• 0

Leegstand winkelpand Amsterdam

Hallo Higherlevel leden,

 

Ik heb een kort vraagje: ik wil graag met een creatieve productie-onderneming een winkel in het centrum van Amsterdam openen. We willen eerst graag een proefperiode van 3 maanden draaien en het is zonde om daar geld aan uit te geven. Ik weet zeker dat ik winkeleigenaren kan helpen met het opfleuren van hun winkel waardoor deze beter verkoopt en ik in gunstige omstandigheden kan ondernemen.

Worden dit soort projecten ook opgezet binnen de gemeente Amsterdam of moet je alles op eigen houtje doen? Heeft er iemand ervaring met het opzetten van een kosteloze popup-store?

 

Alvast bedankt,

Bas

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Heb je al gedacht aan sponsors? Ik weet niet precies wat je in de winkel wilt gaan doen, maar wellicht dat leveranciers, producenten en/of merken je willen sponsoren als je echt een goed idee hebt? In de consumentenelektronica komt het bijvoorbeeld voor dat een merk of leverancier strekkende meters aan winkelruimte huurt in een elektronicazaak waar dan zijn spullen verkocht worden. Voor een X bedrag per maand krijgt hij bijvoorbeeld 2 meter winkelrek waar zijn producten verkocht worden.

Link naar reactie
  • 0

Ik zou het proberen bij middelgrote vastgoedbeheerders/eigenaren welke complete winkelgebieden bezitten. Deze worden ook niet vrolijk van (langdurige) leegstand want dit zorgt voor een minder aantrekkelijk winkelgebied en dus minder aantrekkelijke (toekomstige) verhuurprijzen. Als jouw concept meer traffic en verkopen kan opleveren ben je voor hen wellicht interessant.

 

In sommige straten van ons centrum worden leegstaande etalages met kerst en/of pasen mooi aangekleed om het straatbeeld leuk en gezellig te houden.

 

Niet veel steden hebben anti-kraak winkelpanden vrij. Je moet namelijk in vrijwel alle gevallen bij de vastgoedeigenaar zijn, de gemeente is meestal geen partij.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 187 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.