• 0

eigendom laptop ?

Dag forum,

 

Ik ben recent - na 15 jaar - uit loondienst gestapt en begin binnenkort mijn eigen bedrijf. Nu wil mijn oude werkgever graag mijn laptop terug. Echter, die heb ik van hem gekregen in verband met een groot project waarvoor hij mijn overuren niet wilde uitbetalen. Daar heb ik toen over geklaagd. Als goedmaking mocht ik een laptop uitzoeken en declareren, wat ik toen ook gedaan heb. Klopt het dat de laptop nu mijn eigendom is ? Of kan ik daar niet zomaar vanuit gaan. In dat geval kan ik hem voorstellen om bijvoorbeeld de helft van de waarde aan hem te vergoeden, uitgaande van een afschrijftermijn van een laptop van 3 jaar.

 

groeten, hopsakee

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

het lijkt mij dat je je voormalig werkgever herinnerd aan de afspraak dat deze laptop ter compensatie van overwerk was en dat je er dus vanuit gaat dat het daarmee jou eigendom is geworden. Kennelijk is het bij de IT of HR afdeling anders in de boeken gekomen en krijg je nu het standaard verzoek om alle bedrijfseigendommen in te leveren en staat de laptop ook zo geregistreerd.

Link naar reactie
  • 0

Dag Roel,

 

Feit is, dat mijn baas precies weet hoe ik de laptop heb gekregen. Alleen, er staat niets op papier. Ik heb de laptop zelf prive betaald en vervolgens gedeclareerd (en het geld ook teruggekregen). Mijn baas wilde ook niet dat andere werknemers zouden weten dat ik deze laptop had gekregen; anders zouden die bij veel overwerk ook weer om een laptop gaan vragen....

 

Wat ik graag wil weten, hoe het juridisch precies zit: van wie is dat ding nou ?

 

groeten, Marc

Link naar reactie
  • 0

Wat ik graag wil weten, hoe het juridisch precies zit: van wie is dat ding nou ?

 

Kennelijk vindt je ex-baas dat de laptop van hem is.

En jij kennelijk van niet.

 

Bij mijn weten zijn er geen rechters actief op HL (zeker niet die op basis van drie zinnen uitspraken kunnen doen). Rechterlijke zaken zijn vaak (en hier kunnen veel HLers over meepraten) iets meer onderbouwd dan jouw post.

 

Dus volgens mij kan je hier niet echt een bruikbaar advies verwachten in deze.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 136 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.