• 0

Magento back end / boekhouding / verzending in orde maken

Beste iedereen,

 

Ik heb al een tijd een Magento webshop en ik ben er wel tevreden over, maar ik mis een totaal overzicht. Ik heb een beetje het gevoel dat ik voor alles net iets anders moet gebruiken en dat het nergens helemaal bij elkaar komt.

 

Ik heb Adyen voor payments, maar in de Magento shop zie ik niet of er wel of niet betaald is, dat zie ik op het Adyen platvorm

Ik heb daarom ook nergens een goed overzicht van wat er nog wel en niet verstuurd moet worden

Ik kan niet in 1x alle orders uitprinten (dat is een eindeloos gedoe met facturen aanmaken en een voor een printen)

Als ik iets retour krijg is er dus ook geen overzicht in

Ik heb geen boekhoudsysteem

Ik wil ook graag dat alles wat verstuurd moet worden een track en trace en order status aan de klant krijgt

Ik wil graag dat je deze dingen allemaal in 1x kan printen (nu moet ik een voor een alles intypen bij Postnl Parcelware)

 

Ik wil dus graag dat de achterkant van mijn shop helemaal op orde is en dat alles in 1 overzicht is en direct geprint, gefactureerd wordt en dat de klanten ook direct status informatie krijgt via het eigen inlog deel.

 

Is er iemand die hier ervaring mee heeft en weet wat een goed systeem is? Ik zit dus niet te wachten op nog een koppeling wat dan ook weer net niet alles kan waardoor ik steeds dingen moet gaan inlezen in weer een ander systeem. Dat is zogenaamd heel erg makkelijk maar valt in de praktijk erg tegen. Ik ga ook overstappen van postNL Parcelware (dat vind ik echt heel slecht, pdf printen gaat blijkbaar erg moeizaam met een apple mac) naar DHL, dus wat voor koppeling is dan weer handig?

 

Ik hoor heel graag of iemand hier ervaring mee heeft en misschien weet wat de gouden oplossing is voor een goede backend/ order afhandeling!

 

Groetjes!

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Mandy,

 

Het kan zo maar zijn dan het Adyen platform niet goed integreert (standaard) met je magento shop. Normaliter wordt een status in magento naar betaald gezet zodra hij dat seintje terug krijgt van je payment provider (Adyen in jou geval). Volgens mij moet het ook handmatig te bouwen zijn.

 

Je kan natuurlijk zelf de integratie verbeteren/inbouwen (of laten doen).

 

Maar je kan ook switchen naar een andere PSP. Zoals bijvoorbeeld Multisafepay Maar er zijn er nog veel meer die dit aanbieden i.s.m. magento.

 

Edit: Als ik even google op adyen wordt ik niet echt vrolijk...

 

En ook dit:

We are running two stores on Magento - one store on 1.5 and the second on 1.7. We had installed new version of Adyen Payment plugin. In the TESTING mode the plugin works but not in the LIVE mode - in Adyen administration the payment status is PROCESSED but response is CANCELED. We had contacted the Adyen Support and result is: After four weeks we still can’t using Credit Card in our stores. Adyen Plugin for Magento will help you to lose your money.

 

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mandy,

 

Ik heb zelf ook een hele tijd een webshop gehad, wij gebruikten sisow voor onze betalingen. Je kan bij notities van je bestelling de betaalgegevens bekijken. Je bestelling springt bij sisow ook automatisch op processing.

 

Voor orders tegelijk uitprinten gebruikten we deze module: http://amasty.com/mass-order-actions.html Die module is echt handig! Je kan er in een keer facturen aanmaken en bestellingen op verzenden zetten.

 

Daarnaast hebben wij ook lang gezocht naar een systeem voor het boekhouden, maar nog niet echt iets kunnen vinden. E-Boekhouden.nl heeft wel een magento connector, maar deze werkte bij ons in de shop niet goed.

 

In ieder geval veel succes met je Magento Shop!

Goedkoper en makkelijker PostNL verzenden - http://sendcloud.nl

Link naar reactie
  • 0

Beste Mandy,

 

Ik weet niet of je Adyen ook creditkaart betalingen laat verrichten of alleen iDEAL maar je zou eens moeten kijken naar Omnikassa van Rabobank. Die kan dat ook allemaal. Met de plugin van Morningtime schakel je dan de PSP uit, althans dan is de bank je PSP.

Daarmee betaal je minder kosten voor de betalingen. Als je geen Rabobank hebt zijn er natuurlijk voor andere banken ook dergelijke plugins. Die worden ook geleverd door Morningtime.

 

Met deze modules worden de statussen van de order gewoon weergegeven in de Magento backend. Voor uitdraaien van facturen heb je al een prima oplossing gehad van mijn voorganger.

 

Succes

Link naar reactie
  • 0

Hoi Mandy,

 

Heeft ayden geen module met terugkoppeling? Wij gebruiken icepay en die update automatisch alle orderstatussen in magento. Of het nu een bank transfer is of een ideal payment.

 

Betreft parcelware: Ik zou zowiezo overstappen op parcelware desktop, dat werkt beter dan de web-versie. Daarna kan je eenvoudig zendingen importeren. Hiervoor gebruiken wij een eigen gebouwde module icm een odbc koppeling. Zo kunnen we na het pakken van de pakbonnen snel aangeven welke (delen van-) orders er wel/niet zijn(soms klopt voorraad niet 100% of is er een backorder). Deze worden vervolgens naar parcelware desktop gestuurd. Na import worden de (deel)verzendingen weer automatisch aangemaakt in magento. Parcelware desktop stuurt voor ons de tracking emails. Door gebruik van de variabelen hebben we dit in een multi-store omgeving werkbaar.

 

Facturen printen we gewoon door alle "klaar voor verzending" orders in één keer te printen. Is nog voor verbetering vatbaar, want zijn nu geen pakbonnen maar dus facturen. Gelukkig hebben we niet veel backorders dus het gaat nog vrijwel altijd goed.

 

De boekhouding: Dit hebben wij ook nog niet naar wens op de rails. Nu hebben we een aantal eigen modules die de transactie-log van icepay, de banktransacties én paypal transacties matcht. Aan de hand daarvan moeten we in een grote excelsheet met odbc koppelingen naar alle gematchte tabellen. In die excel matchen we handmatig alle overige facturen en inkoopfacturen met de transacties tot we een kloppend saldo hebben. Dit werkte goed maar met een groeiend aantal orders is dit niet praktisch meer. Ik zou direct gaan kijken naar een koppeling met exact-online of releeze. Ik heb ook met de e-boekhouden connector getest maar deze werkte niet echt naar mijn zin.

 

Ook handig: We hebben ook een wekelijkse 'dump' van de hele voorraad naar een tabel. Hier word dan een timestamp aan toegevoegd. Zo kunnen we onze voorraden monitoren maar ook onze voorraadwaarde vaststellen aan het eind van het jaar.

 

Groet,

 

Tdj

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 207 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.