• 0

Afschrijving verbouwing bij lage balanswaarde pand

Hallo,

Het afgelopen jaar heb ik een flinke verbouwing/opknapbeurt uitgevoerd aan een botenschuur die ik zakelijk gebruik. De kosten bedroegen meer dan 25.000 euro. Deze schuur, staat al meer dan 15 jaar op de balans voor een zeer lage balanswaarde want in het verleden mocht je fors afschrijven. De laatste 5 jaar is er ook niet meer op afgeschreven. Nu geldt immers het regime van 50% van de bodemwaarde=restwaarde.

Ik boek deze verbouwing als verbouwingskosten, apart naast de gebouwen. Mijn vraag is: mag ik hier nu wel op afschrijven? Als ik de uit ga van de bodemwaarde van de botenschuur van 50% van de WOZ waarde, dan moet ik wel voor meer dan 100.000 euro verbouwen wil ik daar boven komen.

Toch zou ik graag op de verbouwing afschrijven, omdat mijn winst afgelopen jaar fors was. Mag dat wel?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je kan niet meer apart afschrijven (art 3.30a Wet IB 2001) op de verbouwing. Dit gaat op in het gebouw en de afschrijving komt weer aan de orde als door de uitgaven de afschrijvingsbeperking wordt overschreden.

 

Je zou kunnen denken aan het vormen van een onderhoudsvoorziening en deze jaarlijks in de kosten laten vallen.

 

Succes, Ido

www.kubus.nl (administratie en belastingen)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.