• 0

Verbeterpunten voor onze webshop gezocht.

Omschrijving van je concept:

Vorig jaar hebben wij als zeer jonge ondernemers 4 interieur gerelateerde winkels overgenomen. Omdat wij grote voorraden hebben was een logische stap om ook een webwinkel te starten. Helaas mogen wij online nog niet naar buiten treden met onze winkelvestigingen dit is een erg moeilijk verhaal wat ik verder niet ga uitleggen.

 

Inmiddels zijn we nu vanaf begin januari online en we zien het aantal bezoekers wel stijgen door onze google insteek. Helaas is het erg moeilijk concurreren in google door de vele spelers waar ook grote spelers in zitten zoals fonq, cool-blue, bijenkorf en bol.com.

 

Tijdens de lancering hadden we nog maar 4 merken inmiddels is dit al gegroeid naar 10merken en dit zal nog door groeien naar 15 stuks. Dit omdat het in onze branche een lastig verhaal is omdat je de merken niet zomaar online mag gooien. Alle merken die wij voeren zijn high-end en moeten een bepaalde positionering in de markt houden. Hierdoor zit je ook vast aan prijzen waar je verplicht aan moet houden. Prijs technisch valt er dus niet te concurreren.

 

 

Onze webshop: www.gartahome.nl

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

- Webshop zelf ontwikkeld binnen Magento

- SEO uitgezet (begin feb mee begonnen)

- Online verkoop rechten bemachtigen

- Facebook

 

 

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Extra omzet genereren en de voorraden die we hebben staat beter gebruiken. Daarnaast de naam Garta Home bekender maken in de toekomst krijgen de winkels namelijk deze naam en ook gaan we eigen producten onder die naam de markt op brengen.

 

 

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij proberen niet de goedkoopste of snelste te zijn maar wij willen een Luxe Online Lifestyle winkel zijn.

 

 

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

 

- De eerste indruk

- Gebruiksvriendelijkheid van de site

- Uiterlijk van de site

- Informatie omtrent leveren, retouren en wie we zijn duidelijk en transparant genoeg?

- Hoe meer bezoekers trekken (adwords in niet rendabel omdat je moet concurreren met grote spelers die je altijd overbieden)

- Is de webshop wel "webshopachtig" genoeg?

- Aanbod van producten groot genoeg?

- Waarom zou je wel of niet bij ons kopen?

- Indeling van de webshop. Toen wij starten met 4 merken was het logisch om bovenin de merken te plaatsen, inmiddels past dit niet meer. Onze strategie is wel gericht op merken, maar misschien vinden jullie dat een andere indeling logischer is bijvoorbeeld, wonen, verzorging, verlichting etc.

 

Ook al andere feedback is welkom! Graag zo kritisch mogelijk.

 

 

 

De To Do's die we zelf nog open hebben staan

- Meer sfeer fotos bij de producten

- Betere teksten bij de producten

- Logos van betaal méthodes

 

 

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

25 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- de prijzen op je homepage vind ik persoonlijk te licht van kleur

- op je productpagina heten de eerste twee tabbladen allebei "beschrijving"

- bij het invoeren van mijn gegevens staan er piepkleine sterretjes in subscript achter de veldnamen, daar zou ik superscript van maken, want dit ziet er een beetje vreemd uit (en leg voor de digibeten ergens uit wat dat sterretje betekent)

- op je pagina over je eigen merk krijg ik in IE/Vista onder "Media" een plaatje dat niet laadt (rood kruisje); ik snap eigenlijk ook niet wat ik als bezoeker met die eerste plaatjes moet

- hier en daar een tik-/taalfout (bijv. "uw orde" i.p.v. "uw order" en "ten alle tijde" i.p.v. "te allen tijde")

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je snelle reactie!

 

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- de prijzen op je homepage vind ik persoonlijk te licht van kleur

- op je productpagina heten de eerste twee tabbladen allebei "beschrijving"

Goed opgemerkt, 1 van de 2 tabs moest verwijderd worden ik zie nu pas dat dit ergens vergeten is

 

- bij het invoeren van mijn gegevens staan er piepkleine sterretjes in subscript achter de veldnamen, daar zou ik superscript van maken, want dit ziet er een beetje vreemd uit (en leg voor de digibeten ergens uit wat dat sterretje betekent)

Gaan we aanpassen

 

- op je pagina over je eigen merk krijg ik in IE/Vista onder "Media" een plaatje dat niet laadt (rood kruisje); ik snap eigenlijk ook niet wat ik als bezoeker met die eerste plaatjes moet.

We zijn bezig met een eigen merk, de eerste producten zijn al in omloop. Het moet een soort media kit gaan worden voor pers, blogs en andere webshops die onze producten gaan plaatsen. Maar zolang dit nog niet volledig van de grond is kunnen we het mischien beter weglaten. Ik krijg geen rood kruisje, gaat ergens iets mis, gaan we uitzoeken.

 

- hier en daar een tik-/taalfout (bijv. "uw orde" i.p.v. "uw order" en "ten alle tijde" i.p.v. "te allen tijde")

Dat is een grote handicap van mij helaas, snel een keer door iemand helemaal laten doorlichten

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Je inzoomfunctie op een productafbeelding werkt niet in IE10, in Firefox wel, andere browsers heb ik niet getest.

 

Waarom moet ik inloggen als ik iets naar een vriend wil sturen?

 

De description metatag kan volgens mij wel beter van de producten.

 

Ik denk dat je je H1,H2 en H3 beter kan inzetten.

 

Hier en daar zie ik nog engelse teksten.

 

En regel een vast telefoonnumer, je wil luxe uitstralen, dan kan een 06-nummer echt niet.

 

Ziet er verder goed uit hoor, kan mij alleen voorstellen dat je op een lage resolutie veel moet scrollen.

 

 

Think Twice | Systeem -/ netwerkbeheer | Cloud computing | Websites | Webshops (Opencart)

Vernieuwde webshop!: Hulpmiddelen voor ouderen

Link naar reactie
  • 0

Zeer bedankt voor je punten!

 

Je inzoomfunctie op een productafbeelding werkt niet in IE10, in Firefox wel, andere browsers heb ik niet getest.

 

Waarom moet ik inloggen als ik iets naar een vriend wil sturen?

Dat is onlogisch, gaan we aanpassen

 

De description metatag kan volgens mij wel beter van de producten.

Nog tips?

 

Ik denk dat je je H1,H2 en H3 beter kan inzetten.

Ga ik naar kijken

 

Hier en daar zie ik nog engelse teksten.

 

En regel een vast telefoonnumer, je wil luxe uitstralen, dan kan een 06-nummer echt niet.

Goede suggestie ga ik vandaag nog aanvragen

 

Ziet er verder goed uit hoor, kan mij alleen voorstellen dat je op een lage resolutie veel moet scrollen.

 

 

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Volgende punten zijn aangepast of in werking gesteld:

 

- de prijzen op je homepage vind ik persoonlijk te licht van kleur

- op je productpagina heten de eerste twee tabbladen allebei "beschrijving"

- bij het invoeren van mijn gegevens staan er piepkleine sterretjes in subscript achter de veldnamen, daar zou ik superscript van maken, want dit ziet er een beetje vreemd uit (en leg voor de digibeten ergens uit wat dat sterretje betekent)

- op je pagina over je eigen merk krijg ik in IE/Vista onder "Media" een plaatje dat niet laadt (rood kruisje); ik snap eigenlijk ook niet wat ik als bezoeker met die eerste plaatjes moet

- hier en daar een tik-/taalfout (bijv. "uw orde" i.p.v. "uw order" en "ten alle tijde" i.p.v. "te allen tijde")

 

- Je inzoomfunctie op een productafbeelding werkt niet in IE10, in Firefox wel, andere browsers heb ik niet getest.

- Waarom moet ik inloggen als ik iets naar een vriend wil sturen?

- De description metatag kan volgens mij wel beter van de producten. Ik hoor graag hoe ik ze kan verbeteren

- Ik denk dat je je H1,H2 en H3 beter kan inzetten. > eerste aanpassingen gedaan

- Hier en daar zie ik nog engelse teksten.

- En regel een vast telefoonnumer, je wil luxe uitstralen, dan kan een 06-nummer echt niet. > aanvraag in werking gezet

 

 

Ik hoor graag nog meer verbeter punten (mierenn**ken toegestaan ;) )

 

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Ik hoor graag nog meer verbeter punten (mierenn**ken toegestaan ;) )

Nou vooruit, nog eentje dan:

 

- de link naar je e-mailadres onderaan je homepage werkt niet, ik kom op je page-not-found pagina terecht en die is én in het Engels én heel lastig leesbaar tegen de gekozen achtergrond

Link naar reactie
  • 0

Prijstechnisch valt er dus niet te concurreren.

 

Daar valt wel wat op af te dingen, qua mededingingswet enzo. Maar ik snap best dat je die discussie met je leveranciers niet wil aangaan. Desondanks kun je dingen doen zoals gratis bezorging en plaatsing, bij aanschaf van X een lamp cadeau, wellicht weekaanbiedingen en een outletshop.

 

Hoe staat het met reviews en prijsvergelijkers in deze sector?

 

Valt er iets te doen met de ommedraai van push naar pull? Dus niet alleen: winkel heeft tig producten in de etalage, maar klant X is op zoek naar een bank of een boekenkast? Wanneer ik als klant de indruk krijgt dat jij actief op zoek gaat naar mijn product en me regelmatig suggesties mailt, wil ik best mijn mailgegevens en wens achterlaten. Bouw desnoods een meubelzoekmachine in in je website; kun je op termijn het volledige assortiment van je leveranciers ontsluiten.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik heb eerst op je site gekeken en toen pas je post gelezen.

 

Zonder dat je er zelf over begon vroeg ik me af waarom je een categoriestructuur maakt die merkgebaseerd is. dat is een vraag die jezelf ook stelt zie ik.

 

Kun je uitleggen waarom die basiskeuze gemaakt is? Onderscheiden is namelijk prima, maar dan wel op een manier die voor je bezoekers duidelijk is. Nu staan er namen waar ik niet weet welke producten daarbij horen.

 

Als je dan het probleem hebt dat bezoekers de namen niet herkennen, zorg dan in ieder geval voor een tweede manier waarop producten eenvoudig gevonden kunnen worden. Ik zie nergens een zoekfunctie. Klopt dat?

 

Frans

Link naar reactie
  • 0

Met een aantal leveranciers moet je zelfs contract onder tekenen dat je aan de advies prijzen houd. Maar je kan inderdaad ook dingen doen als cadeautjes kortingsbonnen. Hier ga ik over nadenken.

 

Producten zijn overal te vergelijken. Zelf staan we in google shopping en met beslist.nl zijn we bezig momenteel. Aangezien iedereen dezelfde prijs voert valt er weinig te vergelijken maar goed het levert wel kliks hier en daar.

 

Op dit moment hebben wij de keuzen gemaakt enkel producten die in voorraad zijn weer te geven. Dit doordat alle leveranciers met minimale orders werken en ook met verpakkingseenheden. Bijvoorbeeld de geurstokjes worden per 6 verpakt. Totaal zijn er 23 geuren. Zou betekenen dat is voor bijna €3500 verkoop op voorraad moet nemen om alle geurstokjes aan te kunnen bieden. En zo met nog een tal van producten.

 

Maar ik vindt je suggesti wel goed. We kunnen zeker op een aantal plekken wel iets doen zoals bij de geurstokjes: Staat uw geur er niet tussen ......... Zodat ik die ene geur voor die klant kan bestellen. Wel loop ik dan alsnog tegen het probleem dat ik voor die ene verkoop van €25 een order moet laten komen van honderden euros terwijl de winkels prima zijn aangevuld.

 

Als ik kijk naar de afgelopen weken is er elke week wel een merk bijgekomen of nieuwe producten. Vorige week hebben we ook een mail de deur uitgedaan met al onze nieuwe merken.

 

Wel hoor ik graag van klanten welke merken zei nog graag willen zien (hoe ik dat zelf ook wel weet wat de klant wilt zien).

 

 

 

 

Prijstechnisch valt er dus niet te concurreren.

 

Daar valt wel wat op af te dingen, qua mededingingswet enzo. Maar ik snap best dat je die discussie met je leveranciers niet wil aangaan. Desondanks kun je dingen doen zoals gratis bezorging en plaatsing, bij aanschaf van X een lamp cadeau, wellicht weekaanbiedingen en een outletshop.

 

Hoe staat het met reviews en prijsvergelijkers in deze sector?

 

Valt er iets te doen met de ommedraai van push naar pull? Dus niet alleen: winkel heeft tig producten in de etalage, maar klant X is op zoek naar een bank of een boekenkast? Wanneer ik als klant de indruk krijgt dat jij actief op zoek gaat naar mijn product en me regelmatig suggesties mailt, wil ik best mijn mailgegevens en wens achterlaten. Bouw desnoods een meubelzoekmachine in in je website; kun je op termijn het volledige assortiment van je leveranciers ontsluiten.

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

De keus is gemaakt omdat we begonnen met slechts 4 merken. Dit is sneller gegroeid dan ik dacht. 75% van de aankopen zijn mensen specifiek opzoek naar dat item van dat merk.

 

Alle grote concurenten richting zich ook op merk niveau. Wel ben ik met je eens dat willekeurige bezoekers hier niet mee uit te voeten kunnen.

 

Eigenlijk zouden we 2 navigaties moeten hebben. 1 die zicht richt op de merken en 1 die richt op thema pagina's zoals Wonen, Koken en verlichting.

 

Zoek functie klapt uit na klik op vergroot glas. Zoek balk zou beter zijn?

 

 

Als je op zoek bent naar LSA glazen moet je op LSA klikken in het menu. Als je in google LSA glazen zoekt staan wij op de 4e plaats als:

 

De Online LSA Glazen Webshop! | Garta Home

gartahome.nl/lsa15+ items – De officiële LSA Glazen webshop! Alle Glazen op voorraad.

Waterglazen 4st. Berry   Waterglazen 4st. Berry

Waterglazen 4st. Lagoon   Waterglazen 4st. Lagoon

 

 

Ik heb eerst op je site gekeken en toen pas je post gelezen.

 

Zonder dat je er zelf over begon vroeg ik me af waarom je een categoriestructuur maakt die merkgebaseerd is. dat is een vraag die jezelf ook stelt zie ik.

 

Kun je uitleggen waarom die basiskeuze gemaakt is? Onderscheiden is namelijk prima, maar dan wel op een manier die voor je bezoekers duidelijk is. Nu staan er namen waar ik niet weet welke producten daarbij horen.

 

Als je dan het probleem hebt dat bezoekers de namen niet herkennen, zorg dan in ieder geval voor een tweede manier waarop producten eenvoudig gevonden kunnen worden. Ik zie nergens een zoekfunctie. Klopt dat?

 

Kleine SEO - vraag

 

Stel ik zoek LSA glazen, wat zou dan volgens jou de pagina zijn waarop ik uit zou moeten komen?

 

frans

 

Frans

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0
ls je in google LSA glazen zoekt staan wij op de 4e plaats als

 

Klopt, maar ik kan me voorstellen dat je nog wat hoger komt als je op die pagina ook wat tekst toevoegt. De andere categoriepagina´s zijn ook wat karig wat dat betreft.

 

Eigenlijk zouden we 2 navigaties moeten hebben. 1 die zicht richt op de merken en 1 die richt op thema pagina's zoals Wonen, Koken en verlichting.

 

magento heeft divers shop-by-brand modules beschikbaar waarmee je enerzijds je ´logische´ categoriestructuur hebt en daarnaast branded landingspagina´s/bedrijfspagina´s

 

Kijk maar een voor een overzicht hier en een voorbeeld hier

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik zal me eens verdiepen in de teksten bij de categorieën .

 

Mobiele nummer is vervangen door een vast lijntje inmiddels.

 

Heeft het een meerwaarden een openingstijden erbij te zetten voor de klanten service? En welke openingstijden dan? Klanten mogen mij altijd bellen maar 24/7 neer zetten vindt ik ook niet goed overkomen. Zelf dacht ik aan: Ma-Za 9:00 - 21:00

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Vergeet het ook niet aan te passen onderaan bij "Klantenservice".

 

Tevens zie ik op de homepage dat het mogelijk is om producten te vergelijken. Als ik dan iets vergelijk verschijnt er een melding dat deze is toegevoegd aan de vergelijking.. maar waar deze dan te vinden is..?

 

"Om Welke goed te laten werken, gebruiken wij cookies. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je daarmee akkoord bent. Wat betekent dit voor mij?" Eerste stuk loopt niet lekker.

Link naar reactie
  • 0

Klantenservice is vervangen waarschijnlijk zit hij nog in de cash.

 

Vergelijking moet eruit ja, zit standaard in magento maar is een functie die niemand gebruikt. Zat in me achterhoofd aan te passen maar nu word ik nogmaals op gewezen dus direct mee aan de slag.

 

Waar krijg je die tekst, die heb ik zelf nog niet eerder gezien ???

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Na aanleiding van dit topic zijn de volgende punten doorgevoerd of in gang gezet. Ik ontvang graag nog meer tips en visies.

 

- de prijzen op je homepage vind ik persoonlijk te licht van kleur

- op je productpagina heten de eerste twee tabbladen allebei "beschrijving"

- bij het invoeren van mijn gegevens staan er piepkleine sterretjes in subscript achter de veldnamen, daar zou ik superscript van maken, want dit ziet er een beetje vreemd uit (en leg voor de digibeten ergens uit wat dat sterretje betekent)

- op je pagina over je eigen merk krijg ik in IE/Vista onder "Media" een plaatje dat niet laadt (rood kruisje); ik snap eigenlijk ook niet wat ik als bezoeker met die eerste plaatjes moet

- hier en daar een tik-/taalfout (bijv. "uw orde" i.p.v. "uw order" en "ten alle tijde" i.p.v. "te allen tijde")

 

- Je inzoomfunctie op een productafbeelding werkt niet in IE10, in Firefox wel, andere browsers heb ik niet getest.

- Waarom moet ik inloggen als ik iets naar een vriend wil sturen?

- De description metatag kan volgens mij wel beter van de producten. Ik hoor graag hoe ik ze kan verbeteren

- Ik denk dat je je H1,H2 en H3 beter kan inzetten. > Zijn we mee bezig

- Hier en daar zie ik nog engelse teksten.

- En regel een vast telefoonnumer, je wil luxe uitstralen, dan kan een 06-nummer echt niet.

 

- de link naar je e-mailadres onderaan je homepage werkt niet, ik kom op je page-not-found pagina terecht en die is én in het Engels én heel lastig leesbaar tegen de gekozen achtergrond

- Tevens zie ik op de homepage dat het mogelijk is om producten te vergelijken. Als ik dan iets vergelijk verschijnt er een melding dat deze is toegevoegd aan de vergelijking.. maar waar deze dan te vinden is..?

 

- "Om Welke goed te laten werken, gebruiken wij cookies. Als je onze site gebruikt, gaan wij ervan uit dat je daarmee akkoord bent. Wat betekent dit voor mij?" Eerste stuk loopt niet lekker. Waar vindt ik deze tekst terug?

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Mag ik ook nog even :)

 

Altijd lekker waar ik met toestemming van iemand mag zeiken ;)

 

- De slider op de home page moet je niet pagina wide maken. Je hebt je hele site in een vaste breedte gemaakt, behalve de slider.

 

- als ik je pagina verklein, dus stel ik gebruik de helft van mijn scherm, dan valt de helft van de webshop buiten beeld. je moet echt iets doen met je CSS. Deze moet je flexibel maken. Nu werkt het niet echt lekker.

 

- De prijzen zijn wat te licht, ik zou die een sterkere kleur maken. op een slecht scherm (ja die hebben mensen) zie je de prijzen maar slecht denk ik.

 

- Op een product pagina vind ik de foto veel te groot. Zet er een kleiner plaatje neer, waar men op kan klikken voor de grote. Nu wordt de beschrijving e.d. helemaal naar onder en naar links geduwd, waar door ik moet scrollen.

 

- Waarom is de hele website in het Nederlands, behalve het winkelwagentje? Die noem je ""Bag"

 

- Verzendkosten en btw schatten. Prachtige standaard magento dingetje die vooral voor de VS zeer nuttig is. (elke staat andere BTw regels). Hier nogal overbodig. Weghalen dus.

 

- Mooie one page check out. Ik zou alleen het notitie veld hernoemen naar opmerkingen.

 

- de mouse over op het telefoon cirkel (klanten service) is in het engels: "call us! toll free 8-800-123-1234

 

- ook de verzend cirkel: free shipping on orders over $100

 

- Wie zijn wij blokje in de footer: ""Met onze styling achtergrond zijn we er dan ook om u te inspireren en mocht u er zelf niet uitkomen te adviseren." die zin loopt niet.

Link naar reactie
  • 0

Super daar heb ik weer iets aan!

 

Dat de pagina te breed is heb je een punt zo is het ontwerp gemaakt met een oog op de toekomst. Dit gaat goed vanaf de een resultie van 1200px. Hier onder zou ik eens een responsive versie moeten maken. Uit cijfers van een aantal grote sites die ik beheer kan zeggen dat dit om minder dan 5% van de bezoekers gaat. Mobiele apparaten lager dan 1200px schalen wel gewoon mee.

 

Direct een aantal aanpassingen gemaakt:

 

- De slider op de home page moet je niet pagina wide maken. Je hebt je hele site in een vaste breedte gemaakt, behalve de slider.

- als ik je pagina verklein, dus stel ik gebruik de helft van mijn scherm, dan valt de helft van de webshop buiten beeld. je moet echt iets doen met je CSS. Deze moet je flexibel maken. Nu werkt het niet echt lekker.

- De prijzen zijn wat te licht, ik zou die een sterkere kleur maken. op een slecht scherm (ja die hebben mensen) zie je de prijzen maar slecht denk ik.

- Op een product pagina vind ik de foto veel te groot. Zet er een kleiner plaatje neer, waar men op kan klikken voor de grote. Nu wordt de beschrijving e.d. helemaal naar onder en naar links geduwd, waar door ik moet scrollen.

- Waarom is de hele website in het Nederlands, behalve het winkelwagentje? Die noem je ""Bag"

- Verzendkosten en btw schatten. Prachtige standaard magento dingetje die vooral voor de VS zeer nuttig is. (elke staat andere BTw regels). Hier nogal overbodig. Weghalen dus.

- Mooie one page check out. Ik zou alleen het notitie veld hernoemen naar opmerkingen.

- de mouse over op het telefoon cirkel (klanten service) is in het engels: "call us! toll free 8-800-123-1234

- ook de verzend cirkel: free shipping on orders over $100

- Wie zijn wij blokje in de footer: ""Met onze styling achtergrond zijn we er dan ook om u te inspireren en mocht u er zelf niet uitkomen te adviseren." die zin loopt niet.

 

 

Buiten wat niet goed is hoor ik ook graag wat ik extra kan doen om vooruitgang te boeken.

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Ja het is wel verstandig daar een aangepaste versie voor te maken.

 

Ik heb het nog even terug gekeken in een webshop met dezelfde doelgroep. Volgens analytics is 4,7% het gebruik van desktops met een resolutie onder de 1280px breed. Dit is gemeten over 10.000 unieke bezoekers.

 

Vrijwel iedereen draait tegenwoordig de volgende: 1366x768, 1280x1024, 1280x800, 1440x900

 

Maar die en koper zou maar net 1024 hebben zo is het dan ook weer.

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Ja het is wel verstandig daar een aangepaste versie voor te maken.

 

Ik heb het nog even terug gekeken in een webshop met dezelfde doelgroep. Volgens analytics is 4,7% het gebruik van desktops met een resolutie onder de 1280px breed. Dit is gemeten over 10.000 unieke bezoekers.

 

Vrijwel iedereen draait tegenwoordig de volgende: 1366x768, 1280x1024, 1280x800, 1440x900

 

Maar die en koper zou maar net 1024 hebben zo is het dan ook weer.

 

ja maar... weet jij hoeveel mensen hun browser in een box draaien? Dus niet gemaximaliseerd? Dat houdt google niet bij. iemand kan wel een resolutie van boven de 1200 px hebben, maar als je hem in window doet (zoals ik altijd doe) dan heb je al een probleem.

Link naar reactie
  • 0

Ondertussen is het wel alweer een tijdje geleden dat je dit hebt gepost, maar zal toch even mijn mening meedelen. Ten eerste moet ik zeggen dat ik de site er erg mooi uit vind zien, alleen vind ik niet dat de homepage een duidelijk signaal afgeeft. In mijn opinie is de homepage juist een pagina waarop je in één oogopslag moet zien wat er te koop is, verder moeten er enkele signalen van vertrouwen gewekt worden.

 

Ik zou de eerste slide vervangen door een meer informatieve (bijvoorbeeld zoals die tweede). Op deze manier laat je mensen direct zien wat er te koop is en dan kunnen zij beslissen of ze willen blijven.

 

Verder mis ik enkele dingen die essentieel zijn voor SEO, namelijk categorie titels, categorie beschrijvingen etc. kijk hier eens kritisch naar. Ik denk dat je op deze manier ook zeer slecht gevonden wordt, is dit zo?

Online retailer van LEDverlichting en toebehoren - www.ledworld.nl

Link naar reactie
  • 0

Zelf ben ik er ook nog steeds niet uit met de slider. Ik denk dat je gelijk hebt en hier eens mee aan de slag moet.

 

Wat betreft seo, bij "bijna" elke pagina staat er wel een categorie titel en omschrijving enkel staan deze onderaan omdat ik boven aan graag een mooie sfeer foto wil.

 

 

Ondertussen is het wel alweer een tijdje geleden dat je dit hebt gepost, maar zal toch even mijn mening meedelen. Ten eerste moet ik zeggen dat ik de site er erg mooi uit vind zien, alleen vind ik niet dat de homepage een duidelijk signaal afgeeft. In mijn opinie is de homepage juist een pagina waarop je in één oogopslag moet zien wat er te koop is, verder moeten er enkele signalen van vertrouwen gewekt worden.

 

Ik zou de eerste slide vervangen door een meer informatieve (bijvoorbeeld zoals die tweede). Op deze manier laat je mensen direct zien wat er te koop is en dan kunnen zij beslissen of ze willen blijven.

 

Verder mis ik enkele dingen die essentieel zijn voor SEO, namelijk categorie titels, categorie beschrijvingen etc. kijk hier eens kritisch naar. Ik denk dat je op deze manier ook zeer slecht gevonden wordt, is dit zo?

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
  • 0

Misschien weet je dit al hoor maar Google vindt de dingen die bovenaan staan altijd belangrijker dan de dingen die lager geplaatst worden. Dit is bijvoorbeeld ook met de meta titles zo, het eerste woord is belangrijker dan het laatste woord. Als jij inderdaad zegt dat je een fijne sfeer wil creëren en dat het anders ten koste gaat van je design, dan moet je misschien wat anders verzinnen. Op onze eigen website heb ik het als volgt gedaan. Ik heb een jQeury slider gebruikt om tekst te verbergen totdat mensen het willen lezen en op "lees meer" drukken, dan klapt ie uit met een hele lap tekst. Op deze manier proberen wij een goede balans te vinden tussen de usability en SEO. Je kan dit bijvoorbeeld zien op:

http://ledworld.nl/led-strips.html

 

Nu hebben wij natuurlijk een volledig andere stijl en opzet, maar misschien geeft het je inspiratie. Het is namelijk zo, een prachtige site zonder bezoeker genereert geen omzet, bezoekers en dus SEO is heel belangrijk.

Online retailer van LEDverlichting en toebehoren - www.ledworld.nl

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor je tip, ik ga het overwegen!

 

Inmiddels heb ik een waslijst een punten die we komende weken gaan verbeteren. Helaas blijven ook de bezoekers aantallen ook aan lage kant. Adwords wil ik nog even mee wachten aangezien dit een duur geintje is. Linkbuilding zijn we druk mee bezig hoe.

 

Heeft iemand nog tips hoe ik meer mensen zonder (financiele) investering naar onze webshop kan trekken?

www.gartahome.nl | De meest Luxe Lifestyle webshop van Nederland!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    11 leden, 291 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.