• 0

SEO: backlinks op een forum...

Hallo allemaal,

 

Ik ben mij de laatste tijd wat in SEO en (back)links aan het verdiepen :P

 

Wanneer ik de backlinks check van andere sites valt het mij op dat de backlinks vaak afkomstig zijn van een forum. Iemand een idee hoe dit zit?

 

Mijn gedachtes:

 

1. Eigen website vermelden in een topic mag niet (=spam). Uitzonderingen als ´wat vinden jullie van mijn website/shop´ daar gelaten

2. In onderschrift mag je je eigen website vermelden. Is dan 100 berichtjes. 100 backlinks ???

 

Wie kan mij enige uitleg geven. Alvast bedankt!

 

PS. Ik heb aardig wat backlinks gevonden naar Higherlevel toe ;D Als ik deze volgde vond ik alleen een berichtje met onderschrift met daarin de link.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

  • 0

Google hecht waarde aan link op uniek domein dacht ik en niet op pages van een forum. Je kan veel backlinks hebben maar dit verhoogt je niet op Google-rank. Hier moet echt sprake zijn van verschillende domeinen.

Internetbureau Subcolors

www.subcolors.nl | info@subcolors.nl

 

www.turkseadvocaten.nl | www.hostbedrijf.nl

 

Wilt u ook een professionele website ? dan bent u bij ons op het juiste adres, want wij weten dat de eerste indruk altijd blijvend is.

Link naar reactie
  • 0

Wet van de afnemende meeropbrengsten. Iedere extra link op eenzelfde domein wordt minder waard

 

De link in je profiel is wel wat waard, en in je sig ook wel, maar google vind jou echt niet 500 keer belangrijker met 5000 berichten t.o.v. 10 berichten van een ander.

 

Liever 50 links van gewaardeerde verschillende sites dan 500 van dezelfde site

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik reageer alleen omdat ik nog een extra backlink erbij wil ;D

 

maar google vind jou echt niet 500 keer belangrijker met 5000 berichten t.o.v. 10 berichten van een ander.

 

Laat ik het zo zeggen... ik heb veel sites gechecked op backlinks. Veel hiervan hadden veel backlinks afkomstig van forum(s). Hun ranking in Google was erg goed. Daarbij heb ik bij hun geen andere dingen gezien als bv. een blog. Mijn gedachtes was dus dat deze goede ranking afkomstig was van hun backlinks.

 

Misschien ben ik wel een topic begonnen met een hoog ´broodje aap´ gehalte :-\ Ik weet in ieder geval wat ik zelf heb gedaan op het gebied van SEO. Over een aantal weken eens kijken of mijn backlinks ook echt bij dragen aan een hogere ranking.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als het goed is is het en combi van diversificatie, een uiteenlopend profiel van links op verschillende platforms en gebieden en in toenemende mate ook context, waarbij de merknaam ook een rol gaat spelen. Een link op hl zal dus wel "waarde" hebben en mensen die regelmatig een bericht plaatsen zullen vaker geindexeerd worden, maar de waarde van elke inidividuele link is nooit genoeg. Dus posten voor een backlinkje zal het verschil niet maken, HL moet toch maar als nuttig platform gezien worden dan

Link naar reactie
  • 0

Google kijkt steeds meer naar een linkprofiel in zijn totaliteit. Zo zal een linkprofiel met alleen maar backlinks van fora minder waarde meekrijgen dan gebalanceerd linkprofiel met links vanuit oa. relevante websites, social media , Q&A`s en user generated content. Te zwaar leunen op backlinks vanuit forums zou ik iedereen afraden, met het oog op toekomstige algoritme-aanpassingen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

My 2 cents.

 

Nofollow en follow bestaat nog wel degelijk en is ook een belangrijke factor voor Google. Zo kunnen ze oa. gemakkelijk sites onderscheppen die links (ver)kopen.

 

Daarnaast zijn de links van fora natuurlijk van een lage kwaliteit. Via fiverr koop je zo 10.000 backlinks voor 5 dollar, die allemaal met lege profielen of fora terechtkomen. Nutteloos, uiteraard.

Links bouwen gaat om: relevantie, pagerank, do-follow, natuurlijke opbouw, diversiteit in anchors etc. Uiteraard is linkbuilding nog altijd een belangrijk onderdeel van SEO.

 

Om nog even terug te komen op het concurrentie verhaal; je kunt tegenwoordig backlinks uitsluiten via webmaster tools, zo kun je dus niet (meer) de concurrentie een batch slechte backlinks aansmeren om ze onderuit te halen. Dat kon dus inderdaad tot voor kort wel.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat Google niet zoveel verschil maakt tussen 10 backlinks of 1.000 backlinks van exact dezellfde site. Veel berichten plaatsen op een forum heeft daarom denk ik niet zoveel effect op de Google ranking. Het aantal verschillende sites (en vooral van verschillende IP-adressen) weegt denk ik zwaarder, uiteraard in combinatie met de relevantie van de betreffende site.

 

Dat neem ik ook aan. Het droge aantal backlinks is echt niet een getal dat je positie in de zoekresultaten bepaalt, maar het helpt wellicht wel.

 

In mijn geval vermeld ik wel eens (uiteraard als de klant het ermee eens is) iets als "website by web chemistry" heel klein in de footer van een website. Als die website toevallig een webwinkel is met 20.000 producten die ieder een eigen url hebben (geen fictief getal...) zo dat effectief dus 20.000 backlinks opleveren.

Link naar reactie
  • 0

Nou je hebt dan wel 100 backlinks als je 100 berichten plaatst, maar het is maar 1 verwijzend domein.

 

Zeker met de laatste updates van Google zul je een gevarieerd backlink profiel moeten hebben. Denk bijvoorbeeld ook aan blog comments, gast bloggen, artikel backlinks, blogroll backlinks, startpagina backlinks etc.

 

Het is belangrijk om op veel verschillende domeinen te staan en niet alleen maar het zelfde keyword gebruiken, al kan het minder kwaad als je keyword alleen je url is. In de ogen van Google is dat minder vreemd als daar veel backlinks van verschijnen. Daar komt nog bij dat op een forum erg veel uitgaande backlinks staan waardoor de waarde van jou backlink op het forum ernstig afneemt.

 

Zorg voor een goede seo strategie met een goed backlink profiel, dan zul je jou website zien stijgen in de zoekmachines.

www.cahecglobal.com - Online groothandel en partijhandel

Link naar reactie
  • 0

Als je een goed beeld wilt hebben van je backlinks kun je een account aanmaken op majesticseo.com het beste is een betaald account maar gratis voldoet ook natuurlijk. Bij majesticseo kun je precies zien hoeveel backlinks je hebt, welke keywords, hoeveel domeinen naar jou verwijzen etc. Heel veel handige info en je kan gewoon een gratis account aanmaken.

Je kunt ook meteen zien hoeveel trust flow je links geven en hoeveel citation flow voor je keyword je krijgt van de backlinks. (is op een schaal van 0 tot 100)

 

Hoop dat je er iets mee kunt.

 

Groetjes

www.cahecglobal.com - Online groothandel en partijhandel

Link naar reactie
  • 0

Wanneer ik de backlinks check van andere sites valt het mij op dat de backlinks vaak afkomstig zijn van een forum. Iemand een idee hoe dit zit?

Linkbuilding gaat tegenwoordig voornamelijk via fora... totdat google er een stokje voor steekt.

 

PS. Ik heb aardig wat backlinks gevonden naar Higherlevel toe Als ik deze volgde vond ik alleen een berichtje met onderschrift met daarin de link.

De mods zijn hier al geruime tijd mee bezig, er zijn al een hoop 'lege' profielen gewist, en de gebruiksvoorwaarden worden hier ook op aangepast. Ook worden er nieuwe drempels opgeworpen om linkspam op dit forum moeilijker te maken.

 

Dat zijn dan de bekende forum profile links waar je het over hebt. Google heeft hier al een stokje voor met de Google Penguin update. Als je er teveel hebt wordt dit aangemerkt als Spam links dus pas op voor mensen die je enorme pakketten van deze forum profile links willen verkopen voor penuts. Buy penuts get moneys ;)

 

Hier kun je er meer over lezen: http://www.warriorforum.com/adsense-ppc-seo-discussion-forum/654343-forum-profiles-still-effective-search-engine-optimization.html

 

Uiteraard zijn er altijd hardleerse mensen die harnekkig hiermee door blijven gaan.

SEO Linkbuilding Uitbesteden kan zeer kostenefficiënt bij www.LinkbuildingExpert.nl

Link naar reactie
  • 0

SEO guru's op dit forum, zeg er eens wat over?

 

Hieronder staan een aantal reacties die zinvol zijn.

 

Als het goed is is het en combi van diversificatie, een uiteenlopend profiel van links op verschillende platforms en gebieden en in toenemende mate ook context, waarbij de merknaam ook een rol gaat spelen. Een link op hl zal dus wel "waarde" hebben en mensen die regelmatig een bericht plaatsen zullen vaker geindexeerd worden, maar de waarde van elke inidividuele link is nooit genoeg. Dus posten voor een backlinkje zal het verschil niet maken, HL moet toch maar als nuttig platform gezien worden dan

 

Google kijkt steeds meer naar een linkprofiel in zijn totaliteit. Zo zal een linkprofiel met alleen maar backlinks van fora minder waarde meekrijgen dan gebalanceerd linkprofiel met links vanuit oa. relevante websites, social media , Q&A`s en user generated content. Te zwaar leunen op backlinks vanuit forums zou ik iedereen afraden, met het oog op toekomstige algoritme-aanpassingen.

 

Nou je hebt dan wel 100 backlinks als je 100 berichten plaatst, maar het is maar 1 verwijzend domein.

 

Zeker met de laatste updates van Google zul je een gevarieerd backlink profiel moeten hebben. Denk bijvoorbeeld ook aan blog comments, gast bloggen, artikel backlinks, blogroll backlinks, startpagina backlinks etc.

 

Het is belangrijk om op veel verschillende domeinen te staan en niet alleen maar het zelfde keyword gebruiken, al kan het minder kwaad als je keyword alleen je url is. In de ogen van Google is dat minder vreemd als daar veel backlinks van verschijnen. Daar komt nog bij dat op een forum erg veel uitgaande backlinks staan waardoor de waarde van jou backlink op het forum ernstig afneemt.

 

Zorg voor een goede seo strategie met een goed backlink profiel, dan zul je jou website zien stijgen in de zoekmachines.

 

Dat zijn dan de bekende forum profile links waar je het over hebt. Google heeft hier al een stokje voor met de Google Penguin update. Als je er teveel hebt wordt dit aangemerkt als Spam links dus pas op voor mensen die je enorme pakketten van deze forum profile links willen verkopen voor penuts. Buy penuts get moneys ;)

 

Hier kun je er meer over lezen: http://www.warriorforum.com/adsense-ppc-seo-discussion-forum/654343-forum-profiles-still-effective-search-engine-optimization.html

 

Uiteraard zijn er altijd hardleerse mensen die harnekkig hiermee door blijven gaan.

 

Hierboven; allemaal de spijker op de kop. De crux is om een gevarieerd linkprofiel te hebben, bij voorkeur allemaal van websites die gerelateerd zijn aan jouw markt en die zelf een hoge waarde hebben voor Google.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit stukje nog gevonden:

 

Forum Profile Links:

Because if industrial-level spamming, Google may significantly devalue links from forum profiles.

 

En:

 

Sitewide Links

Matt Cutts has confirmed that sitewide links are "compressed" to count as a single link.

 

Dus de links op dit forum in ieders signature worden door Google maar als 1 link geteld.

 

Koelvest.nl voor mensen die last hebben van de warmte. Denk hierbij aan magazijnmedewerkers, werknemers in de industrie, mensen met MS en motorrijders.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb dit stukje nog gevonden:

 

Forum Profile Links:

Because if industrial-level spamming, Google may significantly devalue links from forum profiles.

 

En:

 

Sitewide Links

Matt Cutts has confirmed that sitewide links are "compressed" to count as a single link.

 

Dus de links op dit forum in ieders signature worden door Google maar als 1 link geteld.

 

Als Matt Cutts iets zegt hoeft het niet gelijk waar te zijn, Cutts werkt voor het Google anti-spam team en verkondigd dingen die het anti-spam team ten goede komen. Hij is natuurlijk geen klokkenluider van het Google search algoritme.

De kern van zijn boodschappen is meestal: "zorg dat je goede content aanbied die mensen ook werkelijk waarderen en graag delen met anderen", dat klopt en dat is ook waar Google graag naartoe werkt. Toch is Google's algoritme nog niet sterk genoeg om alle 'cheaters' eruit te filteren, denk aan bijv. SAPE, dat nog best werkt ondanks wat de meeste geloven.

 

Voor zover ik heb opgelet de afgelopen 3 jaar:

 

 

[*]Een goede, schone website met sterke, unieke content en geen gebroken of invalid code. Deze volledig optimalizeren voor SEO (meta's, alt tags, keywords in the content, privacy / copyright policy, etc).

[*]Sterke, relevante backlinks. Denk aan nieuws artikelen, press releases etc.

[*]Sterke social signals.

[*]Video; zowel embedded video op je site als backlinks van bijv. populaire YouTube video's.

[*]Veel vermeldingen van jouw bedrijfsnaam incl. adres gegevens voor sterke Google Places ranking.

 

En vast nog wat dingetjes waar ik zo niet op kan komen. Het aantal backlinks maak in ieder geval niet zoveel uit, zoals ook eerder al gezegd. Liever 5 links van zeer authoritaire websites dan 10.000 crappy links. Het aantal social signals is echter wel heel belangrijk; als jouw FB pagina of gelinkte web pagina 1000 shares en 100.000 likes heeft ziet Google dat zeer positief.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

Profiel backlinks hebben bijna geen invloed meer. Ik denk dat het zonde van je tijd is om je daarop te richten. Voor een niche met een beetje concurrentie heb je toch veel meer dan wat forum backlinks nodig.

 

Het heeft ook geen zin om te reageren op topics voor een backlinks aangezien het toch allemaal van de zelfde ip adres en domein is.

 

Zoals eerder wordt aangegeven is op dit moment je linkprofiel in zijn geheel belangrijk. Daarin horen alle soorten links met variatie aan anker teksten. Eenzijdig linkprofiel en/of te veel backlinks op een bepaalde zoekwoord zorgen er tegenwoordig voor dat je helemaal niet meer gevonden wordt.

Hoger in Google? (No Cure No Pay) > http://momzic.nl/google-pagina-1-positie/

Website/Webshop + Opzet Adwords camagne (25 euro p/m) > www.momzic.nl/volledige-website/

Marketing Producten > www.onlinemarketingportaal.nl

Link naar reactie
  • 0

Wat hier veelal gezegd wordt is waar. De backlinks die je krijgt van één forum zijn maar beperkt nuttig. Zodra een zoekmachine ziet dat, na de eerste link, er x aantal links van hetzelfde domein komen zal de waarde van die links gaan dalen. Dit in combinatie met het feit dat je sig backlink altijd dezelfde anchor gebruikt maakt het er inderdaad niet veel beter op.

 

Ook staan er relatief veel links op een forumpagina. Dit is ook al niet perse positief voor je backlink in je profiel.

 

Verder is de hoeveel backlinks de pagina waar jouw sig op staat zelf heeft nog een belangrijke factor. Dit zijn 'niveau 2' backlinks, om het beestje maar even een naam te geven. Ook dat is bij een forum vaak vrij beperkt, daar er meestal naar de hoofdpagina van het forum gelinkt word, en niet naar een specifieke post in een specifiek thread.

 

Idealiter zou er dus nog een heel web aan backlinks naar je al bestaande web aan backlinks gelinkt moeten worden. Als het even kan zou daar ook nog een niveau 3 backlink-net aan gehangen moeten worden, maar dat is voor de meeste kleine ondernemers die het heft zelf in handen willen houden waarschijnlijk onbegonnen werk.

Cropped Media videoproductie Amersfoort - Voor al uw videoproducties.

90 Seconds Business View - Persoonlijke en betaalbare bedrijfsfilm - ideaal voor ZZP-ers

Link naar reactie
  • 0

Zou je dit nog eens een versnelling lager kunnen toelichten?

 

Idealiter zou er dus nog een heel web aan backlinks naar je al bestaande web aan backlinks gelinkt moeten worden. Als het even kan zou daar ook nog een niveau 3 backlink-net aan gehangen moeten worden, maar dat is voor de meeste kleine ondernemers die het heft zelf in handen willen houden waarschijnlijk onbegonnen werk.

 

Een heel web aan backlinks naar je al bestaande web aan backlinks...

 

Het heeft iets met gelaagdheid te maken? Je creëert subdomeinen die allemaal naar je hoofddomein linken, en dan ga je vooral veel backlinks naar het subdomein leggen?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 196 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.