• 0

Ingewikkelde invoer uit China -> EU.

Allen,

 

normaliter kopen wij onze goederen FOB Shenzen en voeren meestal de goederen direct in naar EU-land van onze klant.

 

Echter nu wil onze klant het vervoer zelf regelen, dus de goederen FOB ophalen in Shenzen. Ik krijg er nu hoofdpijn van hoe ik dit douna/btw juist regel?

 

Stuur ik mij klant een factuur (intracommunautaire levering). Maarja, ik krijg de goederen natuurlijk feitelijk nooit handen. Laat ik mijn leverancier in Shenzen mijn verkoopbedrag vermelden of haar verkoopprijs? Ik kan mij voorstellen als mijn klant een factuur stuur (intracommunautaire levering) dat zij bij invoer btw betaalt en natuurlijk later over nav mijn factuur...........

 

Ik help hulp nodig? Hoe dit het best te doen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Helemaal geen probleem als je zelf de touwtjes in handen blijft houden als volgt:

 

Je laat je Chinese leverancier FOB aanleveren in de haven bij je eigen transporteur.

 

Die maakt een "swap" danwel neemt de goederen voor jou in ontvangst en stuurt ze namens jou door naar de eindlocatie. Je klant krijgt netjes een factuur van jou en de juiste B/L.

 

Als de goederen een "0" tarief hebben voor de invoerrechten, zal dit geen financiële gevolgen hebben voor je klant. Je betaalt een klein beetje voor de administratie van je vervoerder.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 261 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.