• 0

Verzamelfactuur

Wanneer ik aan een groep particulieren producten verkoop, ze betalen mij allemaal apart op mijn rekening en ik verstuur ook naar elke particulier apart.

 

Mag ik dan aan het einde van de actie het totaal omzet noteren per product type en alles op een factuur zetten voor mijn administratie? Of gaat dat niet werken?

 

Mocht de vraag niet duidelijk zijn dan hoor ik het graag.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Je hoeft ook niet elke particulier een factuur te zenden, behalve als er sprake is van een afstandsverkoop.

 

Maar wat moet je met een verzamelfactuur? Je kunt de omzet ook inboeken zonder factuur toch?

Met vriendelijke groet, Ron van der Kolk MSc MBA

 

Ik werk via Inflection als interimmanager voor de publieke sector aan betere

dienstverlening, bedrijfsvoering & informatievoorziening door de overheid. 

Link naar reactie
  • 0

Waarom stuur je niet iedere afnemer een factuur?

 

Het gaat om vrij kleine bedragen per persoon. Het aanmaken van een debiteur en aanmaken van de factuur zou dan vrij veel tijd kosten en met kleine bedragen vind ik dat zonde. Kan gaan om bijvoorbeeld 50 orders met een waarde van slechts 7 euro gemiddeld per order.

 

@ronvanderkolk

Afstandsverkopen is toch als ik in bijv Frankrijk gevestigd ben en verkoop aan NL particulieren?

 

Ter aanvulling op het topic.

 

Stel dat ik bij een payment provider als SIsow aangemeld ben en via een webshop producten verkoop, dan kan ik toch gewoon de creditfactuur van Sisow in mijn boekhouding inboeken en niet elke order welke ik binnenkrijg apart inboeken? Dus gewoon elke maand de betaling van Sisow aan mij op mijn rekening inboeken als omzet.

 

Of zie ik dat helemaal verkeerd en moet ik elke order van mijn webshop in mijn boekhoudprogramma zetten? Gebruik trouwens het excel programma van excelboekhouden.nl

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 189 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.