• 0

Uniek linkruil systeem gemaakt maar durf eigenlijk nog niet in markt te zetten

Goedemorgen,

 

Ik heb een uniek linkruil systeem gemaakt welke gratis is te gebruiken.

 

Kort komt het er op neer dat een website zich kan aanmelden, deze plaatst een bepaalde code op zijn website en door die code verschijnt op zijn website een linkpagina met links naar alle andere deelnemers + 1 link naar http:www.123linkruil.nl .

 

Als er straks 100 deelnemers hebben aangemeld, dan staat jouw link dus binnen 10 minuten op 100 verschillende websites.

 

En daarin zit de kracht van dit systeem. Ik wil het heel graag in de markt zetten maar ik heb ook ergens gelezen dat Google helemaal niet meer zo gecharmeerd is van 'plaats jij een link naar mij, plaats ik een link naar jou' Maar meer naar het systeem dat relevante websites spontaan een link naar jou moeten plaatsen vanwege je goede content.

 

Is dat zo? Is het ruilen van links achterhaalt?

 

 

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 0

Aanvullend: Webring is de term die me het eerste te binnen schiet. Kijk bijvoorbeeld eens op http://dreamhost.com/dreamscape/2009/04/24/theyre-internet-history/

 

mmmm... interessante link. Ik was er al bang voor hoor. Jammer van het werk misschien maar het was wel leuk om te maken in ieder geval :-\

 

Ik ga er nog eens goed over nadenken wat ermee te doen.

 

Tnx

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Aanvullend: Webring is de term die me het eerste te binnen schiet. Kijk bijvoorbeeld eens op http://dreamhost.com/dreamscape/2009/04/24/theyre-internet-history/

 

Webrings. Dat was zo fantastisch. Plotseling had ik vrienden te over! ;D

 

(sorry offtopic, linkruilen is achterhaald en wordt dat nog meer in de toekomst. Persoonlijk vind ik het geen vernieuwd concept. Bedenk eens iets waar mensen een relevante backlink kunnen vinden. In ruil voor iets anders dan een link uiteraard. Een soort van link-datingsite :) )

Link naar reactie
  • 0

Ook al is het achterhaald, waarom probeer je het niet gewoon? Je hebt tenslotte niets te verliezen, toch? Zou anders zonde zijn van het werk wat je er in hebt gestoken. Kijk hoe het uitpakt en verbeter eventueel het concept. Overigens zijn er nog zat sites, die aan link/bannerruil doen, hoor.

Zelfstandige loonslaaf

Link naar reactie
  • 0

Ook al is het achterhaald, waarom probeer je het niet gewoon? Je hebt tenslotte niets te verliezen, toch? Zou anders zonde zijn van het werk wat je er in hebt gestoken. Kijk hoe het uitpakt en verbeter eventueel het concept. Overigens zijn er nog zat sites, die aan link/bannerruil doen, hoor.

 

Daar heb je gelijk in. Tnx

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Dit soort link ruil systemen bestaan al in alle geuren en kleuren. Waarschijnlijk nooit op sites als warriorforum, sitedeals ed geweest?

 

Meedoen aan een dergelijk programma is de snelste manier om je site naar pagina 100+ bij google te krijgen, als je al niet gewoon uit de zoekmachine gesmeten wordt.

Link naar reactie
  • 0

Dit soort link ruil systemen bestaan al in alle geuren en kleuren. Waarschijnlijk nooit op sites als warriorforum, sitedeals ed geweest?

 

Meedoen aan een dergelijk programma is de snelste manier om je site naar pagina 100+ bij google te krijgen, als je al niet gewoon uit de zoekmachine gesmeten wordt.

 

Tnx, het gaat er niet om of er soortgelijke systemen al dan niet in NL al bestaan maar wat Google er mee doet. Maar wat je vervolgens aangeeft is precies de reden waarom ik er nog niet de markt ben opgegaan.

Heeft u een idee voor een webapplicatie of heeft u het idee dat sommige processen binnen uw bedrijf sneller en efficiënter kunnen?

Link naar reactie
  • 0

Als je je er degelijk in had verdiept had je het dus wel geweten...

 

Maar zoals je al opmerkte, "het was wel leuk om te maken". Dat is ook al veel waard, lol in je werk en ervaring opdoen.

 

DE grote uitdaging is echter een link verwijder systeem. Een Super Packman die al die geruilde links weer verwijdert.

Dat voor al die sufferds die in het linkruilen fabeltje geloofden, maar nu beginnen te ontdekken dat er ook een andere mening/zienswijze over bestaat, en nu dus weer massaal van die bergen geruilde links afwillen. :-)

 

Link naar reactie
  • 0

Dit soort link ruil systemen bestaan al in alle geuren en kleuren. Waarschijnlijk nooit op sites als warriorforum, sitedeals ed geweest?

 

Meedoen aan een dergelijk programma is de snelste manier om je site naar pagina 100+ bij google te krijgen, als je al niet gewoon uit de zoekmachine gesmeten wordt.

 

Tnx, het gaat er niet om of er soortgelijke systemen al dan niet in NL al bestaan maar wat Google er mee doet. Maar wat je vervolgens aangeeft is precies de reden waarom ik er nog niet de markt ben opgegaan.

 

Google doet er op dit moment niet zoveel meer. Maar dat gaat op voor veel dingen. Er blijkt nog wel markt voor te zijn, dus hopelijk kun je daar nog wat van meepikken.

Link naar reactie
  • 0

Google doet er op dit moment niet zoveel meer. Maar dat gaat op voor veel dingen. Er blijkt nog wel markt voor te zijn, dus hopelijk kun je daar nog wat van meepikken.

Bah! Zeer trieste mentaliteit.

Als je weet dat je product geen waarde heeft, en je bent een integer persoon, dan probeer je het niet aan de man te brengen.

Zadel een ander niet op met iets waarmee je zelf niet mee opgezadeld zou willen worden.

 

Link naar reactie
  • 0

Als er straks 100 deelnemers hebben aangemeld, dan staat jouw link dus binnen 10 minuten op 100 verschillende websites.

 

Dit idee kan niet slagen op de huidige manier vrees ik. Naast het feit dat wederzijdse links niet zo spannend zijn let Google (gelukkig) steeds sterker op het aantal backlinks dat wordt verzameld en de relevantie daarvan. Als je op een natuurlijke manier 1 link per maand krijgt en dan opeens 100 op een dag (of meer als je site groter is) dan is dat nogal vreemd nietwaar? Juist! En zo ziet Google dat ook. En dat is maar goed ook!

Bart van der Meer

 

Google vindbaarheid en website effectiviteit advies. Meer informatie op www.littleb.nl

Link naar reactie
  • 0

Goedemorgen,

 

Ik heb een uniek linkruil systeem gemaakt welke gratis is te gebruiken.

 

Kort komt het er op neer dat een website zich kan aanmelden, deze plaatst een bepaalde code op zijn website en door die code verschijnt op zijn website een linkpagina met links naar alle andere deelnemers + 1 link naar http:www.123linkruil.nl .

 

Als er straks 100 deelnemers hebben aangemeld, dan staat jouw link dus binnen 10 minuten op 100 verschillende websites.

 

En daarin zit de kracht van dit systeem. Ik wil het heel graag in de markt zetten maar ik heb ook ergens gelezen dat Google helemaal niet meer zo gecharmeerd is van 'plaats jij een link naar mij, plaats ik een link naar jou' Maar meer naar het systeem dat relevante websites spontaan een link naar jou moeten plaatsen vanwege je goede content.

 

Is dat zo? Is het ruilen van links achterhaalt?

 

 

Matt Cutts is toevallig hard bezig met het aanpakken van linkbuildingnetwerken. Het grootste netwerk, SAPE (Russisch), heeft ondertussen een half miljard aan gelinkte websites en vormt een grote bedreiging voor zoekmachine Google. Linkbuilding is voor Google de belangrijkste factor om te bepalen wie bovenaan komt in de zoekresultaten. Maar dan heb ik het over 'one way backlinks'. Een gewone linkruil wordt 'two way backlinks' genoemd en is inderdaad niet meer zo veel waard.

Sape zorgt voor 'one way backlinks' tegen een maandelijkse vergoeding dat flink kan oplopen. Het deelt vervolgens de opbrengsten met de webmasters die hun website beschikbaar hebben gesteld.

 

Mijn advies is begin er niet aan, zoals je dat zo open en bloot wilt bekendmaken. Er zijn betere en veiligere manieren.

Link naar reactie
  • 0

Als er straks 100 deelnemers hebben aangemeld, dan staat jouw link dus binnen 10 minuten op 100 verschillende websites.

 

Dit idee kan niet slagen op de huidige manier vrees ik. Naast het feit dat wederzijdse links niet zo spannend zijn let Google (gelukkig) steeds sterker op het aantal backlinks dat wordt verzameld en de relevantie daarvan. Als je op een natuurlijke manier 1 link per maand krijgt en dan opeens 100 op een dag (of meer als je site groter is) dan is dat nogal vreemd nietwaar? Juist! En zo ziet Google dat ook. En dat is maar goed ook!

Ik zie een andere mogelijkheid voor zijn systeem: gewoon reclame zoals we dat kennen van bannerruil e.d. En het gebruik van nofollow.

 

Nu zal Google een nieuwe website met een vreemde backlinkprofiel snel aanpakken, maar een website die al jaren actief is niet. Dit voorkomt misbruik. Anders zou ik al mijn concurrenten binnen de week uit Google kunnen pushen. ;-)

Link naar reactie
  • 0
Gast Verwijderd account

Zeker nu de Penguin 2.0 update is geweest is een dergelijke linknetwerk erg gevaarlijk. Ik zou mijn link er niet in willen hebben.

 

 

[ Mod edit: links naar eigen sites (ironie?) uit post verwijderd, kunnen in signature ]

Link naar reactie
  • 0

Als aanvulling voor je idee

[*]Zoals eerder gezegt, maak er een driehoek systeem van

[*]Kijk eens naar gast-blogging

[*]Kom met een slim en goed opgezet categorie systeem (niemand wil niet gerelateerde links)

[*]Kan dan eens of je bovenstaande kan kombineren

 

Idee: Je schrijft een goed en onderbouwd artikel met de benodigde backlinks naar je website. Je upload dat dan naar je systeem onder de juiste categorieen. Dan op basis van je driehoeks systeem, zal je a) releavante content toevoegen op je eigen site. b) Je hebt sites die relevante content naar jouw linkt.

 

Enige uitdaging is dan duplicate content.

 

Link naar reactie
  • 0

Dat soort systemen bestaan al wel hoor.

Worden nog wel eens gebruikt in adult wereld.

 

Maar betere manier van linken is À B C linken

 

Jij linkt met jouw pagina À naar mijn pagina B en ik link met mijn pagina B naar jouw pagina C

Daarbij zijn geen directe links naar elkaar.

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 149 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.