• 0

Webshop verzendmethode 'afhalen in winkel'

Gisteren ben ik online gegaan met mijn webshop

Deze is opgezet vanuit een hobby en ik wil graag kijken of ik hiervan iets moois kan maken.

Ik vind dit vooral ook erg leerzaam naast mijn studie, wanneer ik mijn diploma heb wil ik hier nog mee gaan groeien en het wellicht nog wat professioneler aanpakken.

Echter merk ik dat er bij bezoekers wat onduidelijkheid is over het volgende:

 

Ik wil graag de optie bieden voor vrienden of familie die in de buurt wonen om de pakketjes bij mij thuis af te halen of in ieder geval dat deze geen verzendkosten(3,50) hoeven te betalen. Het OpenCart programma ondersteund te optie: afhalen in winkel, die ik momenteel gebruik. Echter krijg ik nu vragen van andere bezoekers(onbekenden) waar deze winkel gevestigd is en of ze ook kunnen afhalen. Hoe kan ik dit anders aanpakken/duidelijker vermelden?

Kan ik eventueel een optie maken dat ik bepaalde klanten(uit de omgeving) filter en deze altijd 3,50 korting geef op hun bestelling? hoe verwerk ik dit in de administratie? Alle tips zijn welkom.

 

 

[Mod edit: naam site verwijderd, kan in signature, niet in topic

Opmerking over verdere feedback website ook verwijderd: daarvoor hebben we een apart board]

 

 

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gisteren ben ik online gegaan met de webshop http://www.webstash.nl

 

 

 

 

 

 

 

Echter krijg ik nu vragen van andere bezoekers(onbekenden) waar deze winkel gevestigd is en of ze ook kunnen afhalen.

 

 

 

Gister ga je online en nu al vragen van onbekenden terwijl je zo goed als niet vindbaar bent?

 

Knap! Teach me!

 

Succes!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Lees ook goed de Regels voor webwinkeliers door. Jouw site voldoet namelijk niet. Bijvoorbeeld aan de verplichting van het vermelden van een vestigingsadres wordt niet voldaan.

 

Je kan daar gerust je woonadres in Vorstenbosch neerzetten. Vermeld je daarbij dat het een adres in een woonwijk is en dat er geen winkelpand is en dat men dus niet zomaar langs kan komen, dan is dat -wat dat punt betreft- prima in orde.

 

En om concreet antwoord te geven op je specifieke vraag; in de taalbestanden van OpenCart kan je de verzenmethode een andere naam geven, zoals bijvoorbeeld 'afhalen bij Webstash op afspraak".

 

Link naar reactie
  • 0

Lees ook goed de Regels voor webwinkeliers door. Jouw site voldoet namelijk niet. Bijvoorbeeld aan de verplichting van het vermelden van een vestigingsadres wordt niet voldaan.

 

Je kan daar gerust je woonadres in Vorstenbosch neerzetten. Vermeld je daarbij dat het een adres in een woonwijk is en dat er geen winkelpand is en dat men dus niet zomaar langs kan komen, dan is dat -wat dat punt betreft- prima in orde.

 

Mijn vestigingsadres is wel te vinden in de algemene voorwaarden. Is het verplicht/netjes om deze ook nog op de contactpagina te vermelden?

 

Bedankt voor de tip, ik vraag me wel af of daarmee de onduidelijkheid bij de potentiele kopers is weggenomen, ze denken dan wellicht nog steeds dat ze die mogelijkheid kunnen gebruiken? en rekenen dan misschien op die manier af.

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn vestigingsadres is wel te vinden in de algemene voorwaarden. Is het verplicht/netjes om deze ook nog op de contactpagina te vermelden?

 

Ze staan niet in je algemene voorwaarden, bij identiteit vd. ondernemer staan alleen je email adres, kvk nummer en btw nummer.

 

In de link die ik je gaf kom je op gegeven moment dit hoofdstuk tegen. Daar staat:

Hoe moet u de informatie over uw webwinkel vermelden?

De basisregel is dat de informatie over uw webwinkel op de hele website makkelijk te vinden moet zijn. Het is dus niet voldoende om deze informatie 'ergens op de website' te zetten. De wet stelt namelijk eisen aan de manier waarop u de informatie moet verstrekken.

De informatie moet dus makkelijk, op een logische plaats te vinden zijn. Je contactgegevens pagina is een heel logische plaats voor het plaatsen van je adres. Vermeldt ook daar duidelijk dat het adres alleen bedoelt is als postadres en dat er geen winkel is, dan is dat prima in orde.

 

EDIT ik zie dat het adres wel staat bij "over webstash". Ik zou dat adres ook bij de contactgegevens en zeker ook in je voorwaarden vermelden.

Link naar reactie
  • 0

 

Mijn vestigingsadres is wel te vinden in de algemene voorwaarden. Is het verplicht/netjes om deze ook nog op de contactpagina te vermelden?

 

Ze staan niet in je algemene voorwaarden, bij identiteit vd. ondernemer staan alleen je email adres, kvk nummer en btw nummer.

 

In de link die ik je gaf kom je op gegeven moment dit hoofdstuk tegen. Daar staat:

Hoe moet u de informatie over uw webwinkel vermelden?

De basisregel is dat de informatie over uw webwinkel op de hele website makkelijk te vinden moet zijn. Het is dus niet voldoende om deze informatie 'ergens op de website' te zetten. De wet stelt namelijk eisen aan de manier waarop u de informatie moet verstrekken.

De informatie moet dus makkelijk, op een logische plaats te vinden zijn. Je contactgegevens pagina is een heel logische plaats voor het plaatsen van je adres. Vermeldt ook daar duidelijk dat het adres alleen bedoelt is als postadres en dat er geen winkel is, dan is dat prima in orde.

 

Mijn fout, ze staan onder: Over Webstash.

Bedankt voor de info in ieder geval!

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie
  • 0

Mijn fout, ze staan onder: Over Webstash.

Bedankt voor de info in ieder geval!

Had het inmiddels gezien ;)

 

Zoals het daar staat kan je het ook op de contactgegevens pagina en in je AV vermelden. Met het duidelijk communiceren van het adres van de webwinkel win je ook enorm veel vertrouwen van de bezoekers.

Link naar reactie
  • 0

Zet je vrienden en familie in een aparte klantengroep. Vervolgens zo aanpassen dat de optie om af te halen alleen bij die groep getoond wordt.

 

Zo doe ik het met zakelijke klanten die de optie "Op rekening betalen" te zien krijgen.

 

Dit hebben we geprobeerd maar het lijkt dat mijn opencart versie deze functie niet ondersteund. Ik zal het nog eens voorleggen aan de progammeur, misschien weet die een oplossing.

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie
  • 1

Een aparte klantengroep lijkt me in opencart geen probleem. Je moet klanten daar alleen wel eerst zelf in zetten, dus bij hun eerste bestelling (het moment dat ze een acccount maken) hebben ze die optie niet.

 

Mocht het puur een regionale factor zijn dan kun je evt de module zo aanpassen dat deze alleen voor bepaalde postcodes (en/of woonplaatsen) getoond wordt.

Link naar reactie
  • 0

Waarom heb je een probleem met 'afhalen op afspraak'? Kost je omzet en klantcontact!

 

Groet,

 

Highio

Ik gebruik het zelf ook en heb hier geen problemen. Klanten maken hier ook geen problemen rond. Klanten bellen me zelfs om te vragen wanneer ze langs mogen komen.

 

Ik zou meer denken als die klant fysiek bij jouw langskomt dat je net nog een praatje kan doen met die klant. Wat ik toch meestal doe. :)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 126 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.