• 0

gesprekken doorverbinden via de mobiele telefoon

Doordat ik steeds meer gebeld wordt en doordat ik ook steeds vaker bij klanten op locatie bezig ben vindt ik het lastig en naar de klant toe niet goed over komen om steeds gebeld te worden. Mijn vrouw werkt overdag niet en wil de telefoon wel op gaan nemen om de gesprekken te gaan "filteren".

 

Nu wil ik de zakelijke vaste telefoon doorschakelen naar de mobiele telefoon van mijn vrouw (dit is geen probleem) Maar is het mogelijk dat mijn vrouw belangrijke gesprekken doorverbind naar mijn mobiele telefoon?

 

Ik zit google al de hele avond door te zoeken maar ik heb hierover nog niets gevonden..

 

 

Graag hoor ik van jullie of bovenstaande mogelijk is, of dat er misschien een betere manier is om het probleem op te lossen?

 

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

14 antwoorden op deze vraag

  • 0

Op het vaste netwerk is het doorverbinden van oproepen niet mogelijk dus ik geef je weinig kans op het mobiele netwerk.

 

Het kan wel als je oproepen binnen komen op je eigen centrale die ze dan doorschakelt naar jou (als je beschikbaar bent) of naar je vrouw. Je hebt dan twee, waarschijnlijk zelfs drie, lijnen nodig en uiteraard een centrale. Of je doet een via een hosted voip centrale.

Link naar reactie
  • 0

 

Nu wil ik de zakelijke vaste telefoon doorschakelen naar de mobiele telefoon van mijn vrouw (dit is geen probleem)

 

Alvast bedankt voor jullie reactie!

 

Kan je vrouw niet gewoon je zakelijke vaste telefoon opnemen? Vanuit die telefoon ( mits functionaliteiten aanwezig, anders zijn die telefoons gewoon te koop) kan ze dan prima doorschakelen en hoef je niet een extra doorschakeling in te bouwen naar gsm.

www.bofatelefoondienst.nl

Link naar reactie
  • 2

@Peter

Mooi mee te nemen voordeel: als jouw vrouw thuis zit te wachten op het telefoonverkeer open je meteen de deur naar de meewerkaftrek (ervan uitgaande dat je een IB-ondernemer bent).

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

( mits functionaliteiten aanwezig, anders zijn die telefoons gewoon te koop)

Welke telefoon?

 

Volgens mij kun je bij het opnemen van de eerste telefoon (gesprek aangaan) daarna niet meer doorschakelen via een externe provider. Interne systemen kunnen dat uiteraard wel. Het doorschakelen zou namelijk moeten op kosten van het eerste ontvangende telefoon-abonnement, terwijl die juist uitgeschakeld zal worden.

 

Is het niet beter dat je met een berichtje te sturen de tweede persoon (je man) terug belt naar originele beller.

 

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

( mits functionaliteiten aanwezig, anders zijn die telefoons gewoon te koop)

Welke telefoon?

 

Volgens mij kun je bij het opnemen van de eerste telefoon (gesprek aangaan) daarna niet meer doorschakelen via een externe provider. Interne systemen kunnen dat uiteraard wel. Het doorschakelen zou namelijk moeten op kosten van het eerste ontvangende telefoon-abonnement, terwijl die juist uitgeschakeld zal worden.

 

Is het niet beter dat je met een berichtje te sturen de tweede persoon (je man) terug belt naar originele beller.

 

Dit is typisch iets wat met elk VOIP toestel kan, dus zakelijke nummer porteren naar een VOIP provider, VOIP soft- of hardphone erachter. Of onderbrengen bij een telefoondienst. Er zijn er ook die het zelfs combineren: VOIP+telefoondienst.

Link naar reactie
  • 0

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

 

Mijn vrouw kan niet de vaste telefoon opnemen omdat deze in mijn werkplaats staat en niet thuis, vandaar dat ik deze telefoon eerst wil doorschakelen naar de mobiele telefoon van mijn vrouw en dat vanaf deze mobiele telefoon belangrijke gesprekken door verbonden kunnen worden naar mijn mobiele telefoon. Ik zie ook nergens staan of VOIP en doorverbinden op een mobiele telefoon werkt...

 

Ik moet eerlijk zeggen dat het me allemaal nog niet erg duidelijk is.. :-[

Link naar reactie
  • 0
Cyber Security Adviseur
Cyber Security Adviseur

Bedankt allemaal voor jullie reacties.

 

Mijn vrouw kan niet de vaste telefoon opnemen omdat deze in mijn werkplaats staat en niet thuis, vandaar dat ik deze telefoon eerst wil doorschakelen naar de mobiele telefoon van mijn vrouw en dat vanaf deze mobiele telefoon belangrijke gesprekken door verbonden kunnen worden naar mijn mobiele telefoon. Ik zie ook nergens staan of VOIP en doorverbinden op een mobiele telefoon werkt...

 

Ik moet eerlijk zeggen dat het me allemaal nog niet erg duidelijk is.. :-[

Maar als jij je vaste telefoon overzet naar VOIP dan kun je kiezen op welk toestel de lijn overgaat.

Link naar reactie
  • 0

Ga eens bij SpeakUp kijken. Ik schreef er hier op HigherLevel al eerder over:

 

SpeakUp is zover ik weet de enige in Nederland die aan kleinere bedrijven mobiele telefoon abonnementen levert (dus gewoon een simkaart) waarbij de mobiele telefoon als het ware een toestel op de telefooncentrale wordt. Zie SpeakUp convergentie. Hiermee kan je dus net zoals interne telefoons op een telefooncentrale gewoon door verbinden.

 

Je kunt dus twee sim kaarten, een zakelijk nummer en een virtuele telefooncentrale bij ze krijgen. Je kunt dan telefoontjes die binnenkomen op het zakelijk nummer naar een van de twee (of alle twee) de sim kaarten sturen en ook door verbinden naar andere sim kaarten.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Peter,

 

ligt een beetje aan het budget maar ik gebruik VOIP voor mijn zakelijke nummers met daarachter een auto attendant, deze kan je helemaal naar je eigen behoefte inrichten. Bijvoorbeeld een welkomst tekst voordat de klant wordt doorverbonden maar ook doorverbinden naar andere telefoons of een melding als je niet aanwezig bent gedurende een bepaalde periode.

 

De kosten? Ik heb eenmalig een vergoeding moeten betalen voor het instellen van de auto attendant maar daarna betaal ik per maand alleen de abonnement kosten en de nummers die ik afneem. We hebben het dan bij 4 nummers over 10 euro per maand. Het instellen was eenmalig rond de 75 euro.

 

Voordeel van het gebruik van VOIP is ook dat als je op een andere locatie bent of gaat verhuizen met je bedrijf je toch bereikbaar bent onder hetzelfde telefoonnummer, het is namelijk een kwestie van inloggen via het internet.

Let wel ik bied geen VOIP diensten aan en heb ook geen providers of aanbieders vermeld in dit topic zodat het een objectief antwoord is.

 

Sylconia voor domein registratie + e-mail + VPS + webhosting, download het gratis facturatie programma via http://www.sylconia.nl/gratisfacturatie

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 124 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.