• 0

Online-boekhouden

Na al veel gezocht en gelezen te hebben, wil ik mijn vraag specificeren en vraag daarom ervaringsdeskundigen om hun mening.

 

Momenteel doe ik mijn boekhouding nog in excel, het is nu allemaal nog redelijk overzichtelijk. Maar ik wil ook graag het gemak van het inlezen van (bank)transacties en inkoop/verkoopfacturen ervaren en voorbereid zijn op groei. Ook het tussentijds hebben van overzicht/inzicht dmv rapportages is erg belangrijk. Ook is het fijn als mijn accountant online zou kunnen meekijken.

 

Ik heb 2 BV's: een holding-werkmaatschappij constructie (en dus ook meerdere bankrekeningen).

 

Welk online pakket is (tegen een redelijk tarief) geschikt voor deze constructie?

Graag hoor ik jullie positieve en ook negatieve ervaringen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0
Ook is het fijn als mijn accountant online zou kunnen meekijken.

 

Welk online pakket is (tegen een redelijk tarief) geschikt voor deze constructie?

 

Lijkt mij dus bij uitstek een vraag voor jouw accountant, als jij met een pakket start waar hij niets mee kan moet je ook nog op zoek naar een nieuwe accountant. :-\

 

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarom perse online?

 

Bijna ieder pakket kan bankafschriften inlezen. Reeleezee ben je zo € 40 per maand voor kwijt. Andere pakketten heb je dan binnen een jaar terug verdiend.

 

Ja je accountant kan meekijken, maar met bijvoorbeeld de peiodeuitwisseling van Snelstart bereik je hetzelfde en deze laatste kost qua aanschaf nog niet eens wat Reeleezee per jaar kost.

Link naar reactie
  • 0

Waarom perse online?

 

Bijna ieder pakket kan bankafschriften inlezen. Reeleezee ben je zo € 40 per maand voor kwijt. Andere pakketten heb je dan binnen een jaar terug verdiend.

 

Ja je accountant kan meekijken, maar met bijvoorbeeld de peiodeuitwisseling van Snelstart bereik je hetzelfde en deze laatste kost qua aanschaf nog niet eens wat Reeleezee per jaar kost.

 

Mijn pakket heb je al vanaf €15,- per maand. Wat is er dan zo bijzonder aan Reeleezee?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Waarom online?

Waarom niet?

 

[*]Bij een online pakket is de versie altijd up to date.

[*]Geen problemen met installaties.

[*]Geen extra ruimte nodig op de harde schijf.

[*]Je kan inloggen wanneer en waar je maar wilt.

[*]Geen kladblaadjes meer die je als je het nodig hebt niet meer kan vinden aangezien je het meteen in kan voeren bij je relatie

[*]Niet te vergeten, hoe vaak maak je een back up of verander je van computer?

[*]Als je een vraag hebt over een boeking of iets dergelijks, zijn de gegevens toegankelijk voor een deskundige.

 

Er zijn veel online pakketten, en ook veel administratiekantoren. Vaak is het gewoon mogelijk om een extra gebruiker aan te maken voor de boekhouder. De meeste hebben het liefst dat je met dat pakket werkt waar zij ook mee werken, maar voor dat soort mensen is het makkelijker zich aan jou aan te passen (omdat ze de systematiek wel begrijpen) dan dat jij aan hun moet aanpassen.

 

Ik ben nooit voorstander geweest van klanten die zelf boeken. Maar zoals ik nu werk is het perfect. Eerst kreeg je uitdraaien en kun je wellicht meerdere correcties (zeker in de beginjaren) doen waardoor je veel tijd kwijt was.

Door online te werken kun je directer reageren en corrigeren, waardoor uiteindelijk de werkzaamheden minder worden. En dus de rekening van de klant ook.

 

 

Met vriendelijke groet,

Hermes Ratgers

Link naar reactie
  • 0

Graag sluit ik mij aan bij voorgaande voordelen van online werken. Met één maar: wat als ... beschik je zelf over de data? Uiteraard kun je een auditfile op je eigen computer opslaan, maar dat vergeten de meesten.

Terwijl ik mij bewust ben van dit nadeel kies ik nog steeds voor online boekhouden (download wel auditfiles).

 

Ook sluit ik mij aan bij voorgangers die aangaven eerst te rade te gaan bij jouw boekhouder/accountant.

Wij (Administratie.net) kiezen ervoor te werken met Twinfield, Boekhouden in Excel en Moneybird. Wil een klant een ander pakket gebruiken, dan zal die op zoek moeten naar een andere accountant. Dit is de enige manier om efficiënt te kunnen werken en daarmee een redelijke prijs neer te leggen.

 

Twinfield is zeer geschikt voor administratie uitbesteden, maar voor eigen gebruik te duur.

Moneybird is te beperkt voor een Holding met Werkmaatschappij

Boekhouden in Excel - niet online

Wil je de administratie uitbesteden? Of zelf boekhouden? www.administratie.net

Youtube kanaal met instructie video's en belastingtips: www.youtube.com/administratienet

Link naar reactie
  • 0

Dank voor jullie reacties, mijn accountant gaf aan dat ze binnenkort met exact-online willen beginnen. Nu weet ik niet hoe dat qua kosten gaat uitpakken als ik als klant via hen dat pakket ga gebruiken, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit nog wel eens kan gaan oplopen. Daarbij lees ik zeer wisselende ervaringen mbt exact. Het moderne concept van bijv Moneybird spreekt me erg aan, maar is inderdaad te beperkt. Ik hoef geen top simpel pakket, een beetje verdiepen mbt technisch boekhouden is geen probleem, maar het moet allemaal wel modern zijn en met de tijd meegaan.

Risico mbt online zit hem, denk ik, niet zozeer in de data-opslag en de backups hiervan, de datacentra zullen dat beter voor elkaar hebben dan menigeen thuis of op de zaak, maar in het failliet gaan van het softwarebedrijf dat het boekhoudplatform levert. Is wel iets om rekening mee te houden.

Nog niet genoemd door jullie, maar een ander voordeel van online-boekhouden is de platform-onafhanklijkheid.

Ik gebruik overal mijn Mac voor en wil niet graag terug naar Windows voor mijn boekhouding. Ik heb nog geen pakket gezien dat als stand-alone op beide systemen draait, jullie wel?

 

Link naar reactie
  • 0

Nog niet genoemd door jullie, maar een ander voordeel van online-boekhouden is de platform-onafhanklijkheid.

Ik gebruik overal mijn Mac voor en wil niet graag terug naar Windows voor mijn boekhouding. Ik heb nog geen pakket gezien dat als stand-alone op beide systemen draait, jullie wel?

 

 

Onze multiplatformversie werkt op Mac, Windows en Linux.

 

Aub geen promotie van eigen producten op HL!

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 79 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.