• 0

bankafschriften

Aanbevolen berichten

16 antwoorden op deze vraag

  • 0
hallo,

 

wij hebben onze bankrekening beeindigd omdat het bedrijf gestopt is

Nu ben ik vergeten de bankafschriften te downloaden vantevoren.

ABN vraagt zich nu 5 euro per afschrift.

Weet iemand of er een andere manier is aan de afschriften te komen?

Uit eigen zelfde ervaring: nee. ABN Amro moet die afschriften uit het digitale archief halen, en daarvoor vragen ze geld.

Bij maandafschriften kost het je € 60,- per kalenderjaar. Vervelend, maar nu ook weer niet het einde van de wereld...

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie
  • 0

 

Vijf euro per print is geen kleine vergoeding. Casapetit kan een beroep doen op de Wbp en daarna een klacht indienen bij het College Bescherming Persoonsgegevens als hij niet tevreden is met de reactie. Een bank zou geen drempels moeten opwerpen bij zulke redelijke verzoeken.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Vijf euro per print is geen kleine vergoeding.

 

Ik denk dat we het begrip kleine vergoeding niet nominaal moeten zien maar moeten afzetten tegen de kosten die de bank moet maken. Als we deze kosten (tijd, porti etc.) afzetten tegen wat er betaald moet worden voor één bankafschrift dan hebben we het over een kleine bijdrage die de werkelijke kosten niet dekt.

Dat er in dit geval 12 afschriften nodig zijn en je kunt beargumenteren dat de kosten voor de bank daarvan lager zijn neemt niet weg dat ik vermoed dat er op deze service eerder geld verloren gaat dan dat het iets oplevert. Dit voordeel compenseert voor een deel het verlies dat gemaakt wordt op het verstrekken van maanduitdraaien.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Casapetit kan een beroep doen op de Wbp en daarna een klacht indienen

 

Schiet Casapetit daar wat mee op? Vind het meer een gevalletje "eigen schuld, dikke bult" ;D Als je een rekening opzegt weet je dat je er niet meer bij kan. (geldt ook voor email e.d. als je van provider veranderd) Voor je opzegt altijd de consquenties overdenken ;) en actie ondernemen.

 

gewoon die paar euro's aftikken en doorgaan met ondernemen.

 

edit: zie dat casapetit gestopt is maar wellicht kan die de kosten nog in het resultaat verwerken.

Link naar reactie
  • 0

Wat is dat voor onzin om een beroep te (willen) doen op Wbp en een klacht bij CBP

 

In deze casus heeft klant alle gelegenheid gekregen/gehad om zijn info i.e.rekeningafschriften binnen te halen ! als deze om wat voor reden dan ook er later achter komt dat hij of zij deze informatoe niet (meer) heeft, kan de bank in alle redelijkheid een vergoeding vragen voor de extra werkzaamheden die daar aan verbonden zijn.

Voor nadere info: zie art. 19 van de AV !

 

Waar deze discussie eigenlijk over gaat zijn de kosten die in rekening gebracht worden. en da's een lastige als je niet weet wat er gedaan moet worden om een afschrift op te zoeken, printen en te verstiuren

Link naar reactie
  • 0

 

Ik denk dat we het begrip kleine vergoeding niet nominaal moeten zien maar moeten afzetten tegen de kosten die de bank moet maken.

 

 

Yep. En de kosten van een boel gedoe op basis van de Wbp zijn nog veel hoger. Als Casapetit die route kiest, mag ABN die afweging maken.

 

Maar zo te zien hebben ze bij ABN wel vaker met dit bijltje gehakt. Dus misschien zien ze een beroep op de Wbp met vertrouwen tegemoet. Dat is dan weer de afweging die Casapetit mag maken.

 

Wat een afgeweeg weer op vrijdag. ;D

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Waar deze discussie eigenlijk over gaat zijn de kosten die in rekening gebracht worden. en da's een lastige als je niet weet wat er gedaan moet worden om een afschrift op te zoeken, printen en te versturen

 

Printen en versturen? Dat doen ze bij ABN al lang digitaal. Dus uiteindelijk is het een simpele kwestie van oude rekening ophalen op basis van rekeningnummer en een pdfje verzenden.

 

Een ouwe klant identificeren is waarschijnlijk het lastigste deel. Ga je toch die ouwerwetse balie missen.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Ik vermoed dat dit zal uitlopen op een geval van dikke pech en gewoon betalen, maar toch:

 

Waar deze discussie eigenlijk over gaat zijn de kosten die in rekening gebracht worden. en da's een lastige als je niet weet wat er gedaan moet worden om een afschrift op te zoeken, printen en te verstiuren

 

Ergens kun je op je klompen aanvoelen dat deze kosten niet per afschrift hetzelfde zijn.

 

5 euro voor het opgraven van 1 enkel afschrift vind ik eerlijkgezegd goedkoop, als iemand daar 3 minuten mee bezig is, dan maakt de bank er al verlies op. Ik vraag me echter een af hoeveel -meer- werk het is om 100 ipv 1 afschrift op te graven en toe te sturen...

 

Het zou kunnen dat ze gewoon het tarief baseren op een gemiddelde aanvraag en het dan uitkomt op 5 euro per stuk, maar eerlijker zou bijvoorbeeld zijn 20 euro voor de eerste en 20 cent voor iedere extra.

Link naar reactie
  • 0

Die kosten zijn volgens mij ook als drempel bedoelt, om te voorkomen dat veel te snel naar een kopie gevraagd wordt.

Je wilt niet weten hoeveel mensen met een vraag naar een kopie afhaken zodra ze horen welke kosten in rekening gebracht gaan worden en niet meer terugbellen omdat na enig zoekwerk die afschriften toch weer boven water komen.

 

Als het veel dagafschriften zijn sie TS mist, zou ik TS willen adviseren met de bank te overleggen of ze niet geleverd kunnen worden tegen een redelijk uurtarief.

Link naar reactie
  • 0

Die kosten zijn volgens mij ook als drempel bedoelt, om te voorkomen dat veel te snel naar een kopie gevraagd wordt.

 

Voor mensen die hun rekening niet opgezegd hebben, is dat gratis. Is ook logisch, want die kunnen inloggen en de rest is een simpel zelfbedieningsproces. Een digitale uitdraai voor een voormalig rekeninghouder is ook geen punt, maar hoe stelt ABN AMRO vast dat het niet de boze ex van de rekeninghouder is die een kopie aanvraagt?

 

Misschien dat een bezoekje aan het bankfiliaal kan helpen. Is die rekening ooit in persoon aangevraagd?

 

Ten overvloede: er loopt momenteel een discussie op Europees niveau wie nou echt eigenaar is van die bankdata. Kan de klant zelf eigendom claimen en dus derden toegang geven?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
  • 0

Toine,

Vriendelijk verzoek om on topic te blijven:

hallo,

 

wij hebben onze bankrekening beeindigd omdat het bedrijf gestopt is

 

Nu ben ik vergeten de bankafschriften te downloaden vantevoren.

 

ABN vraagt zich nu 5 euro per afschrift.

 

Weet iemand of er een andere manier is aan de afschriften te komen?

 

Als je behoefte hebt om andere zaken aan de orde te stellen, graag een nieuw topic starten

Link naar reactie
  • 0

Hoeveel bankafschriften heb je nodig en moeten het perse bankafschriften zijn ? Wellicht kun je een bestand opvragen welke eventueel is in te lezen in een boekhoudpakket. Ik kan bij de Rabo de transacties downloaden in een bestand welke je zelfs in excell kan inlezen. Ik neem dat de ABN ook een dergelijk bestand moet kunnen genereren en jou (digitaal) ter beschikking kunnen stellen.

Link naar reactie
  • 0

dat kan allemaal, alleen is de ervaring dat de grootbanken de historie aanbieden tot maximaal 18 maanden terug.

 

De gouden tip voor elke ondernemer:

 

Spaar je op een online rekening zorg dan voor een download van de transacties per kwartaal.

Boekhouder blij en jij blij want geen extra kosten voor kopie afschrift op papier.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 242 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.