• 0

Zending ontvangen uit China. Inklaring niet gedaan

Ik heb een zending ontvangen uit China met een factuurwaarde inclusief verzenden van $900. Het gaat om een klein pakket, maar met relatief veel producten erin. Product is dus klein en lichtgewicht.

 

Aan de buitenkant zat een factuur met een waarde van $20 en in de doos de correcte factuur. Ik heb er nog op aangedrongen om de juiste factuur aan de buitenkant te plaatsen voor de inklaring. Toch is dit door de leverancier niet gedaan. Probleem is dus dat ik met een zending zit, waarvan een deel alweer doorgaat naar een klant vandaag, welke niet is ingeklaard.

 

Kan ik dit gewoon een keer laten gebeuren en alles gewoon in mijn administratie inboeken met factuur van $20 of ga ik dan problemen krijgen?

 

Ik heb getracht het juiste te doen, maar nu zal ik het pakket terug naar de vervoerder moeten sturen voor de inklaring met juiste factuur, maar dat gaat dus niet meer lukken.

 

Vraag concreet:

 

Alsnog laten inklaren of niet inklaren en gewoon de factuur van $20 in administratie inboeken?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goederen zijn gewoon aangegeven. Echter niet tegen de juiste waarde. Een aangifte corrigeren is erg ingewikkeld, en kan leiden tot flinke boetes. Hier zit DHL niet op te wachten. Daarnaast zat de factuur waarop DHL de aangifte baseerde aan de buitenkant. Hiermee is voor hun de kous af. Had er immers maar de goede moeten zitten!

Ik weet verder niet hoeveel % invoerrechten erop je producten zit maar om grote bedragen zal het niet gaan. Zou het dus verder maar zo laten en er voor zorgen dat volgende keer het papier werk aan de buitenkant gewoon in orde is.

 

 

Maarten Versluis

 

Logic4l B.V.

Logic4l Transport Solutions

http://www.logic4l.com

Link naar reactie
  • 0

Goederen zijn gewoon aangegeven. Echter niet tegen de juiste waarde. Een aangifte corrigeren is erg ingewikkeld, en kan leiden tot flinke boetes. Hier zit DHL niet op te wachten. Daarnaast zat de factuur waarop DHL de aangifte baseerde aan de buitenkant. Hiermee is voor hun de kous af. Had er immers maar de goede moeten zitten!

Ik weet verder niet hoeveel % invoerrechten erop je producten zit maar om grote bedragen zal het niet gaan. Zou het dus verder maar zo laten en er voor zorgen dat volgende keer het papier werk aan de buitenkant gewoon in orde is.

 

 

 

Ok, maar hoe kan ik dit in mijn administratie dan verantwoorden? Ik heb een voorraad producten en een inkoopfactuur van 20 dollar. Of moet ik de factuur welke wel correct is en IN de doos zat als inkoop factuur in mijn administratie plaatsen?

 

Dus:

 

optie 1

Factuur van $900 op 0% btw inboeken in administratie

 

optie 2:

Factuur van $20 inboeken op 0% in administratie

 

optie 3:

toch correcte aangifte regelen met alle mogelijke gevolgen van dien

 

welke is de beste?

Link naar reactie
  • 0

Net DHL gesproken.

 

Zij kunnen in ieder geval niks meer voor mij betekenen. Wat hun betreft is alles goed gegaan.

 

Stel dat ik nu in de boekhouding de factuur van $900 inboek op 0% BTW. Dan krijg je vast en zeker gedonder? Of moet ik gewoon de factuur van $20 inboeken en die van $900 vergeten?

 

Lastige situatie dit.

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik importeer ook vaker uit China en 9/10 keer wordt er bij mij ook een verkeerde bedrag aan btw gerekend (vrijwel altijd te laag). Ik zet gewoon altijd het bedrag wat ik daadwerkelijk betaald heb in de boekhouding. Als je namelijk maar $20 in je boekhouding zou verwerken zou je winst toch veel hoger uitvallen aan het eind van het jaar terwijl dit helemaal niet het geval is?

Eigenaar van http://www.iPhoneSittard.nl , iPhone Sittard, voor al uw iPhone reparaties!

Link naar reactie
  • 0

Hoi,

 

Ik importeer ook vaker uit China en 9/10 keer wordt er bij mij ook een verkeerde bedrag aan btw gerekend (vrijwel altijd te laag). Ik zet gewoon altijd het bedrag wat ik daadwerkelijk betaald heb in de boekhouding. Als je namelijk maar $20 in je boekhouding zou verwerken zou je winst toch veel hoger uitvallen aan het eind van het jaar terwijl dit helemaal niet het geval is?

Als dit zo regelmatig voorkomt, kan je dan niet heel grote problemen verwachten bij een eventuele controle? En wat vind je boekhouder hiervan dan?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 270 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.