• 0

Graag jullie mening over mijn webwinkel

Omschrijving van je concept:

ERSA Store is de webwinkel voor ERSA Computers en ERSA Design. Op dit moment staan er alleen artikelen in van ERSA Computers, maar zal nog worden uitgebreid. Zodra dat gereed is zullen de hostingpakketten worden toegevoegd.

 

De url van de website is http://www.ersa-store.nl

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Onlangs hebben we onze bedrijfswebsite's opnieuw ontworpen. Hierbij hebben we bewust gekozen voor 1 huisstijl waarbij iedere tak zijn eigen kleur heeft. Verder hebben we een twitteraccount en facebookpagina.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Simpele website die laagdrempelig werkt en vertrouwen uitstraalt.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Wij hebben heel eerlijk gezegd niet echt een uniek concept. De bedoeling is dat het een laagdrempelige webwinkel is, zonder al te veel poespas.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Ik hoop positieve feedback te krijgen, maar vooral de tips & trucks / verbeterpunten. Ik waardeer vooral een eerlijke mening.

 

 

ook webwinkel http://www.ersa-store.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- je wilt met je site vertrouwen uitstralen; zorg dan dat ik gemakkelijk (bij voorkeur op je contactpagina) je KvK nummer kan vinden en een telefoonnummer

 

- waarom is onderaan je homepage de tekst bij Inloggen in het Engels?

 

- wat is de functie van die pijltjes in je menu? de muiswijzer verandert wel in een handje, maar er gebeurt niets als ik erop klik

 

- je biedt de mogelijkheid bij een artikel om een vraag over dat artikel te stellen, maar waarom moet ik dan minimaal 50 tekens typen? de eerste vraag die in me opkomt is "Wat is de levertijd van dit artikel?" en dat zijn maar 36 tekens ...

 

- je winkelwagen vind ik verwarrend; bovenaan staat "ik ben al geregistreerd", maar dat ben ik niet en ik zie ook nergens de mogelijkheid om me te registreren; daarnaast krijg ik nu de indruk dat ik alleen kan afrekenen met een account (daar haken veel bezoekers op af)

 

- als ik eindelijk heb ontdekt hoe ik als gast kan afrekenen (heel onlogisch dat de call-to-action buttons niet onderaan het formulier staan), krijg ik de melding "Sorry, er is geen overeenkomende verzendmethode met de kenmerken van uw bestelling. Is het factuuradres formulier juist ingevuld?" met de buttons "Opslaan" en "Annuleren" en dan ben ik completely lost ...

Link naar reactie
  • 0

Beste Erik,

 

Van onze immer kritische John heb je al functionele feedback gehad. Ik bekijk je site daarom vanuit een wat andere insteek en hoop dat je wat met mijn kritiek kunt.

 

* Design

Als ik eerlijk ben, dan vind ik dat je gekozen hebt voor een oninspirerend design. Alles is grijs en grauw, er is niets wat mijn aandacht trekt. Er is veel te weinig contrast in bijvoorbeeld de navigatie op categorie- en productniveau. Of in de titels van producten. Je site werkt op mij niet erg uitnodigend. Was dit geen review geweest, dan was ik meteen weer weggegaan. Ik zie dat je ook een tak Esra Design hebt, die zou ik toch nog eens aan het werk zetten.

 

* Wat maakt jou uniek?

Branding, USP's... Wat maakt de Ersa Store nu bijzonder? Ik betwijfel dat je het op prijs of leveringssnelheid kunt winnen van ketens als MyCom, Cool Blue of Bol.com... Hoe ga je me dan over de streep trekken om toch bij een anonieme, kleine webwinkelier te bestellen? Je zult keihard moeten werken aan echte pluspunten t.o.v. van al die andere webwinkels in elektronica. En... die moet je ook doeltreffend communiceren.

Ik heb hiervoor geen pasklare antwoorden helaas. Ik kan je wel adviseren om - als je ze hebt - te vragen bij bestaande klanten wat zij van jou als leverancier vinden. Waarom ze voor jou hebben gekozen. Welk probleem jij voor ze hebt opgelost... Vooral dat laatste aspect is van groot belang. Denk in problemen die jij oplost voor jouw klanten. Denk niet in producten of diensten maar in de voordelen die zij jouw klanten opleveren. Probeer dat verhaal om te zetten in USP's die jij biedt.

 

* Zoekmachineoptimalisatie

Je SEO kan en moet een stuk beter wil je ook maar kans maken om gevonden te worden door zoekmachines. De title tag en meta description zijn twee onderdelen die je zelf mag invullen en die (meestal) door zoekmachines 1 op 1 worden overgenomen. Beide meta elementen kun je beter inzetten dan dat je nu doet. Het internet staat vol met tips en vereisten aan deze elementen, kijk hier eens goed naar.

Op het snijvlak van marketing en SEO ook het advies om meer aandacht te besteden aan je productomschrijvingen. Alleen een droge opsomming van productfeatures heeft geen waarde voor je SEO en is ook niet erg motiverend voor je potentiële klanten. Ook op dit vlak is er nog veel werk te doen.

 

* Check out procedure

John raakte al in verwarring van je betaalproces, ik sluit me er volledig bij aan - helaas... Je overdondert je klanten met

- geregistreerde gebruikers; ben ik dat dan al???

- factuur- en bezorgadres

- verzendmethode

- coupons

- opmerkingenveld

 

Je verwart me door alles tegelijk te vragen en het ook nog eens zo onlogisch te presenteren. In het vervolgscherm vraag je om stevig wat gegevens (lees teveel, bijvoorbeeld land en regio) en presenteer je het opnieuw niet logisch. Ik verwacht onderaan het scherm bijvoorbeeld een button "Nu afrekenen" in plaats van dat ik bovenaan de onopvallende button "Afrekenen als gast" moet zoeken. Als ik uiteindelijk alles heb ingevuld, dan ben ik opeens door je bestelprocedure heen. Ik heb niets betaald, fouten gemaakt bij het invullen en toch vindt jouw systeem het goed. Zie de bijlage voor het eindresultaat.

Mijn betaling is vrijblijvend geworden. Ik zou niet eens weten hoe ik mijn computer moet betalen... Oei en dat is het understatement van de dag.

 

Ik ben niet heel enthousiast over deze webshop maar dat lijkt me nu wel duidelijk. Ik vraag me wel af hoe je zelf op je eigen werk terugkijkt. Wat John en ik signaleren is geen hogere wiskunde. Het is gewoon kritisch kijken naar een website, klikken en uitproberen. Die kritische blik ontbreekt naar mijn gevoel nogal eens bij talloze bezitters van websites en misschien ook bij jou... En als ik heel eerlijk ben, dan vind ik dat iemand die zelf websites ontwerpt en bouwt met een betere website op de proppen moet komen dan dat je nu hebt gedaan.

 

Werk aan de webwinkel Erik, ik wens je veel succes!

 

check-out.thumb.png.bf4d716592a9a3dcc7faa6f21a789786.png

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

Beste Frank,

 

Bedankt voor je eerlijke mening over mijn webwinkel. Je benoemt hier punten die zeker belangrijk zijn voor de site en mijn bedrijf. Met name de bestelprocedure en de manier van presenteren op de site.

 

Qua ontwerp heb ik bewust gekozen voor een rustig ontwerp welke niet afleidt van de producten en/of diensten welke erop staan. Mooi grijs hoeft niet lelijk te zijn, maar het is zeker het overwegen waard hier nogmaals kritisch naar te kijken.

 

De SEO's zijn al deels ingevuld, maar dienen inderdaad nog bijgewerkt en bijgeschaafd te worden.

 

Ik zie je mening/kritiek dan ook absoluut niet als negatief, maar als verbeterpunten voor deze site en de website's welke nog gaan volgen.

 

Ik zal inderdaad aan de slag moeten en hoop dat wanneer ik gereed ben met de aanpassingen dat ik weer gebruik mag maken van je kritische blik.

 

Groet,

Erik

ook webwinkel http://www.ersa-store.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    3 leden, 153 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.