Ik zou graag naast mijn vaste baan voor een tweetal makelaarskantoren teksten gaan schrijven. Zij hebben mij hiervoor gevraagd en we zijn nu naar de mogelijkheden aan het kijken. Ik vraag mij nu af hoe dat belastingtechnisch in elkaar zit.
Ik verdien nu € 37.000 in loondienst. Ik heb een auto van de zaak.
Ik zal ongeveer € 250 - € 400 ex BTW gaan verdienen bij de makelaar , afhankelijk van hoeveel nieuwe panden er worden aangemeld. Ik zal hen daar iedere maand een factuur voor sturen. Ik zal hier max 1 tot 2 uur per week mee bezig zijn.
- Is het nodig dat ik mijzelf dan inschrijf bij de KvK?
- Heeft dit gevolgen voor mijn belastingafdracht? Of blijft dit gewoon zoals het is bij mijn werkgever en betaal ik over mijn verdiensten als tekstschrijver een apart 'deel' inkomstenbelasting?
- BTW krijg ik ws. korting op of ik hoef zelfs helemaal geen BTW te betalen? Klopt dit? (Dit zal per jaar neerkomen op maximaal € 1000,- BTW voor mij.
Zie jij kansen voor je onderneming/bedrijf in het buitenland? Met RVO onderneem je verder.
Kijk wat onze kennis, contacten en financiële mogelijkheden voor jou kunnen betekenen.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
LindaZ
LindaZ
Goedenavond,
Ik zou graag naast mijn vaste baan voor een tweetal makelaarskantoren teksten gaan schrijven. Zij hebben mij hiervoor gevraagd en we zijn nu naar de mogelijkheden aan het kijken. Ik vraag mij nu af hoe dat belastingtechnisch in elkaar zit.
Ik verdien nu € 37.000 in loondienst. Ik heb een auto van de zaak.
Ik zal ongeveer € 250 - € 400 ex BTW gaan verdienen bij de makelaar , afhankelijk van hoeveel nieuwe panden er worden aangemeld. Ik zal hen daar iedere maand een factuur voor sturen. Ik zal hier max 1 tot 2 uur per week mee bezig zijn.
- Is het nodig dat ik mijzelf dan inschrijf bij de KvK?
- Heeft dit gevolgen voor mijn belastingafdracht? Of blijft dit gewoon zoals het is bij mijn werkgever en betaal ik over mijn verdiensten als tekstschrijver een apart 'deel' inkomstenbelasting?
- BTW krijg ik ws. korting op of ik hoef zelfs helemaal geen BTW te betalen? Klopt dit? (Dit zal per jaar neerkomen op maximaal € 1000,- BTW voor mij.
Wie kan mij hiermee helpen? Ik hoor graag van u!
MVG en BVD
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40609-kleine-onderneming-naast-vast-inkomen/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
1 antwoord op deze vraag