Ik houd me momenteel bezig met een heel uitgebreid scala van diensten maar wil me gaan focussen op web applicaties. Hierbij heb ik twee doelgroepen in gedachten: webdesign buro's en het mkb dat een (interne) applicatie op het web wil hebben. Deze lopen nogal uiteen qua wensen. Voor de buro's wil ik ondersteundende diensten als het implementeren van 'slimme' formulieren en consultancy over de technische mogelijkheden van webservers aanbieden. Voor het mkb bied ik analyse, ontwerp en implementatie van een stuk software aan. Techniek is zo'n beetje hetzelfde maar het aanbod verschilt nogal.
Nu ben ik (eindelijk) bezig met het maken van m'n website en de informatie die ik aan beide groepen wil geven is anders. De boodschappen botsen niet met elkaar (dus 1 site is voldoende) maar bij elkaar is de boodschap wel lang (bevat teveel irrelevante informatie)
Ik ben dus aan het twijfelen of ik mijn aanbod moet splitsen over twee sites of mijn bezoekers een beetje moet sturen binnen 1 site. Ik hou van simpele directe info maar kan de extra, niet direct relevante info, een klant overtuigen of juist afschrikken?
Daarnaast de vraag aan de webhosters/ontwikkelaars hier op het forum: maken jullie gebruik van een programmeur of consultant voor het maken van 'slimme' formulieren of implementatie vna technische mogelijkheden van de sites die jullie ontwikkelen? Of zijn jullie klanten niet op zoek naar dit soort dingen? (Al dan niet door niet weten wat de mogelijkheden zijn)
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
willemj
willemj
Ik houd me momenteel bezig met een heel uitgebreid scala van diensten maar wil me gaan focussen op web applicaties. Hierbij heb ik twee doelgroepen in gedachten: webdesign buro's en het mkb dat een (interne) applicatie op het web wil hebben. Deze lopen nogal uiteen qua wensen. Voor de buro's wil ik ondersteundende diensten als het implementeren van 'slimme' formulieren en consultancy over de technische mogelijkheden van webservers aanbieden. Voor het mkb bied ik analyse, ontwerp en implementatie van een stuk software aan. Techniek is zo'n beetje hetzelfde maar het aanbod verschilt nogal.
Nu ben ik (eindelijk) bezig met het maken van m'n website en de informatie die ik aan beide groepen wil geven is anders. De boodschappen botsen niet met elkaar (dus 1 site is voldoende) maar bij elkaar is de boodschap wel lang (bevat teveel irrelevante informatie)
Ik ben dus aan het twijfelen of ik mijn aanbod moet splitsen over twee sites of mijn bezoekers een beetje moet sturen binnen 1 site. Ik hou van simpele directe info maar kan de extra, niet direct relevante info, een klant overtuigen of juist afschrikken?
Daarnaast de vraag aan de webhosters/ontwikkelaars hier op het forum: maken jullie gebruik van een programmeur of consultant voor het maken van 'slimme' formulieren of implementatie vna technische mogelijkheden van de sites die jullie ontwikkelen? Of zijn jullie klanten niet op zoek naar dit soort dingen? (Al dan niet door niet weten wat de mogelijkheden zijn)
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/4047-twee-doelgroepen-bedienen-met-1-site/Aanbevolen berichten
21 antwoorden op deze vraag