaatst: het is vooral zaak iets te kiezen waarvan de primaire functie overeenkomt met je primaire behoefte.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb destijds veel opensource pakketten uitgeprobeerd. Vooral omdat ik het leuk vond en er eenvoudig de tijd voor had. De meeste waren te ingewikkeld en/of moeilijk aan te passen aan mijn (eenvoudige) huisstijl. Magento vond ik destijds het mooist en gemakkelijkst maar het was zo traag dat zelfs na overstappen naar een sneller server (windows naar Linux) het nog "stroop" was.

Uiteindelijk voor Wordpress en WP ecommerce (de gratis basis variant) gekozen. Een neef (HBO IT student) heeft me geholpen een van de basistemplates aan te passen en het bestelproces te optimaliseren naar 2 pagina's, 1 met de shop en de 2e voor de afwikkeling. Ideal met Mollie werkt prima en beperkt de administratie omdat ik 1 keer per maand een uitbetaling heb met bijbehorende factuur.

 

Dus als je tijd hebt en zin, probeer wat uit en start desnoods met een (gratis) kant en klaar webwinkel. Als je dan zeker weet dat je een markt hebt voor je producten is het nog altijd mogelijk om uit te breiden.

Link naar reactie
  • 0

Om een webwinkel professioneel op te zetten zou ik adviseren gebruik te maken van Magento.

Magento is geen eenvoudig pakket en qua hosting zal je ook een behoorlijke provider moeten kiezen.

 

Een basis provider rekent vanaf 10 euro in de maand tot de sky is the limit. Google maar eens op byte of skyberate.

 

Template kan je bij themeforest aanschaffen voor een euro of 60.

 

Daarna begint de inrichting waar je nog de nodige uurtjes mee bezig bent.

 

Je kan alles uitbesteden en je bent ca. 5000,00 kwijt.

 

Alternatief voor een simpele webshop is een partij als mijnwebwinkel. Heel eenvoudig op te zetten echter ik vind de professionaliteit qua uitstraling ver te zoeken.

http://www.linouslingerie.nl/ voor betaalbare en alledaagse Lingerie
Link naar reactie
  • 0

 

1

Mensen die het leuk vinden om wat spulletjes te verkopen.

Voor deze groep zijn het bijverdiensten, zij zijn waarschijnlijk het best af met verkoop via Marktplaats, een shop binnen ebay of een andere totaal webshopoplossing waar je vanaf een paar euro per maand al producten kunt verkopen in je 'eigen' webshop.

 

2

Mensen die graag wat inkomen willen halen uit de verkoop van artikelen.

Zij kunnen kiezen uit de ebay shops of een andere webshop waar ze voor een vast bedrag per maand artikelen toe kunnen voegen.

Als ze iets meer willen investeren en zelf het beheer hebben neem je een WP webshop met een standaard thema.

Hier zit je ook aan de ondergrens van de open source webshop software, nog wel met standaard theme.

 

3

Ondernemers die serieus aan de slag gaan met hun webshop en hier hun hoofdinkomen uit (willen) halen.

Deze groep mensen investeert serieus in een goede webshop, dat kan op basis van open source webshopsoftware zijn met een theme in hun eigen huisstijl. Afhankelijk van het soort product kan hier ook een maatwerkshop een oplossing zijn. (denk aan 2 producten die je direct koppelt aan een PSP zoals Mollie)

 

4

Ondernemers wiens online verkopen grote vormen aannemen (bijvoorbeeld kabeltje.com)

Voor hun zit je in de hoek van de professionele pakketten met professionele support organisaties.

Ook maatwerk kan hier een goede oplossing bieden geheel afhankelijk van de wensen van de klant.

 

Wil niet zeggen dat je met een goedkope webshop geen flinke omzetten kunt draaien, mijn ervaring is echter dat met meer omzet er vaak ook specifieke vragen komen die alleen uitvoerbaar zijn met speciale webshopsoftware of maatwerk.

Denk bijvoorbeeld aan logistieke opties zoals koppeling aan het systeem van vervoerders, voorraadbeheer enz.

 

Ik denk dat het voor de starters slim is om te kijken hoe groot hun ambitie is en welke kansen ze zien.

Het zou jammer zijn als je investeert in een oplossing die bij gewenste groei al snel niet meer voldoet.

Geen probleem als de groei zorgt voor enorme omzetten en je geld zat hebt, wel een probleem als de groeiende stroom aan verkopen wordt gefrustreerd door een webshop slecht functioneert.

 

 

Laat ik mij dan ook maar in een groep indelen. Groep nummer twee komt het beste overeen. Ik ben student en tevens nog een tiener. Doordat ik al vele jaren werk en daarbij ook mijn eigen kleine handeltjes heb gehad, wil ik wel eens een kleine investering doen. Ik beschouw dit voor mij als een project. Mijn voornamelijk doel is om te leren, ervaringen op te doen en nieuwe contacten te leggen. Het andere doel is natuurlijk om mijn kosten er uit te halen en uiteindelijk ook winst te behalen. Maar mijn hoofdinkomen eruit te halen? Neen, dat is op papier een onrealistisch doel, doordat ik de tijd er niet voor heb. Maar wie weet wat er in de praktijk uit gaat rollen.

 

Doordat ik een gering budget heb en mijn doel ook is om te leren, wil ik veel zelf doen en daarbij tevens aan zoveel mogelijk kostenbesparing doen. Hoe zit het trouwens met plug-ins en de kosten? Moet je voor de meest benodigde plug-ins vaak betalen?

Link naar reactie
  • 0

Hoe zit het trouwens met plug-ins en de kosten? Moet je voor de meest benodigde plug-ins vaak betalen?

 

Voor een redelijke simpele webshop hoef je volgens mij geen betaalde plugins aan te schaffen. Je betaald voor je iDeal PSP, afhankelijk van de aanbieder, per transactie. Voor de rest kan ik even zo snel niks bedenken. Magento heeft aardig wat betaalde plugins, o.a. voor layered navigation. Maar de meeste open source pakketten werken prima out of the box.

Link naar reactie
  • 0

Dat is goed om te horen. Ik denk dat ik gewoon maar een hosting zoek die onder andere WordPress en Open cart er kan opzetten. Zodoende kan ik beiden even uitproberen. Iemand aanbevelingen? En waar moet ik sowieso om denken bij het kiezen van webhosting, oftewel: Wat is aan te raden om in het pakket te doen?

Link naar reactie
  • 0

Het probleem dat ik heb met WordPress, zowel met WordPress.com als met WordPress.org, is dat ik binnen twee dagen iets heel moois kan maken en vervolgens met mijn kop tegen een muur aan loop en die muur die gaat niet weg.

 

He blijft eindeloos hangen op een detail en als je gaat googelen ontdek je dat duizenden anderen daar ook tegenaan lopen en dat de functionaliteit die je hoopte te hebben er gewoon niet is. Dan maar geen WordPress.

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 1

Het probleem dat ik heb met WordPress, zowel met WordPress.com als met WordPress.org, is dat ik binnen twee dagen iets heel moois kan maken en vervolgens met mijn kop tegen een muur aan loop en die muur die gaat niet weg.

 

He blijft eindeloos hangen op een detail en als je gaat googelen ontdek je dat duizenden anderen daar ook tegenaan lopen en dat de functionaliteit die je hoopte te hebben er gewoon niet is. Dan maar geen WordPress.

 

 

Ik ga nu wel offtopic, maar wat voor een probleem dan? Ik gebruik nu al jaren wordpress voor webwinkels, blogs, business sites en ga zo maar door. Standaard dingen tot erg veel maatwerk met complete eigen gemaakte plugins. Werkt prima..

 

Ontopic: Wordpress e-commer (woocommerce) heeft bijna dezelfde functionaliteiten als magento tegenwoordig. Ja het is iets minder uitgebreid dan magento, maar in de basis is het het zelfde. Daarnaast, de toekomstige klant, ziet echt niet of jij een magento, wordpress of opencart webshop hebt. De klant wil kwaliteit, service en een goede prijs...

Link naar reactie
  • 0

Doe het meteen goed en ga voor Opencart. Gebruik ieder systeem waar het voor gemaakt is.

 

Je weet nooit hoe groot je winkel wordt en als je dan meteen met de juiste software begint dan hoef je later niet over te stappen.

 

Opencart heeft vele themes waar je uit kan kiezen en duizenden gratis en betaalde extensies beschikbaar.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Het probleem dat ik heb met WordPress, zowel met WordPress.com als met WordPress.org, is dat ik binnen twee dagen iets heel moois kan maken en vervolgens met mijn kop tegen een muur aan loop en die muur die gaat niet weg.

 

He blijft eindeloos hangen op een detail en als je gaat googelen ontdek je dat duizenden anderen daar ook tegenaan lopen en dat de functionaliteit die je hoopte te hebben er gewoon niet is. Dan maar geen WordPress.

 

 

Ik ga nu wel offtopic, maar wat voor een probleem dan? Ik gebruik nu al jaren wordpress voor webwinkels, blogs, business sites en ga zo maar door. Standaard dingen tot erg veel maatwerk met complete eigen gemaakte plugins. Werkt prima..

 

Ontopic: Wordpress e-commer (woocommerce) heeft bijna dezelfde functionaliteiten als magento tegenwoordig. Ja het is iets minder uitgebreid dan magento, maar in de basis is het het zelfde. Daarnaast, de toekomstige klant, ziet echt niet of jij een magento, wordpress of opencart webshop hebt. De klant wil kwaliteit, service en een goede prijs...

 

In de verste verte niet. Wordpress en Magento en Opencart vergelijken is appels en peren vergelijken.

 

De klant maakt het misschien niet uit welke software je gebruikt maar als webshop software wint Magento of Opencart het op alle punten van Wordpress.

 

De klant kan wel kwaliteit, service en een goede prijs willen. De webshopbeheerder wil een webshop die goed presteert, geen beperkingen heeft, een goede backend heeft en alles op het gebied van SEO voor elkaar heeft.

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Dan voeg ik ook nog een mening toe ;)

 

Aangezien je budget niet heel erg groot is (20 euro per maand) let hierop bij de keuze voor een CMS:

 

-is er een grote community achter het CMS: zij kunnen je gratis helpen bij het oplossen van eventuele problemen

-wat kost een extra extensie/plugin of een template: het is mijn ervaring dat Opencart erg goedkoop is en Magento belachelijk duur, Prestashop en Wordpress zitten hier tussen in

-hosting: welke eisen stelt je CSM aan je hosting, hoe lager de eisen des te minder de kosten

 

Succes met het maken van een keuze!

 

PS. Ik zou gewoon Opencart kiezen ;D

Link naar reactie
  • 0

 

In de verste verte niet. Wordpress en Magento en Opencart vergelijken is appels en peren vergelijken.

 

De klant maakt het misschien niet uit welke software je gebruikt maar als webshop software wint Magento of Opencart het op alle punten van Wordpress.

 

De klant kan wel kwaliteit, service en een goede prijs willen. De webshopbeheerder wil een webshop die goed presteert, geen beperkingen heeft, een goede backend heeft en alles op het gebied van SEO voor elkaar heeft.

 

Alle prima, maar misschien moet je wel even melden dat dit JOU mening is. Magento kan je een webwinkel in maken. Opencart kan dat ook en wordpress kan dat ook. Dus hoezo appels en peren?

 

Daarnaast denk jij dat magento alles op het gebied van SEO voor elkaar heeft? Laat me niet lachen, dat is toch echt JOU verantwoordelijkheid. Met een template of theme kan je erg sturen, maar het gaat toch echt om jou manier van beschrijvingen maken, titels kiezen, tags maken, etc. Software biedt je tools, geen succes. Dat succes moet je er zelf mee maken.

 

We praten hier over iemand die een webwinkel wil beginnen. Met een klein budget. Niet over de vervanging van bol.com. Persoonlijk vind ik opencart een draak van een pakket. Kan mij totaal niet vinden in de layout, menu's en stijl. De wordpress en magento manier liggen mij veel meer. Ben ik nu al gelijk gedoemd te mislukken? Denk het niet.

 

En als we dan toch even gaan gooien met persoonlijke meningen: Ga geen open source gebruiken! Gebruik eigen gebouwde software! Alles wat jij wilt op jou manier en uniek in de wereld!

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp dan mag je hier niet je persoonlijke mening geven? Ik dring je niets op hoor, als jij webshops wil bouwen met Wordpress, be my guest.

 

Ja je kan webwinkels maken met Wordpress. Is het er ooit voor bedacht, nee.

 

Zijn Magento en Opencart daar voor gemaakt, ja.

 

Nee het draait niet alleen om de techniek als het gaat om SEO, maar dat is bij Wordpress ook zo.

 

Opencart biedt mij wel alle mogelijkheden die ik kan bedenken bij een webshop. En ja, ik kan zeggen dat ik veel ervaring heb met Opencart en ook zelf diverse successen mee geboekt.

 

Ik denk dat je je niet genoeg hebt verdiept in Opencart als je dat een draak van een pakket vindt. Grote communnity, code netjes volgens MVC opgebouwd, veel extensies, geen zware hosting nodig, prima multi-shop mogelijkheden (als 1 van de weinige).

 

Er is niets dat ik kan bedenken dat niet kan, of dat ik er niet zelf bij kan ontwikkelen.

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Dus als ik het goed begrijp dan mag je hier niet je persoonlijke mening geven? Ik dring je niets op hoor, als jij webshops wil bouwen met Wordpress, be my guest.

 

Ja je kan webwinkels maken met Wordpress. Is het er ooit voor bedacht, nee.

 

Zijn Magento en Opencart daar voor gemaakt, ja.

 

Nee het draait niet alleen om de techniek als het gaat om SEO, maar dat is bij Wordpress ook zo.

 

Opencart biedt mij wel alle mogelijkheden die ik kan bedenken bij een webshop. En ja, ik kan zeggen dat ik veel ervaring heb met Opencart en ook zelf diverse successen mee geboekt.

 

Ik denk dat je je niet genoeg hebt verdiept in Opencart als je dat een draak van een pakket vindt. Grote communnity, code netjes volgens MVC opgebouwd, veel extensies, geen zware hosting nodig, prima multi-shop mogelijkheden (als 1 van de weinige).

 

Er is niets dat ik kan bedenken dat niet kan, of dat ik er niet zelf bij kan ontwikkelen.

 

 

Dat zeg ik toch helemaal niet? Ik zeg alleen dat je het niet tot waarheid moet proberen te verheffen dat wordpress niet geschikt is voor een webshop. Wordpress is voor JOU niet geschikt als een webshop met daarbij de redenen die je al eerder hebt gemeld.

 

Op dezelfde manier redeneer ik bijvoorbeeld dat IK opencart een draak van een pakket vindt. Daarnaast is opencart natuurlijk niet een succes voor garantie. Had jij die succes niet geboekt met magento? Volgens mij boek je namelijk geen succes met de webwinkel software. Je boekt successen met je visie, wat je verkoopt, je klantenservice, je prijsstelling, etc.

 

Tot slot is een grote community reden voor succes? Nee. Is die community doorslaggevend op het pakket en hoe ik me daarin voel? Nee. Wat heeft code opbouw te maken met mijn gevoel bij een pakket (vanuit gebruiker)? Hosting? Idem?

 

Je kan alles waarschijnlijk alles in opencart, maar ook in wordpress hoor, en in magento, zelfbouw, etc etc etc etc.

 

Prima dat jij voorstander bent van opencart, niets mis mee. Maar het is geen feitelijk beter keuze voor een webwinkel dan een andere. Let op! Dat zijn de andere natuurlijk ook niet t.o.v. opencart.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 264 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.