• 0

online webwinkel met downloadable items

Goedendag,

 

allereerst excuses wanneer dit topic verkeerd geplaatst is. Mijn idee: ik ben muziekant en wil onafhankelijk van platenlabels (slechte ervaring met professionaliteit), zelf tegen zeer lage kosten mp3 downloads aanbieden.

 

Mijn vraag gaat over webshops.

Via de zoekfunctie kan ik verschillende adviezen vinden over het beginnen van een webshop. Alleen zoek ik een pakket dat downloadable items kan aanbieden, in een direct linkje na betaling.

Het liefst open source.

 

Weet iemand hier iets meer over?

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

15 antwoorden op deze vraag

  • 0

Jamie,

 

Zoals ik zei heb ik via de zoekfunctie hierop gezocht. En uiteraard gegoogled.

Alle pakketten die ik daarmee vindt zijn voor het aanbieden van stoffelijk materiaal.

 

De vraag is simpel: ik ben een e-leek en wil de koper een online te downloaden bestand aanbieden. Hier kan ik niets over vinden.

Link naar reactie
  • 0

Mijn idee: ik ben muziekant en wil onafhankelijk van platenlabels (slechte ervaring met professionaliteit), zelf tegen zeer lage kosten mp3 downloads aanbieden.

Geen antwoord op je vraag, maar ik neem aan dat je niet alleen muzikant bent, maar ook de componist en tekstschrijver van de aangeboden mp3 downloads?

Link naar reactie
  • 0

iTunes van Apple al eens bekeken? Daar kan je je muziek aanbieden aan een vrij breed publiek voor 99 cent per track.

 

Er zijn nog meer van dit soort platforms. Wellicht is dat wat? Of wil jij zelf juist zo'n platform oprichten?

iTunes store heb ik aan gedacht, maar mijn insteek is juist een zo eenvoudig mogelijke website waar mensen direct een mp3 kunnen downloaden en vrij zijn die overal op te zetten. Dan heb ik zelf ook de vrijheid direct het aanbod te wijzigen.

Link naar reactie
  • 0

Hallo Olav,

 

Ik heb zelf een aantal vergelijkbare webwinkels. In mijn geval scripten van toneelstukken en spellen in PDF.

Mijn ervaring is dat op maat gemaakt software me beter hielp dan de standaard open sources. Ik heb wel gekeken naar bv magento maar dan zit je ook in een stramien vaak met de templates. Zo werken veel webwinkels met foto's voor hun producten maar dat is voor jou (en mij) niet zo relevant.

In mijn geval waren er ook andere extra opties nodig die in standaard webwinkels niet zaten.

Vaak is de keuze: of ombouwen of opnieuw bouwen en qua prijs scheelde dat niet veel. Ik koos voor nieuw bouwen omdat je eht dan zelf helemaal kan inrichten naar je eigen wensen.

www.8D-games.nl Serious Games, Gamercials & Apps

Link naar reactie
  • 0

iTunes van Apple al eens bekeken? Daar kan je je muziek aanbieden aan een vrij breed publiek voor 99 cent per track.

 

Er zijn nog meer van dit soort platforms. Wellicht is dat wat? Of wil jij zelf juist zo'n platform oprichten?

iTunes store heb ik aan gedacht, maar mijn insteek is juist een zo eenvoudig mogelijke website waar mensen direct een mp3 kunnen downloaden en vrij zijn die overal op te zetten. Dan heb ik zelf ook de vrijheid direct het aanbod te wijzigen.

 

Ik begrijp jouw idee, maar mensen weten iTunes te vinden.

Jouw webshop moeten ze ontdekken/vinden en willen bezoeken.

Dan moet je dus flink aan marketing doen: een youtube-hit scoren?

(Dat moet ook als je iTunes gebruikt, maar nu heb je kans dat mensen in iTunes zoeken en jouw muziek niet kunnen vinden en misschien denken dat het 'niet bestaat'.)

Een radiohit wordt al lastiger, omdat veel stations tegenwoordig ook kijken naar de downloads op iTunes.

 

Allicht zou je beide trajecten kunnen 'uitzetten' om te kijken wat beter werkt?

BrokxMedia - Videoproducties & -marketing

Boeiende Bedrijfsfilms, Animaties & Livestreams

 

Link naar reactie
  • 0

De meeste opensource pakketten (webshop software of plugin voor bestaand CMS) bieden de optie om een downloadable item aan te bieden. Ik heb dit gedaan met Magento en met Woocommerce in Wordpress.

 

jip! In 10 minuten klaar

geverifieerd-adres.nl Laat maar zien wie je bent met logo & online certificaat Dat ben ik En ook een keurmerk oplossing voor je Belgische webshop geverifieerd-adres.be
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 203 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.