• 0

KOR en vrijstelling voor muziekonderwijs

Beste Higherlevel leden,

 

Naar aanleiding van wat onderzoek op Higherlevel en het internet zit ik nog een vraag, namelijk:

 

Situatie

Ik ben een vennoot in een V.O.F., wij ontwerpen en bouwen software voor musici en verkopen daar abonnementen voor (BTW belast).

Daarnaast wil ik voor mij zelf een eenmanszaak oprichten om muzieklessen te gaan geven. (BTW vrijgesteld voor leerlingen tot 21 jaar). Uit ervaring blijkt dat het gros onder de 21 is en een enkele leerling 21 jaar of ouder is. Om hier een verdelingspercentage aan te hangen: 95% onder de 21, 5% 21 jaar en ouder.

 

Hypothese

Door de zoekfunctie op dit forum ben ik erachter gekomen dat beide ondernemingen apart ondernemer voor de btw zijn. Of te wel de btw van de VOF heeft geen invloed op de btw van mijn eenmanszaak.

Ik zal +/- 20 leerlingen les gaan geven. Dus over 1 leerlingen zal ik btw moeten rekenen. Dit zal +/- 300 aan btw in het jaar zijn.

De btw van mijn eenmanszaak zal dus onder KOR norm van €1.345,- vallen.

 

De vraag

Klopt het dat er sprake is van de KOR? of zie ik hier iets over het hoofd.

 

Hoop dat (een van) jullie mij het verlossende woord kunnen geven!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dit klopt met die opmerking. Dat je slechts 5% van de betaalde btw mag terugvrag.en.

= naar rato belaste / onbelaste prestaties.

Wil je de administratie uitbesteden? Of zelf boekhouden? www.administratie.net

Youtube kanaal met instructie video's en belastingtips: www.youtube.com/administratienet

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.