• 0

Serieuze waarschuwing voor telefonische verkooptruc van Bedrijfspagina.nl

Ondernemers bij deze wil ik jullie waarschuwen voor het volgende bedrijf. www.bedrijfspagina.nl

 

Ik werd vandaag gebeld door een dame die claimde een overeenkomst met mij te hebben en ik de overeenkomst zou kunnen ontbinden of verlengen. Ik merkte op de een of andere manier dat dit geen zuivere koffie was en vroeg haar om de overeenkomst. Deze was volgens haar opgenomen op een bandje dmv telefonisch afsluiten.

Die kon ze me alleen opsturen als ik haar nog een opname liet maken waarin ik akkoord zou gaan met de kosten over de afgelopen 2 jaar. Hier ben ik natuurlijk niet mee akkoord gegaan en ze smeekte me bijna om het bandje in te spreken. Want anders zou het mij een hoop geld kosten. Amsterdam accentje terwijl het bedrijf in Antwerpen ligt.

Het gaat hier om een restaurant van mijn vader en daar waar mijn vader helaas de Nederlandse taal niet optimaal beheerst pakken ze voornamelijk dit soort types. Die zijn namelijk makkelijk te belazeren en wie wilt er nou een deurwaarder aan de deur? Of wie wilt er nog een keer betalen voor flut vermelding op een website die niet eens in de zoek resultaten van Google staan?

 

Een gewaarschuwd mens telt voor 2.

 

Sorry dat ik het hier plaats, maar wist niet waar ik het anders kwijt kon.

 

(Edit: titel veralgemeniseert)

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

6 antwoorden op deze vraag

  • 0

Meld dit bij Unizo (Unie van Zelfstandige Ondernemers) via http://www.unizo.be/vraag.jsp?id=350668. Zij hebben ervaring met dergelijke praktijken, zoals te lezen op http://www.unizo.be/kopenenverkopen/viewobj.jsp?id=4876000 en elders.

 

En ik zou ook aangifte doen bij de politie en andere bevoegde instanties. Dit zijn praktijken die niets met ondernemen te maken hebben, maar wel onder criminaliteit vallen.

 

Het gaat hier denk ik om hetzelfde bedrijf:

http://www.wipo.int/amc/en/domains/search/text.jsp?case=DNL2011-0078

Link naar reactie
  • 0

 

Er staan hier op HL wel meer topics over vergelijkbare online gidsen met verfoeilijke werving- en incassomethoden.

 

Laten we es kijken wat anderen zoal vinden van Bedrijfspagina.nl. Er staan een aantal reacties op een vergelijkbaar topic bij Hallo waar Bedrijvenpagina.nl en Bedrijfspagina.nl worden genoemd, twee verschillende aanbieders. De gebruikelijk waarschuwingen. Die vinden we ook op Fok.nl. Zevende zoekresultaat is Steunpunt Acquisitiefraude.

 

Overigens zijn Bedrijvenpagina.nl en Bedrijfspagina.nl elkaar al in de haren gevlogen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Helaas ben ik erin gestonken en heb ik telefonisch akkoord gegeven.

 

Bij mij nu de vraag of dit rechtsgeldig is.

 

Heb na het gesprek een onderbuik gevoel gekregen en een paar dagen erna toen ik alleen een factuur kreeg van €365 euro exl. Btw gelijk naar hun gebeld om het te annuleren. Mijn bedrijf was toen nog niet eens geopend wat ik ook in het eerste gesprek heb vermeld (wat dus niet opgenomen is).

Ik kon afmelden met mijn inloggegevens die ik zogenaamd had ontvangen. Maar nee die had ik dus niet gekregen.

 

Er zouden wel kosten bij komen voor het annuleren vanwege gedane werkzaamheden. Welke, ik heb geen idee.

 

Ik heb nu een aanmaning gekregen dat ik moet betalen, met extra kosten omdat ik die 50 euro niet wilde betalen aangezien ik dan bang ben dat ze wat met mijn rekeningnummer gaan doen.

 

 

Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Gewoon die kosten betalen of dit hele gedoe negeren.

 

Mvg

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 201 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.