• 0

Inbreuk op mijn ontwerp, nieuwe webbouwer plakt zijn naam onder mijn ontwerp

Hallo ik heb een reclamebureau, maak vooral veel websites en heel af en toe wil er wel eens een klant overstappen naar een andere webbouwer. Nu is dit laatst ook weer gebeurd maar deze webbouwer heeft de website (volledig door mijn ontwikkeld, dus ook het ontwerp en zelfs het cms) gewoon met een website grabber gekopieerd, en er de tekst onder geplaatst "Realisatie door: bureau **** " en mijn realisatielogo heeft hij verwijderd.

 

Kan dit zomaar? Ik ben niet zo goed in die juridische dingen maar in mijn algemene voorwaarden staat dat dit niet mag zonder toestemming van mij.

 

Heeft iemand hier ervaring mee / tips? Heb hem al verteld dat ik het hier niet mee een ben maar hij geeft verder geen oplossing.

Creatieve ondernemer

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heeft iemand hier ervaring mee / tips?

 

Yep, dit forum en het internet in het algemeen wemelt van de ervaringen, adviezen en tips. Als jij een boterham in dit vak wil verdienen, wordt het tijd dat je je daar eens professioneel in verdiept. Gewoon een beetje moeite doen. Het wordt je niet op een presenteerblaadje aangereikt.

 

Als je na je eigen speurtocht nog vragen hebt, stel ze gerust.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou mij eerder verdiepen in het feit waarom jouw klant voor het onderhoud van zijn site overstapt naar je concurrent.

 

Blijkbaar was hij wel tevreden met de layout want hij heeft dit niet laten aanpassen.

 

Als iedere copy/paste actie door webdesigners een juridische actie tot gevolg had, dan waren er meer advocaten en rechters nodig dan webdesigners.

 

1) aan je klant vragen waarom hij is overgestapt. Wat kon jij beter hebben gedaan. Hoe had je dit kunnen vermijden.

2) Technische maatregelen nemen zodat in de toekomst klanten niet zo makkelijk kunnen overstappen. (eg. Je klant geen toegang geven tot ftp-root en database wat het copiëren van de cms-template en inhoud een pak moeilijker maakt)

3) Schrijf je concurrent aan met de vraag zijn credits te verwijderen omdat het niet netjes is.

 

Link naar reactie
  • 0

Discussies over ontwerp en auteursrecht:

 

1

2

3

 

Tenzij expliciet overgedragen blijft het auteursrecht bij de maker. Veel opdrachtgevers menen echter dat ze het ontwerp kopen. De exacte juridische status is niet helemaal duidelijk, want wellicht kan het gebruik worden beschouwd als een licentie op het ontwerp.

 

Zie ook SVT versus Mediq.

 

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik zou mij eerder verdiepen in het feit waarom jouw klant voor het onderhoud van zijn site overstapt naar je concurrent.

 

Blijkbaar was hij wel tevreden met de layout want hij heeft dit niet laten aanpassen.

 

Als iedere copy/paste actie door webdesigners een juridische actie tot gevolg had, dan waren er meer advocaten en rechters nodig dan webdesigners.

 

1) aan je klant vragen waarom hij is overgestapt. Wat kon jij beter hebben gedaan. Hoe had je dit kunnen vermijden.

2) Technische maatregelen nemen zodat in de toekomst klanten niet zo makkelijk kunnen overstappen. (eg. Je klant geen toegang geven tot ftp-root en database wat het copiëren van de cms-template en inhoud een pak moeilijker maakt)

3) Schrijf je concurrent aan met de vraag zijn credits te verwijderen omdat het niet netjes is.

 

 

Die overstap is niet de discussie, van de 100-150 klanten in 3 jaar tijd is dit de 3e die overstapt, vandaar dat ik me er ook nog niet zo ik had verdiept. En de reden van overstap hoeft niet altijd een negatief iets te zijn toch?

Creatieve ondernemer

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 115 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.