• 0

Indiase meubels

Beste Allemaal,

 

Sindskort heb ik me verdiept in de indiase meubelindustrie en ik heb de ambitie om meubels te importeren vanuit India.

Meubels waar ik naar op zoek ben zijn (handgemaakte) houten meubels van sloophout en teakhout.

Graag verneem ik jullie ervaringen met deze handel uit India en ben ik op zoek naar betrouwbare fabrikanten.

Tips en contactpersonen zijn van harte welkom.

 

Met vriendelijke groet,

 

Elwin Mik

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Ik heb veel gelezen over de transportmogelijkheden en communicatie met India. Waar ik nu tegenaan loop is het zoeken van contactpersonen en fabrikanten. Zodra ik contact heb gelegd ben ik van plan om dit najaar naar India te gaan om daar zaken verder te bespreken.

 

Met vriendelijke groet,

 

Elwin

Link naar reactie
  • 0

In India verwerkt men geen teakhout in de meubelindustrie. Teakhouten meubelen komen voor het overgrote deel uit Indonesië.

 

Tenzij je op voorhand verkocht hebt raad ik je af om meubelen uit India te importeren. Je moet de hele voorraad en het transport per container zelf voorfinancieren. Dan moet je hier de container lossen en de voorraad nakijken, opslaan en verkopen. Enorme kosten wanneer je net begint en die in de huidige markt eigenlijk niet terug te verdienen zijn.

De meubelmarkt in nederland is erg lastig momenteel om het zacht uit te drukken.

 

 

 

Link naar reactie
  • 0

In India verwerkt men geen teakhout in de meubelindustrie. Teakhouten meubelen komen voor het overgrote deel uit Indonesië.

 

Als jij voor elk teak meubel dat uit India komt een Euro moet betalen ben je morgen ridder te voet 8)

Het overgrote deel komt inderdaad uit Indonesië maar ook in India worden meubelen uit teak vervaardigd.

 

Enkele adressen voor je Elwin

 

Persoonlijk vind ik de collecties van Pierr Dauxx het meest in het oog springen met o.a. sloophout meubelen, industrial look en woonaccessoires. Heeft geen echte website maar wel een blogpost.

http://primitivebypriti.blogspot.nl/

 

Onderstaande adressen via mail binnen gekregen, zelf doe ik geen zaken met ze en kan je niets vertellen over kwaliteit etc.

 

Hingulaj Arts Pvt. Ltd.

58, Agrasen Nagar, Pal Road

JODHPUR-342002 (Raj) INDIA

Mo: +91-9829421600

 

Arjun Jangid

Mob: +919413846336

Vikas Arts Jodhpur

Bhadu Market,

Main Pal Road, Jodhpur

Rajasthan 342001 India

 

parul mistry

MISTRY WOOD WORKS

907, GIDC, DHOLKA-382225

DIST-AHMEDABAD

GUJARAT

INDIA

M-+919925833046

 

succes,

albert

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 99 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.