• 0

Beiindiging deelname in bedrijf en management overeenkomst

Hey allemaal. Het is nog maar kort geleden dat wij een nieuwe bedrijfsstructuur gestart hebben en een 3e vennoot er bij betrokken hebben. Echter is het sinds de start met de samenwerking zol hard downhill gegaan met de onderlinge samenwerking dat we inmiddels in een onhoudbare situatie gekomen zijn. Na een gesprek gisteren zijn wij tot de conclusie gekomen dat wij niet verder kunnen met 3 vennoten.

 

De huidige struktuur:

1 werkmaatschappij

3 holdings

3 directeuren in dienst via management overeenkomst.

De 3 directeuren zijn statuair beschermd tegen ontslag (dit dient unaniem te gebeuren)

 

Inmiddels zijn de gemoederen zo hoog opgelopen dat de andere 2 directeuren en ik besloten hebben uit elkaar te gaan. Zij gaan verder en ik stop ermee. Ik ga een voorstel doen voor aandelen uitkoop en verdere financiele afhandeling, maar heb nog geen toezeggingen gedaan dat ik daadwerkelijk ontslag neem. Ik doe nu enkel een voorstel.

 

Maar behalve dit hebben de andere 2 ook besloten dat ik niet meer hoef te komen en hebben aangegeven dat ik per direct op non-actief sta. Managementfee wordt dan niet meer uitbetaald en ik verricht geen werkzaamheden meer. Vooral dit laatste stoort mij. Kunnen zij dit wel doen? In de management overeenkomst hebben wij geen zaken staan zoals non-actief stelling. Ik ben volgens de statuten beschermd tegen ontslag maar ook daar staat niets in over non-actief stelling.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Dag Raceeend

 

Even uitgaande van een verdeling van stemmen 1/3 - 1/3 - 1/3:

 

Doorgaans is een meerderheid van stemmen voldoende. Statutair kan vastgelegd zijn dat een meerderheid van (maximaal) 2/3 van de stemmen aanwezig moet zijn voor ontslag. Unaniem is dus geen vereiste.

 

Als er twee ja zeggen en jij zegt nee, dan hebben zij de vereiste meerderheid van stemmen.

 

Is er wel een aandeelhoudersvergadering geweest? Jou de werkvloer weigeren en de managementfee stilzetten, kan natuurlijk niet via een mondelinge mededeling.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.