• 0

Werken met wederverkopers, webwinkels. Welke manier?

Hallo mede ondernemers,

 

Om mijn vraag enigszins te kunnen volgen leg ik graag even uit:

Ik maak sieraden. Colliers, armbanden, ringen, oorbellen enz. Momenteel meestal zilver, soms ook goud.

De meeste sieraden worden pas gemaakt na bestelling omdat men bijvoorbeeld kan kiezen voor een steentje in een bepaalde kleur, een naam op het sieraad, de maat, enz enz.

 

De vraag:

Hoe gaat dat nu het beste in zijn werk met wederverkopers? (zat wel in de planning over poos, maar heb ineens nu al 2 aanvragen van webwinkels)

Ik zou daar graag even het één en ander over lezen, maar ik weet niet welke mogelijkheden er zijn en weet daardoor ook geen zoekwoorden om mee te zoeken.

Wat ik zelf al even had bekeken is consignatie, maar dat gaat niet, omdat alles pas na bestelling gemaakt wordt, is er dus niets vooraf mee te geven.

Dropshipping, wat toch wel een mogelijkheid is.

Affiliatie marketing, maar dat is het ook niet helemaal omdat mijn sieraden in de webwinkels te koop zullen zijn.

 

Wat zou voor mij een goede mogelijkheid zijn en ook belangrijk, hoe heet dat, zodat ik er meer info over op kan zoeken en even over kan lezen.

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Hallo Lollypop,

 

Op welke manier breng je op dit moment de producten aan de man?

Via een webshop, atelier of gaat alles via-via?

 

In je vraag haal je wat dingen door elkaar:

Dropping shipping is een afzetkanaal, er is een (web)shop die voor jou de artikelen verkoopt, jij verzendt het direct naar de klant.

Affiliate marketing is een marketing kanaal, om meer klanten naar je site te lokken.

 

Ik denk dat jou afzetkanaal afhankelijk is van je product. Maak je veel custom made producten, dan zal een webshop niet ideaal werken. Heb je standaard artikelen, dan kun je makkelijk via een webshop verkopen, je levertijd zal dan langer zijn. Voor unieke producten is men meestal bereid wat langer te wachten.

 

Heb je zelf geen zin om een webshop op te zetten, dan kun je drop shipping overwegen. Jij krijgt de order van de webshop houder binnen en stuurt het artikel direct naar de klant. Je kunt je dus volledig focussen op de productie.

Je zult dan wel genoegen moeten nemen met een lagere marge.

 

Aangezien je unieke producten leverd, zou ik of zelf een webshop behouden of een exclusieve reseller zoeken.

 

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

 

Mvg Harm

Gek van koken, verstand van koksmessen.

Link naar reactie
  • 0

Harm, dank je wel.

 

We hebben inderdaad een webwinkel waar de sieraden besteld kunnen worden. Pas als er een bestelling gedaan wordt worden de sieraden gemaakt, omdat het voornamelijk sieraden zijn waar een naam in moet, een bepaalde kleur steentje en bij bijvoorbeeld de armbanden is de maat ook wel handig. Dat weet je allemaal niet van te voren.

 

Het is fijn als andere de sieraden ook willen verkopen, maar dat veranderd er niet aan dat ze pas na bestelling gemaakt kunnen worden.

Dit betekend dan ook dat een wederverkoper mijn sieraden wel op zijn/haar website kan verkopen, maar niets in voorraad kan hebben.

 

Dat klinkt een beetje als dropshipping, maar is dat ook daadwerkelijk de beste keus voor mij?

Sorry voor de typfouten, mijn toetsenbord is aan vervanging toe.

Link naar reactie
  • 0

Ik zeg niet dat dropshipment het beste is. Dit is een optie.

 

Je kunt er ook voor kiezen om op je eigen website een aantal standaard artikelen op te nemen.

Zo kun je laten zien wat er allemaal mogelijk is. Per artikel zou je dan verschillende maten op kunnen nemen.

 

Je hebt al een webshop, als je gaat kiezen voor dropshipment, dan ga je eigenlijk de concurrentie aan met jezelf.

Als je toch al een shop hebt, zou ik proberen zoveel mogelijk te verkopen via deze site.

De marge is namelijk aanzienlijk hoger dan wanneer je voor een reseller kiest.

 

Stuur me anders een even een pm met je website, dan kan ik eens een kijkje nemen.

 

Mvg Harm

Gek van koken, verstand van koksmessen.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 179 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.