• 0

Post uit China verdwijnt via Post.nl / TNT post

Ik Laat wel eens wat spullen uit China komen en dat ging jarenlang probleemloos.

Vorig jaar kwam een aantal kleine zendingen niet aan. Geregistreerde post uit China krijg een een registratienummer dat te volgen is tot aan de Nederlandse douane. Daarna gaat het verder via Post.nl of TNTpost. Die plakken er een Nederlands tracktrace nummer op. Dat nummer is niet bekend aan de afzender in China en niet aan aan mij als ontvanger in Nederland, totdat het wordt afgeleverd. ALS het wordt afgeleverd.

 

Ik heb na ontvangst het tracktrace nummer ingevoerd en las tot mijn verbazing dat het aflever adres luidde:

ewrfhuieruh onbekend

Interessant adres, dat steeds vaker in allerlei varaiaties voor mijn paketten door TNT of Postnl werd ingevoerd.

Het is een wonder, dat die paketten bij mij aankwamen. Maar het verbaast me dus niets, dat steeds meer zendingen NIET aankwamen.

 

Niet aangekomen paketten zijn niet traceerbaar, immers, het Chinese trackingnummer is te volgen TOT Nederland. Het Nederlandse trackingnummer is niet te achterhalen. Klachten kun je bij de Nederlandse post niet indiene, want je hebt immers geen Nederlands zending nummer.

 

Dit jaar vroeg ik bij het naastgelegen pand of ik daar iets mocht laten afleveren. Geen probleem.

Voor de zekerheid liet ik een zending splitsen in meerere kleinere leveringen. Grote paketten zijn waarschijnlijk aantrekkelijker voor de vogeltjes op de post lijn. Helaas heeft dat niets geholpen. De helft kwam aan, de rest verdween.

 

Wie kan zich 50% verlies van aanvoer veroorloven? Ik niet.

 

De Nederlandse postbezorging is wat mij betreft niet meer betrouwbaar. Ooit opgezet als een belangrijk onderdeel van onze infrastructuur, waarbij iedereen van sorteerder tot bezorger een BVD screening onderging, is het nu verzand in het andere uiterste: Volkomen onbetrouwbaar en zonder enige correctiemogelijkheid.

 

Hoe is het mogelijk, dat een correcte adressering wordt verminkt in een onleesbare onzin invoer en de registratie routine bijna vraagt om verdwijning van paketten?

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

19 antwoorden op deze vraag

  • 0

Weliswaar niet uit China, maar wij hebben wel eens dat post pakketten welke een label bevat van Parcelware op ons adres bezorgd wordt. En daarbij komend dat wij gekozen hebben voor handtekening voor ontvangst en dat daar niet eens om gevraagd wordt. Kijk je later bij de track and trace en heeft de bezorger gewoon zelf even snel een krabbel gezet ...

 

PostNL is een bende.

Link naar reactie
  • 0

Ik heb na ontvangst het tracktrace nummer ingevoerd en las tot mijn verbazing dat het aflever adres luidde:

ewrfhuieruh onbekend

Interessant adres, dat steeds vaker in allerlei varaiaties voor mijn paketten door TNT of Postnl werd ingevoerd.

Heb je PostNL al eens om een reactie gevraagd op dit soort afleveradressen?

Link naar reactie
  • 0

TNT Post kennende schuiven ze de schuld in de schoenen van een ander. Ook als de schuld bij TNT Post ligt. Waarschijnlijk heeft de topic starter volgens TNT Post zelf in een vlaag van verstandsverbijstering "ewrfhuieruh" opgeschreven als verzendadres en is het pakket daarom nooit aangekomen.

 

Gelukkig ben ik niet langer afhankelijk van TNT Post ;D voelt goed om van te voren te weten dat mijn pakketten wel gewoon aankomen, met TNT Post voelt het toch als een Russisch roulette.

 

Nadat TNT Post voor de zoveelste keer een pakket van meer dan 100 euro kwijt geraakt was heb ik daaaaaaaaaagen lang via meerdere kanalen mijn gelijk geprobeerd te krijgen. Helaas nooit gekregen. Op het eind heb ik een klachtbrief verzonden naar een wat hoger geplaatst persoon binnen TNT Post, deze heb ik laten verzenden per DHL met de boodschap: "Met DHL komt mijn klachtbrief tenminste wel bij u aan" op de voorkant.

 

Niet correct maar lucht wel op... ;)

 

 

Link naar reactie
  • 0

Waarschijnlijk heeft de topic starter volgens TNT Post zelf in een vlaag van verstandsverbijstering "ewrfhuieruh" opgeschreven als verzendadres en is het pakket daarom nooit aangekomen.

In zijn vraag zegt TS dat het pakket met verzendadres "ewrfhuieruh" juist wél is aangekomen ...

 

 

Ik heb na ontvangst het tracktrace nummer ingevoerd en las tot mijn verbazing dat het aflever adres luidde: ewrfhuieruh onbekend

Link naar reactie
  • 0

Ik moet ook zeggen dat ik ook steeds vaker last heb van de bezorging van TNT maar dan hiervandaan naar het buitenland. Onlangs is een pakket naar een vaste klant in Portugal niet bezorgd. Adres onbekend en retour afzender was te lezen in tracktrace. Na drie maanden is het bij mij terugbezorgd. Kosten niet terugvorderbaar gezien de kleine lettertjes.

Dit heb ik al meerdere keren de afgelopen jaren gehad naar diverse buitenlanden. Oa Polen, Hongarije en diverse Afrikaanse landen. ( bij de laatste had ik er nog wel enig begrip voor maar toch)

Ik moet zeggen dat er bij DHL vroeger ook van alles fout ging, maar dat was meer dan tien jaar terug, dus of dat nog zo is weet ik niet.

Het zou in deze wereld van automatisering eigenlijk niet meer moet kunnen voorkomen.

Link naar reactie
  • 0
Adres onbekend en retour afzender was te lezen in tracktrace. Na drie maanden is het bij mij terugbezorgd.

 

dat is bij PostNL vaker een probleem.

Is een adres niet bekend of kan om andere reden niet afgeleverd worden dan plakken ze daarvoor speciale stickers op het pakketje met reden van retour 9die vaak niet ingevuld wordt of vaag zijn).

 

Maar handige is dat die niet al te snuggere postbodes die stickers altijd bij voorkeur zo plakken dat de afzender gegevens niet meer leesbaar zijn.

 

Gevolg is dta dus niet retour afzender kan omdat die gegevens niet meer te vinden zijn. Daardoor komt het dus of nooit terug of pas na maanden nadat op speciale afdeling het pakket geopend is.

Krijg je pakket terug met melding dat niet sneller terugbezorgt kon worden omdat er geen afzender op de verpakking vermeld was... >;(

Link naar reactie
  • 0

Heb je PostNL al eens om een reactie gevraagd op dit soort afleveradressen?

 

Ik vind het erg lastig geworden om bij Post.nl een klacht in te dienen. Ik heb hierover geschreven zonder resultaat. Ik heb gebeld en dat werd uren verspilde telefoontijd. "Zonder trackingnummer kan ik ook niks terugvinden"

 

Volledigheidshalve had ik misschien moeten vermelden dat het probleem zich niet alleen bij post uit China voordoet en het adres ewrfhuieruh onbekend maar 1 uit de vele was en door mij als voorbeeld gegeven werd. Alle postzendingen die via Schiphol binnenkomen, ook als ze niet door de douane bekeken worden, heeft een steeds groter wordend verdwijningspercentage. En die onnodige adresverminking neemt ook vaak de vorm aan van fout huisnummer, ontbreken van plaatsnaam, onjuiste tenaamstelling en andere merkwaardige fouten.

 

Vroeger zou je nog een typfout vermoeden, maar met een scanner zou alles foutloos moeten overkomen. Het hele omnummeren van de post is al zo'n overbodige handeling, die zonder probleem geschrapt kan worden. Waarom niet het oorspronkelijke registratienummer handhaven en de tracking van afzender tot ontvanger volgen?

 

Het systeem zoals dat nu wordt gebruikt, lijkt ontworpen te zijn om de traceerbaarheid van de post te belemmeren. Voeg daarbij het ontslaan van postbodes en sorteerders en gebruikmaken van losse krachten en je systeem is klaar voor wie maar wil graaien in de post.

 

 

Link naar reactie
  • 0

 

Heb je PostNL al eens om een reactie gevraagd op dit soort afleveradressen?

 

En de mondelinge reactie op de merkwaardige adres verminking was: "Het is toch aangekomen? Wat is dan uw probleem?"

Het verband tussen adresverminking en niet aangekomen paketten ontging de telefoondame volkomen.

Maar daarvoor hebben ze haar ingehuurd, natuurlijk.

Link naar reactie
  • 0

Beste electra,

 

heb je contact opgenomen met de zakelijke klantenservice?

 

Het koppelen van een barcode of handschrift en adres gebeurt niet altijd in Nederland, dat wordt tegenwoordig als zoveel zaken geoutsourced/geoffshored. Dit heet videocoderen. Ik hoop dat deze informatie tot ander inzicht leidt.

 

Hoe goed en leesbaar adresseren jouw internationale afzenders?

 

Groet,

 

Highio

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

Niet aangekomen paketten zijn niet traceerbaar, immers, het Chinese trackingnummer is te volgen TOT Nederland. Het Nederlandse trackingnummer is niet te achterhalen.

Als je zeker weet dat je pakketje in Nederland is (bv paar dagen nadat het China heeft verlaten) kan je PostNL bellen. Zij kunnen in hun systeem zien of je pakketje al in Nederland is en of er al een 3S nummer van PostNL aan de zending gekoppeld is. Dit 3S nummer kan je vervolgens in de gaten houden op tracktrace.nl.

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of sprookjes nog bestaan maar enkel bij hoge uitzondering wijzigd het trackingnummer. Bijvoorbeeld na douane inspectie (speciale inspecties) in Hongkong of NL.

 

Normaal veranderd bij TNT het tracking nummer nooit.

 

Wij versturen per maand 10-20m3 naar Nederland maar in afgelopen jaar nog nooit voorgekomen dat een pakket is verdwenen.

 

Kans dat er dus iets anders fout is gegeaan is groot en dat de fout niet bij TNT ligt.

Link naar reactie
  • 0

Beste electra, heb je contact opgenomen met de zakelijke klantenservice?

Ja. Zie hun reactie hierboven.

 

Het koppelen van een barcode of handschrift en adres gebeurt niet altijd in Nederland, dat wordt tegenwoordig als zoveel zaken geoutsourced/geoffshored. Dit heet videocoderen. Ik hoop dat deze informatie tot ander inzicht leidt.

Dat is nieuwe informatie.

 

Hoe goed en leesbaar adresseren jouw internationale afzenders?.

 

Zeer goed.

Ik geef ze de juiste adressering en zij kopieren dat op het adreslabel.

Ik laat mijn naam+adres met telefoonnummer, BTWnummer, KVK nummer, vermelden.

Zo kan ook de douane makkelijk contact met me opnemen en de bezorger kan me bellen als hij in de buurt is.

Dit zorgde jarenlang voor probleemloze aflevering. Ik was een tevreden klant van tante post.

 

Die afgelopen jaar ontvangen leveringen hebben een foutloze adressering meegekregen van de buitenlandse leverancier.

Maar ook dat verminkte adres van de Nederlandse post met de 3S barcode. Wie de 3S sticker in persoon plakte weet ik natuurlijk niet. Maar ik moet aannemen dat dit onder verantwoordelijkheid van TNT of Post.nl is gedaan.

???

 

Link naar reactie
  • 0

Wij versturen per maand 10-20m3 naar Nederland maar in afgelopen jaar nog nooit voorgekomen dat een pakket is verdwenen.

Dat gold voor mij ook jarenlang. Sinds vorig jaar doet dit merkwaardige adresseringsprobleem zich voor en verdwijnen er zendingen.

 

Ik weet niet of sprookjes nog bestaan maar enkel bij hoge uitzondering wijzigd het trackingnummer. Bijvoorbeeld na douane inspectie (speciale inspecties) in Hongkong of NL. Normaal veranderd bij TNT het tracking nummer nooit.

Als uw sprookje waar is, dan komen hoge uitzonderingen sinds vorig jaar regelmatig voor bij post die via Schiphol het land in komt.

 

Als de douane iets heeft aan te merken op een zending, dan laten ze dat altijd heel netjes weten. Voor inspectie geopende paketten worden voorzien van een douane sticker. De Nederlandse douane laat NOOIT paketten zomaar verdwijnen.

 

 

Link naar reactie
  • 0

Als je zeker weet dat je pakketje in Nederland is (bv paar dagen nadat het China heeft verlaten) kan je PostNL bellen. Zij kunnen in hun systeem zien of je pakketje al in Nederland is en of er al een 3S nummer van PostNL aan de zending gekoppeld is. Dit 3S nummer kan je vervolgens in de gaten houden op tracktrace.nl.

 

Ik weet natuurlijk helemaal niet zeker waar een verdwenen pakket is. :-\

 

Ik weet ook niet wat post.nl in hun systeem kan zien.

Maar als ze zeggen dat ze niets kunnen zien, hoe kom ik dan een stap verder?

Link naar reactie
  • 0

Ik moet ook zeggen dat ik ook steeds vaker last heb van de bezorging van TNT maar dan hiervandaan naar het buitenland. Onlangs is een pakket naar een vaste klant in Portugal niet bezorgd. Adres onbekend en retour afzender was te lezen in tracktrace. Na drie maanden is het bij mij terugbezorgd. Kosten niet terugvorderbaar gezien de kleine lettertjes.

Dit heb ik al meerdere keren de afgelopen jaren gehad naar diverse buitenlanden. Oa Polen, Hongarije en diverse Afrikaanse landen. ( bij de laatste had ik er nog wel enig begrip voor maar toch)

Ik moet zeggen dat er bij DHL vroeger ook van alles fout ging, maar dat was meer dan tien jaar terug, dus of dat nog zo is weet ik niet.

Het zou in deze wereld van automatisering eigenlijk niet meer moet kunnen voorkomen.

 

Ik had een aantal jaren geleden zulke slechte ervaringen met DHL, dat ik koos voor de duurdere TNT verzending.

Nog steeds hoor ik van anderen dat DHL niet erg betrouwbaar maar wel erg traag is.

 

Nu zijn de overblijfselen van het voormalig staatsbedrijf PTT ook ernstig in verval.

Het lijkt wel of we hier steeds meer de allure van een derde wereld land krijgen.

 

Helaas...

Link naar reactie
  • 0

Bedankt voor de reacties, maar een oplossing heb ik nu nog niet...

 

Ik zag laatst iemand namens Post.nl op TV vertellen dat er bij hoge uitzondering een bezorger wordt betrapt op achterhouden van poststukken. En die paar mensen zijn ontslagen, dus probleem is opgelost....

 

Tja, als geregistreerde poststukken worden afgehandeld via niet traceerbare coderingen, dan zullen alleen de klanten van het postbedrijf nog merken dat er iets mis is bij de post.

 

>:(

Link naar reactie
  • 0

Het koppelen van een barcode of handschrift en adres gebeurt niet altijd in Nederland, dat wordt tegenwoordig als zoveel zaken geoutsourced/geoffshored. Dit heet videocoderen. Ik hoop dat deze informatie tot ander inzicht leidt.

 

Na lezing van die pagina over videocoderen zag ik een link naar meer informatie. Het emailformulier achter de link heb ik benut om daar maar eens de vragen te stellen over verdwenen en gehercodeerde post.

 

Het antwoord: I'm not available until March 17, 2013

 

 

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt er dus gewoon op dat de leiding van TNT-Post dus de regie over hun bedrijfsprocessen is kwijtgeraakt. Dat is een zeer ernstige zaak, aangezien er in NL altijd nog een postwet wordt gehanteerd die de belangen van burgers dient te regelen. Ik weet niet of die wet ook betrekking heeft op levering van pakketten van ondernemers. Als TNT Post geen snelle maatregelen neemt om de kwaliteit van hun processen weer te kunnen garanderen, voorzie ik snelle uitloop van klanten naar b.v. DHL. Je kunt dan beter een klein bedrag meer betalen waarmee je meer zekerheid hebt over je leveringen en ontvangsten.

Link naar reactie
  • 0

Het lijkt er dus gewoon op dat de leiding van TNT-Post dus de regie over hun bedrijfsprocessen is kwijtgeraakt. Dat is een zeer ernstige zaak, aangezien er in NL altijd nog een postwet wordt gehanteerd die de belangen van burgers dient te regelen. Ik weet niet of die wet ook betrekking heeft op levering van pakketten van ondernemers. Als TNT Post geen snelle maatregelen neemt om de kwaliteit van hun processen weer te kunnen garanderen, voorzie ik snelle uitloop van klanten naar b.v. DHL. Je kunt dan beter een klein bedrag meer betalen waarmee je meer zekerheid hebt over je leveringen en ontvangsten.

 

DHL is goedkoper.... >;(

Ik gebruikte ze niet meer, omdat de bezorging traag is en DHL eerder niet erg betrouwbaar was gebleken.

Maar het lijkt erop, dat TNT / Post.nl aan een negatieve inhaalslag is begonnen....

:-\

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 113 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.