• 0

Ondanks alles geen betaling. Wat nu?

Wie helpt mij met deze dilemma.

 

Situatie: Ik heb een BV en via mijn BV heb ik een ander BV geld geleend middels een leningsovereenkomst.

De lening is altijd netjes met een zakelijke rente altijd terug betaalt.

Echter is het laatst mis gegaan, betreffende een lening van €4000,0.

 

Wat is er tot nu toe ondernomen.

Brief wisseling geweest, advocaat ingeschakeld, rechtszaak geweest (in mijn voordeel beslist, de tegenpartij kwam nog niet eens opdagen) incasso buro ingeschakeld, incasso buro zegt dat er niks valt te halen. Kosten €1000,-

De zaak is nu bij mij meer een principe kwestie geworden, omdat meneer zijn zaken voortzet onder een andere bv, die niet niet geregistreerd staat onder zijn naam.

 

Ik zit met gepakken peren, dus moet ik denk ik helaas afschrijven.

 

Wat nu?

Kan ik de DGA van de BV persoonlijk aansprakelijk stellen? wgens wan beleid! Wat win ik ermee!

Wat win ik daarmee? (moet dus weer extra kosten maken)

 

Graag jullie ideeën aub.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een aantal punten:

 

1. De bedrijfswagen stond op de naam van de stichting waar hij momenteel onderwerkt.

2. Verder zijn er geen spullen van enige waarde op zijn kantoor aanwezig, dat weet ik zelf ook ben der diverse malen geweest.

3. De computers en sommige beeld reclame materiaal panelen vallen allemaal onder de stichting waar hij onder werkt.

Dat was de conclusie van het incasso buro.

 

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel geld praten we eigenlijk over? Je zegt dat je een lening hebt afgesloten ven 4000 euro. En dat er altijd netjes is betaald en rente is betaald.

 

Hoeveel is er afgelost en hoeveel rente is er betaald?

 

Daarnaast zeg je in je opening post dat de DGA verder is gegaan in een BV, maar nu heeft ook nog een stichting?

 

Geachte,

We praten over een bedrag van € 4000,-. dat was een van de leningen in 2012.

In 2010 en 2011 heeft de BV ook van mij BV geleend echter die waren netjes met zakelijke rente afbetaalt.

 

Dus het ging mis bij de nieuwe lening over 2012.

 

 

De DGA van de BV heeft er ervoor gezorgd dat het een lege BV is geworden en deze DGA heeft zijn werkzaamheden onder een stichting verder door gezet zonder dat hij daar enig bemoeinis heeft.

Hij werkt daar maar ziet op de payrol, wordt allemaal een of ander manier geregeld.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 221 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.