• 0

Google Glasses!

Aanbevolen berichten

  • 0

echt een super concept, ik kan niet wachten om er zelf één te proberen. Natuurlijk zal iedereen eerst gaan miepen over privacy etc, maar ik voorspel dat dit soort initiatieven echt bij de toekomst horen.

 

Als app lijkt me een soort Layar erg handig, je kijkt ergens naar en je krijgt gelijk info over een bepaald product of persoon.

Link naar reactie
  • 0

Mijn inner Trekkie wordt helemaal wild van dit soort dingen. Zoals boven mij ook al aangegeven werd is dit concept ideaal om helemaal los te gaan met augmented reality. Maar ik kan me ook voorstellen dat de politie hierin geinteresseerd is. Het is op deze manier veel natuurlijker dat mensen die getuige zijn van een misdaad ook beelden daarvan maken.

Link naar reactie
  • 0

Ik denk dat binnen één jaar het volgende gaat gebeuren:

 

Persoon loopt onopvallend op straat met de GG op zijn neus. Hij kijkt om zich heen naar andere mensen en ziet iemand die hem interesseert. Met een simpele oogbeweging geeft hij het commando om alle informatie te tonen, die van die persoon op het internet te vinden is. Met behulp van bestaande en verbeterde vergelijkingssoftware (Facebook e.d.) wordt snel de beoogde geïdentificeerd en kunnen diverse account-gegevens e.d. worden toegevoegd. Binnen 1 minuut heeft de betreffende alle relevante gegevens voor het uitkiezen en kan hij kijken wat hij ermee kan gaan doen. Dat hoeft natuurlijk niet kwaadaardig te zijn, maar dat is niet ondenkbaar.

 

Het voorgaande filmpje heeft me al ingehaald natuurlijk.... ;)

Link naar reactie
  • 0

Google Glasses is wel vet !

Dat wordt jammer genoeg wachten tot ze in Nederland zijn :( !

Internetbureau Subcolors

www.subcolors.nl | info@subcolors.nl

 

www.turkseadvocaten.nl | www.hostbedrijf.nl

 

Wilt u ook een professionele website ? dan bent u bij ons op het juiste adres, want wij weten dat de eerste indruk altijd blijvend is.

Link naar reactie
  • 0

Lijkt me echt wel gaaf om te hebben. Ik zal er niet de hele dag mee rondlopen. Al die dingen die er gebeuren zouden me helemaal gek maken. Ik ben nu al afgeleid als ik er een auto de straat in rijdt.

 

Maar de filmpjes van concerten, achtbanen, mooie stranden trekken mij wel heel erg. Beter dan de foto's die je nu kunt maken.

Vraag me alleen wel af hoe stabiel je zal kunnen filmen. Er is al een techniek beschikbaar die zorgt voor een stady cam effect.

Dus je kan dan licht schuden met de camera en toch blijft het beeld gefocused op het centrale punt waar je hem op hebt in gesteld.

Waar het eigenlijk op neer komt is dat je een groter beeld opneemt en de camera het midden eruit snijdt.

Link naar reactie
  • 0

Mijn inner Trekkie wordt helemaal wild van dit soort dingen. Zoals boven mij ook al aangegeven werd is dit concept ideaal om helemaal los te gaan met augmented reality. Maar ik kan me ook voorstellen dat de politie hierin geinteresseerd is. Het is op deze manier veel natuurlijker dat mensen die getuige zijn van een misdaad ook beelden daarvan maken.

 

Augmented reality koppeling met Google Shopping en iedereen kan er van profiteren.. Google Shopping gaat namelijk zelf ook bestellingen en betalingen accepteren als we dit mogen geloven, en dat doe ik..

 

http://www.emerce.nl/nieuws/google-shopping-krijgt-bezorgdienst

Link naar reactie
  • 0

Zou ook bruikbaar zijn met stemherkenning, om commando's te geven. Of was dat al getoond?

 

Bijvoorbeeld bij een pinautomaat vraag je om het "pin nummer Bank naam" en het verschijnt in beeld.

Wel opletten dat je bij het intypen niet opneemt per video-camera met draadloos internet / gsm o.i.d. >;(

 

Hoef je niet zoveel te onthouden. Ook boodschappenlijstjes en natuurlijk de routekaart die ik al gezien heb.

Zelfs het presenteren volgens de autocue. Veel mogelijkheden.

 

Link naar reactie
  • 0

Technisch gezien is dit natuurlijk een prachtig product, dat zomaar eenvoudig met alle mogelijkheden laagdrempelig in handen van iedereen kan komen. Dat kan dan helaas ook weer een heel gamma aan misbruik teweeg gaan brengen, waarbij schending van privacy in persoonsgegevens wel de gemakkelijkste is. Misbruik in de 2e graad is dan wat men vervolgens met die gegevens gaat doen. Ofwel deze gegevens gaat doorgeven/gebruiken in de criminele sfeer. Ook die schakel is vervolgens onzichtbaar en laagdrempelig. Ik denk dat daardoor het laagdrempelig gebruik van hoogwaardige technologie niet zal opwegen tegen de nadelen van deze schending en de mogelijkheden om tot crimineel gebruik over te gaan. Als techneut vind ik het een prachtige ontwikkeling maar als burger denk ik dat het niet in het straatbeeld mag verschijnen. In de VS zijn al horeca-eigenaren, die hebben aangekondigd om gebruik in hun gelegenheden niet toe te staan.

Ik denk dat de overheid hier duidelijke regels voor moet vastleggen. Maar dat lijkt me moeilijk, omdat je in de praktijk niet kunt zien of die wel worden nageleefd. Bovendien zal er snel software verschijnen vanuit een wazig circuit, waarop al helemaal geen controle heeft plaatsgevonden. De risico's zijn nu vele malen groter dan de praktische voordelen, ondanks het prachtig bedachte product.

Link naar reactie
  • 0

Dat kan dan helaas ook weer een heel gamma aan misbruik teweeg gaan brengen, waarbij schending van privacy in persoonsgegevens wel de gemakkelijkste is. Misbruik in de 2e graad is dan wat men vervolgens met die gegevens gaat doen. Ofwel deze gegevens gaat doorgeven/gebruiken in de criminele sfeer.

 

Waar is die enorme affectie tegen Google ontstaan? In bijna al je berichten wat met Google te maken heeft kom ik dit soort antwoorden van je tegen.

 

Ben serieus benieuwd hoe dat gekomen is!

 

Danny

Link naar reactie
  • 0

Overigens heb ik in de VS gemerkt dat sommigen zich helemaal niet druk maken over hun privacy en weigeren mee te gaan in de gedachte dat er gemakkelijk misbruik met deze technologie kan worden gemaakt. Ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Google verwacht miljoenen brillen per jaar te verkopen en verwacht ook dat deze bril in algemeen gebruik in ons leven zal worden opgenomen.

Link naar reactie
  • 0

Dat kan dan helaas ook weer een heel gamma aan misbruik teweeg gaan brengen, waarbij schending van privacy in persoonsgegevens wel de gemakkelijkste is. Misbruik in de 2e graad is dan wat men vervolgens met die gegevens gaat doen. Ofwel deze gegevens gaat doorgeven/gebruiken in de criminele sfeer.

 

Waar is die enorme affectie tegen Google ontstaan? In bijna al je berichten wat met Google te maken heeft kom ik dit soort antwoorden van je tegen.

 

Ben serieus benieuwd hoe dat gekomen is!

 

Danny

 

Die alinea slaat toevallig niet op Google. Dat bedrijf zal best data verzamelen die via hun servers zal worden verstuurd, maar dat is een tweede. Het misbruik dat ik bedoel is het verzamelen van data door criminelen. Ze zoeken een doelwit en kunnen zich met dit gereedschap er beter in vastbijten en sneller informeren.

Link naar reactie
  • 0

Niet alle ontwikkelingen zijn per definitie slecht. De brilgebruiker krijgt hier voorgeschoteld wat hij graag wil zien en dat wordt door Google geregeld. De adverteerders betalen naargelang er naar hun advertentie wordt gekeken. En een paar oogknipperingen verder is het product verkocht. De adverteerder betaalt natuurlijk aan Google en waarschijnlijk worden die advertenties getoond, waarvoor het meest is betaald.

Link naar reactie
  • 0

Met een backdoor naar google zijn alle mannen gelijk chantabel die rondlopen met zo'n bril op z'n hoofd.

 

Mannen kijken nu eenmaal graag naar dingen waar ze eigenlijk beter niet naar zouden moeten kijken haha.

 

Als ik iemand ontmoet met zo'n ding op dan zou ik zeggen doe dat ding even af svp. Heb niets te verbergen maar om continue in een HD camera te kijken lijkt me niet zo geweldig. Ik denk zo dat er in de openbare gelegenheden velen over zullen denken.

 

Ik voorspel zelfs dat er mensen " klappen krijgen " omdat ze met zo'n bril op de verkeerde in het vizier hebben. Ook al was dat niet de intentie, ik kan me echt voorstellen dat velen denken; "en nou opzodemieteren met die camera eikel"

 

Leuk voor nerd parties, maar ik denk dat het formaat zoals het nu is niet echt breed geaccepteerd gaat worden.

 

Hiernaast is het natuurlijk zo dat nagenoeg elke technologie misbruikt wordt, het is enkel dus nog maar de vraag wie en wanneer en hoe erge vormen dit gaat aannemen..

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    9 leden, 305 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.