• 0

Aflos bij 100.000 bedrijf financiering

Hoi

 

Voor mijzelf ben ik wat zaken aan het berekenen of dingen haalbaar zijn.

Dacht stel deze vraag eens hier voordat ik de bank bel voor informatie.

 

Wat voor maandlast ligt er ongeveer naast als je een bedrijfs financiering neemt van 100.000.

 

Gr.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

edit:mmint was me net voor.

 

Geen zinnig antwoord op te geven. E.e.a. is afhankelijk van het rente percentage en de periode waarin het moet worden afgelost. Er zijn op internet talloze site met een rekenmodule waarmee je een beetje kunt spelen met rente en looptijd om je maandlasten te bepalen.

 

Gr

Devlinx

Suscipere et finire

Link naar reactie
  • 0

Je maandlast wordt bepaald door de rente en de aflossing.

 

Iets genuanceerder:

 

[*]de maandlast (wat het je kost) wordt bepaald door de rente;

[*]de maandelijkse liquiditeitsbehoefte (hoeveel geld heb je nodig) wordt bepaald door de rente en de aflossing.

 

De aflossing is immers geen last (dat kost je niets) maar dient wel betaald te worden.

 

Misschien kan je wat concreter zijn?

 

Lijkt mij ook handig ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Dan ga ik wel even zoeken op internet. Dacht misschien weet iemand het ongeveer .Die 100.000 zou ik nodig hebben om een winkel op te zetten. Inrichting, voorraad enz. En natuurlijk snap ik dat het afhankelijk is van de rente en de looptijd

Link naar reactie
  • 0
Dacht misschien weet iemand het ongeveer .Die 100.000 zou ik nodig hebben om een winkel op te zetten. Inrichting, voorraad enz. En natuurlijk snap ik dat het afhankelijk is van de rente en de looptijd

En die iemand moet dan maar raden welke looptijd en rente voor jouw situatie geldt?

 

Maar iets anders; op welke basis en waar denk jij uberhaupt een financiering van 100k te kunnen nemen?

Heb je al een bank of investeerder gevonden? Wat is je onderpand? Wat is je maandruimte?

Link naar reactie
  • 1

Je hebt 100.000 nodig voor een winkel en wilt weten hoeveel je dat gaat kosten.Normaliter is dat rente en aflossing en voor dat laatste dien je te weten hoelang je het kredietbedrag nodig hebt. En om te weten voor hoelang je het nodig hebt zal duidelijk moeten zijn waarvoor je die 100.000 nodig hebt.

 

Ben je er nog ??

 

Maak voor jezelf eens een staatje op met de redenen waarvoor je die 100.000 wilt gaan aanvragen maw een investeringsbalans.

Aan de linker kant alle investeringsdoelen aan de rechterkant, op welke wijze je die doelen gaat financieren :eigen middelen, bankfinanciering, crediteuren.

 

Vervolgens ga je de afschrijvingperiode per investeringsdoel bepalen, voor de vaste activa zoals onroerend goed 25 jaar, verbouwingen tussen 5 en 25 jaar afhankelijk of spake is van eigendom of huur. Inventaris 3 tot 5 jaar. Dit kan dan middels een lening gefinancierd worde, die gelijk loopt met die afschrijvingsperiode. Jouw financieringskosten: renteplus aflossing.

 

Voorraden en debiteuren worden gefinancierd door deels crediteuren én deels een rekening courant krediet, deze laatste kent geen aflossing , alleen rente. dwz je spreekt een limiet af en je betaalt rente over het bedrag dat je hebt opgenomen binnen die limiet afspraken, daarnaast mogelijk nog wat andere vegroedingen zoals x % over de afgesproken limiet.

 

Bij dit alles zal zeker gekeken worden of jouw exploitatie die rente en aflossing zonder mankeren kan ophoesten, daarnaast zal gekenen worden welke zekerheden ja kan verstrekken in het geval e.e.a. niet loopt zoals verwacht. Dus een exploitatiebegroting is onontbeerlijk.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 102 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.