• 0

Op zoek naar input om de website verder te verbeteren [site conversie]

Omschrijving van je concept:

Goedemiddag allen,

 

Na maanden van typen, zwoegen, denken, plannen en zweten is het dan zo ver. Ik zou graag feedback willen hebben op mijn website met als doel input te verkrijgen om de site verder te kunnen verbeteren.

 

Er staan nog enkele zaken op de korte termijn agenda:

 

- SEO; Nog niets aan gedaan.

- Wijzigen van de stock foto,

- Vullen van de FAQ pagina.

 

 

 

 

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

Wat niet? :)

 

Aanvullend; De teksten zijn door een tekstschrijfster geschreven. Ook zijn de door mij aangeleverde teksten gecontroleerd op gramaticale foutjes.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

De site is gemaakt met de gedachte om leesbaar, transparant en begrijpelijk te zijn voor mijn doelgroep, het MKB en ZZP'ers. Op een transparante en eerlijke wijze de voorwaarden van onze dienstverlening voorschotelen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Niet voorwaarden wegmoffelen in de algemene voorwaarden of iets dergelijks. Iets wat helaas bij concurrenten binnen mijn tak van sport vaak voor komt.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

Tot nu toe heb ik wel bezoekers, met name vanaf diverse fora, maar geen conversie door de site zelf. Het is natuurlijk wenselijk dat hier verandering in komt.

 

En.. Zoals gezegd, SEO staat op de korte termijn agenda, echter voordat ik daar geld aan uit ga geven aan ga beginnen zou ik graag willen horen wat jullie van de site vinden. Voelt de site intuïtief, lezen de teksten goed weg, voelt de site overzichtelijk, etc? Eigenlijk alles waarmee ik aan de slag kan!

 

Please shoot :)

 

(Link staat hieronder en in mijn profiel)

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

22 antwoorden op deze vraag

  • 1

Nou het het design en de techniek laat ik graag aan de deskundigen over.

 

Zie onder het kopje tarieven debiteurenbeheer wel bedragen maar het is mij niet echt duidelijk of dit eenmalig is of per maand. en wat je er nou echt voor krijgt. en hoe het kostenplaatje wordt als er inderdaad niet betaald wordt.

 

Misschien toch even aan schaven? ;)

 

 

Link naar reactie
  • 1

Conversie van je site is tegenwoordig niet zomaar gedaan, en behoeft een hoop meer dan een grammaticaal ;) correct taalgebruik.

Verleid je je bezoekers? (Persuasion)

Houd je rekening met de verschillende persoonlijkheidstypes die je site bezoeken?

http://www.thewebsitearchitects.com/website-personas/

 

Mijn eerste indruk is: hoekig, zakelijk, mannelijk, feitelijk.

Op zich een positionering die nagenoeg alle incassobureaus kiezen.

Ook een tikkeltje gedateerd ontwerp, mensen zijn tegenwoordig heel wat gewend qua usability en gemak.

 

het logo: de diamant-achtige vorm is mooi, ik vind het zelf wat te science fiction achtig én het lettertype is niet supergoed leesbaar, dat is jammer.

 

Dus, ja, ik snap wel dat conversie een dingetje is.

 

 

Link naar reactie
  • 1

Hallo Jamie, je kan er tegen dus hier wat tips:

 

 

Te veel contrast tussen witte achtergrond/ zwarte letters.

 

Overzicht werkzaamheden op voorpagina is overzichtelijk

 

Velden van aanmeldscherm klanten wat hoger maken. Zou hier niet werken met wit op wit.

 

Actualiteiten. Met “nieuws” moet je oppassen. Dit wordt gauw een time suck om te onderhouden.

 

Contactpagina. Maak een formuliertje met een veld voor vragen.

 

Voor de rest redelijk overzichtelijk. Ik zou op de voorpagina wel meteen je contactgegevens zetten, tenminste zo lang je nieuwe

klanten nodig hebt.

 

Op den duur is het aan te raden om er casussen bij te zetten, bijvoorbeeld in de rechterbalk en dan doorklikken.

 

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 0

Danny en Henny,

 

Ook jullie bedankt!

 

Contactpagina. Maak een formuliertje met een veld voor vragen.

 

Die staat er ook, kun je die niet zien?

 

Te veel contrast tussen witte achtergrond/ zwarte letters.

 

Heeft hier iemand een suggestie voor hoe ik dit kan ondervangen?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Jamie, wb Contacformulier.

Nee, ik zag het niet, omdat op mijn laptop zit het onder de onderkant van mijn scherm.

 

Contrast. Ik weet niet of meer mensen er last van hebben.

Er zijn 2 richtingen. Of je vervangt zwarte letters door donkergrijs tegen zwart aan.

Of je vervangt de witte achtergrond door lichtgrijs tegen wit aan. Zie Higherlevel.

www.venturemedia.nl

Link naar reactie
  • 1

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- het onderschrift onder je logo vind ik slecht leesbaar

 

- maak je links duidelijker: het verschil in kleur in "kunnen hier inloggen" vind ik persoonlijk te klein (IE)

 

- laat in je invulformulieren zien wat de verplichte velden zijn; ik dacht even wat foutmeldingen uit te proberen en voor ik het wist had ik een account aangemaakt ...

 

- er zit iets in je site waardoor die steeds actief wordt als ik ergens anders mee bezig ben; tijdens het typen van deze regel drukt jouw site het HL scherm een paar keer weg (totdat ik van ellende jouw site maar afsluit); lastig

 

- je laat nogal wat (persoonlijke) gegevens invullen, zorg dus dat ik ergens een privacy statement kan zien

 

- als een site door een tekstschrijver is gecontroleerd krijg ik altijd de neiging om extra goed te zoeken ... ;D

. op je "Wat we doen" pagina ontbreekt de spatie in "Ugeeft"

. zelfde pagina: volgens mij worden incassokosten niet "gerekend" maar "berekend"

. op de pre-incasso pagina: om gebruikt gebruik te maken

. op dezelfde pagina: "het laten versturen van een pre-incasso traject"; volgens mij kun je een "traject" niet versturen

. op de pagina "Verhaalsonderzoeken": "Verhaalsonderzoeken ... en biedt bieden ..."

. op dezelfde pagina: verieferen verifiëren en financiele financiële

. en toen vond ik het wel weer genoeg ...

Link naar reactie
  • 1

Een paar opmerkingen na een eerste blik:

 

- het onderschrift onder je logo vind ik slecht leesbaar

 

 

 

De tekst is onleesbaar, vooral op een retina display.

 

Wat is het conversiepunt van je homepage? Je laat je bezoeker veel te vrij. Wat wil je van je bezoeker? Een reactie? Een afspraak? Plaats een bel-me-terug formulier zichtbaar (op elk scherm) op je homepage. Alleen naam en telefoonnummer en hoppa verzenden. Die klantenlogin neemt veel te veel plaats in.

 

EDIT: Hulp nodig met je logo tekst? Stuur even een PM. Gratis HL-service voor jou. :)

Link naar reactie
  • 1

Hallo Jamie,

 

In de basis een redelijke website maar het kan nog wel wat beter... Je hebt al de nodige opmerkingen / verbeteringen ontvangen, ik doe mijn best om niet in herhaling te vervallen.

 

* Algemene indruk

Ik sluit me een beetje aan bij Annedien: het is wat hoekig, rechttoe rechtaan allemaal. Kwestie van stijl en smaak, ik vind het persoonlijk wat koud allemaal. De foto in de header vind ik niet zo plezierig? Hoop je dat wanbetalers jouw site bezoeken en bij het zien van de strenge foto de ernst van de situatie opeens inzien? Ik vind het niet zo'n sterke oplossing. Jouw handel is 'geld', ik zou daarmee de associatie willen leggen. Toon gerust foto's van bedrijfspanden die te huur of te koop zijn. Je lost een zeer specifiek probleem op, visualiseer dat dan ook maar.

 

Wat ik niet snap, is dat je nieuwe website nog niet geoptimaliseerd is voor mobiel internet. Op mijn mobieltje werkt je telefoon maar fijn is anders. Persoonlijk vind ik dat een webbouwer op dit gebied mee moet denken en je hierin goed moet adviseren. Jij doet een investering, het minste wat je mag verwachten is dat je site in jouw behoeften voorziet voor de komende 2 a 3 jaren.

 

* Navigatie / Usability

Ik zie tweemaal hetzelfde nieuws onder 2 verschillende namen... Afgezien van de doublure en verwarring in de naamgeving, betreft het hier ook nog herkauwd algemeen nieuws; het is niet eens jouw nieuws! Ik zie het nut niet van deze uitvoering van nieuws. Maar.... wat je er wel mee kunt doen en bereiken, is de noodzaak van jouw diensten beter illustreren. Daarover meer bij conversie & verleiding.

 

In de hoofdnavigatie mis ik een knop Werkwijze. Je vertelt wel hoe je werkt maar dat staat wat verstopt op andere pagina's. Dit is een belangrijk aspect in jouw bedrijfsproces, haal dat naar voren (en gooi Nieuws uit die navigatiebalk).

 

Een vreemde eend in de bijt is voor mij de button "U heeft een aanmaning ontvangen". Dat klinkt bijna als 'Tips bij een aanmaning', het blijkt echter te leiden tot een scherm waarin het gaat over de door jou verstuurde aanmaningen. Ik vind dit wat verwarrend. Ik denk dat ik er de voorkeur aan zou geven om je header te voorzien van een dubbele inlogoptie:

- Inlog voor Optima klanten (neutrale kleurstelling)

- Hebben wij u gemaand? (rood en opvallend, dit is een van jouw belangrijkste conversies!)

 

Overigens vind ik de uitvoering van je formulieren wel heel matig. Er wordt amper gevalideerd op mijn gegevens, alle input lijkt welkom. Je geeft ook nergens aan wat verplichte velden zijn - voor zover die er zijn...

 

* Conversie & verleiding

Ik mis een duidelijke positionering van jouw bedrijf. Als ik je site zo lees, dan denk ik dat het iets is als:

- No cure No pay

- Heldere prijzen: geen opstartkosten, geen minimumbedragen

- Inzichtelijke digitale dossiers, volg de voortgang van uw vorderingen

 

Je benoemt dit soort zaken wel op je site maar dit mag/moet je (gerust) prominent op iedere pagina vermelden!

 

Jouw centrale boodschap "Slecht debiteurenbeheer veroorzaakt financiële problemen bij JOU" komt niet optimaal uit de doeken. Met de inzet van Nieuws speel je in op de angsten van ondernemers. Idem met het benoemen dat wanbetalers voor 25% van de faillissementen verantwoordelijk zijn. Dat is slim en goed! Wat er echter mist, is een slim vervolg op die angst. Je benoemt het probleem, nu moet je knallen met jouw oplossingen! Laat zien welke voordelen jouw werk jouw klanten heeft opgeleverd. Die oplossingen kun je op verschillende manieren uitwerken, voor jou lijken me de meest passende:

 

[*] Testimonials van klanten. Laat klanten vertellen dat jij hun geld hebt weten te incasseren en dat zij daardoor nu nog steeds ondernemer zijn. Je zou deze testimonials kunnen koppelen aan economisch nieuws. 509 faillissementen in de logistiek maar de logistieke dienstverleners waarvoor Optima werkt bestaan nog! Dit is hun verhaal...

[*] Slagingspercentage van jouw incassoprocedures. Misschien ben je net begonnen, misschien durf je het niet aan. Maar met een slagingspercentage maak je het succes dat jij voor jouw klanten behaalt wel inzichtelijk.

 

Tot slot moet je de opmerkingen van Sabra ter harte nemen. Bedenk op iedere pagina welke vervolgactie jij wenst van je bezoekers. Speel daar vervolgens op in met een opvallende button + tekst en verbindt daar een logisch vervolg aan.

 

Het is weer een heel verhaal geworden... Ik hoop en denk dat je weer verder kunt!

 

Groet,

Frank

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 1

Iedereen enorm bedankt voor de input. Als ik het zo bekijk zit er maar één ding op, terug naar de tekentafel. Tot dusverre is de site een enorm leerproces geweest en met input als hierboven is weer een hoop geleerd. Naast de bevestiging van mijn gebrek aan kennis op dit vlak, ook tevens een beetje de trieste constatering dat de persoon die de site gemaakt heeft wel wat steken heeft laten vallen op het advies-gebied :-\. Nog een leermoment :) ;)

 

Sommige dingen zal ik zelf nog kunnen herstellen, neemt niet weg dat ik met wat partijen ga schakelen. Zoals Annedien hierboven aangeeft hebben veel incassobureau's suffe sites. Wellicht nog een mooi "iets" om op te onderscheiden. (Visueel dan, inhoudelijk is dat al een work in progress.).

 

Binnenkort meer. Heb afgelopen weekend een voorstel voor een redesign ontvangen waarover ik me aan het buigen ben. Wellicht dat ik die binnenkort hier in dit topic erbij zet om vooraf feedback te krijgen :P :)

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 1

Jamie,

 

Om te beginnen ben ik blij dat je de commentaren en kritiek zo open en constructief opvat. Al te vaak wordt om een 'review' gevraagd zonder dat de aanvrager daar de intentie bij heeft om er iets mee te doen. Of ze krijgen commentaar dat ze niet aanstaat en denken vervolgens "Mooi gezegd en geschreven maar ik weet het zelf toch beter. Bedankt voor niks.". Het commentaar dat ik je heb gegeven, kost mij gewoon 1 uur van mijn tijd. Ik deel mijn kennis en ervaring graag met je net zoals mijn mede HL-ers dat doen. Maar het is o zo frustrerend als al onze input in een groot zwart gat verdwijnt en de topic starter er niets mee doet en niets terug geeft. Laat ik het zo stellen: reacties zoals die van jou, maken het voor mij en anderen leuk om nog actief mee te blijven doen op een forum als dit.

 

Dan toch nog extra advies voor je website. Je zegt dat je teruggaat naar de tekentafel. Dat snap ik nog wel. Waar ik wat huiverig voor ben, is dat je misschien te snel focust op het ontwerp - je hebt immers alweer een redesign ontvangen. Laat dat ontwerp nog even rusten en denk eerst na over de volgende stappen:

 

1. Wat zijn de doelen die je met je site wilt bereiken?

Uit de losse pols zou ik in jouw geval zeggen:

- Branding: Optima is het bureau dat het geld int waar ondernemers recht op hebben.

- Kosten besparen: door je werkwijze verregaand te digitaliseren bespaar je op handlingkosten per dossier en arbeidsuren.

- Lead generatie: werven van nieuwe klanten

 

2. Wie zijn je doelgroepen nu precies?

Voor wie werk je nu en voor wie wil je werken? Kun je profielen opstellen voor deze doelgroepen? Deze profielen (persona's) kun je goed gebruiken als ijkpunt tijdens de ontwikkeling van je website. Hier komen ook de persoonstypes van Annedien om de hoek kijken...

 

3. Welk probleem los jij op voor je klanten en wat zijn de voordelen van jouw oplossingen voor mij als klant?

Over de probleem - oplossing propositie heb ik hiervoor al wat geschreven. Toon aan dat jouw oplossingen voordelen betekenen voor mij als ondernemer met moeilijke debiteuren. Dat moet je me bewijzen ook, ik vertrouw niemand op zijn blauwe/bruine ogen tenzij deze persoon me door een goede kennis is aanbevolen.

 

4. Waar zit jouw markt? Hoe gedragen jouw doelgroepen zich?

In welke fase van hun zoektocht bevinden jouw prospects zich? Ze hebben een debiteur die ze buikpijn oplevert, wat doen ze dan? Probeer in kaart te brengen hoe ondernemers hier op reageren, wat ze doen en denken. Jij hebt klanten die dit proces net hebben doorlopen, vraag ze het hemd van het lijf hierover! Gebruik dit als input voor de inrichting van je site, als leidraad voor het schrijven van content en het inrichten van de "sales funnels"/

 

5. Zoekwoordenonderzoek

Je gaat nog bezig met SEO zeg je, maar je hebt al wel allerlei teksten geschreven... Wat nog beter werkt, is dat je met de informatie uit stap 4 je zoekwoordenonderzoek opstart. Probeer bijvoorbeeld via Google Adwords uit te vinden waar veel op wordt gezocht en waar jij op kunt scoren: veel volume, gematigde tot weinig concurrentie. Stel van je potentiële woorden een lijst op.

 

6. Sitemap + contentplan

Op basis van de voorgaande stappen, je eigen inzichten en met behulp van een copywriter en webbouwer, moet je nu een goede sitemap op kunnen stellen. Verbind daar ook direct het contentplan aan. Gewoon kort en bondig beschrijven wat het doel is van iedere pagina, voor wie bestemd en welke vervolgactie je wenst - conversie! Neem in dit plan ook de zoekwoorden op die je wilt gebruiken en waarop je wilt scoren.

 

Nu heb je een blauwdruk voor een goede site. Het is nu aan de ontwerper om van jouw plan een eerste opzet te maken. Vraag hem of haar om een mockup, een wireframe site waarin je een idee krijgt van de plaatsing van de navigatie, de content en alle gewenste interacties. Dit ontwerp kun je vervolgens weer voorleggen aan vrienden, kennissen, klanten, etc. om te vragen of ze jouw nieuwe site functioneel begrijpen. Afhankelijk van de feedback kun je de ontwerper Photoshop aan laten slingeren... Nu pas!

In de tussentijd kan de tekstschrijver (m/v) voor je aan de slag. Hopelijk weet deze persoon genoeg van SEO en hoe te verleiden op het internet. En als je een hele goede hebt, dan weet hij/zij zelfs het nodige af van het nieuwe buzz woord: neuromarketing.

 

De volgende stappen zijn nu de site laten bouwen en veel testen. Laat ook de ontwerpen aan zoveel mogelijk mensen zien. Vroege signalering van problemen bespaart je naderhand kostbare en tijdrovende reparaties... maar daar was je geloof ik nu al wel achter gekomen.

 

Ik hoop dat ik je niet volledig heb overstroomd met informatie en aanwijzingen... Het bovenstaande is in hoofdlijnen de manier waarop ik zelf te werk ga, hopelijk kun jij er je voordeel ook mee doen.

 

Nogmaals succes gewenst en ik ben heel benieuwd naar het vervolg...

 

Frank

 

 

 

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
  • 0

 

Ik hoop dat ik je niet volledig heb overstroomd met informatie en aanwijzingen... Het bovenstaande is in hoofdlijnen de manier waarop ik zelf te werk ga, hopelijk kun jij er je voordeel ook mee doen.

 

Nogmaals succes gewenst en ik ben heel benieuwd naar het vervolg...

 

 

Een beetje ;). Ik ben ook benieuwd naar het vervolg. Het is best een vak apart en ligt mijlenver van mijn 1) core-business en 2) comfort-zone. An sich is het niet zo erg om uit m'n comfortzone te stappen, echter lijkt het erop dat het e.e.a. extreem veel tijd zal kosten om aan te leren.

 

Voor mijn gevoel sta ik nu even op een kruispunt. Ga ik dit allemaal alleen doen, ga ik dit laten doen of ga ik dit samen doen met iemand die hier veel meer verstand van heeft. Deze vraag ga ik even laten sudderen terwijl ik aan het werk ga met de nog uit te werken stappen die je hierbovenzo mooi op een rij hebt gezet. Antwoorden op die vragen zijn sowieso nodig, welke route het ook wordt ;) ;D. (Tenminste, uitwerking van die antwoorden. Op papier zetten zal enorm helpen om acties en richtingen te bepalen).

 

Enorm bedankt Frank!

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

 

Voor mijn gevoel sta ik nu even op een kruispunt. Ga ik dit allemaal alleen doen, ga ik dit laten doen of ga ik dit samen doen met iemand die hier veel meer verstand van heeft. Deze vraag ga ik even laten sudderen terwijl ik aan het werk ga met de nog uit te werken stappen die je hierbovenzo mooi op een rij hebt gezet. Antwoorden op die vragen zijn sowieso nodig, welke route het ook wordt ;) ;D. (Tenminste, uitwerking van die antwoorden. Op papier zetten zal enorm helpen om acties en richtingen te bepalen).

 

Zo.. Moest even zoeken om dit topic te vinden maar het is toch gelukt.

 

Een 'kleine update'. Hierboven is te lezen dat mijn laatste bericht was of ik alles zelf moest gaan doen of expertise inhuren. De keuze is uiteindelijk gevallen op het inhuren van expertise. Het design is volledig op de schop gegaan (waarvoor dank Sabra en haar team!).

 

Nu druk bezig met de volgende grote stap voorwaarts met betrekking tot de algemene teksten en het (laten) schrijven van blogs. Ook staat het bestaande logo op losse schroeven. Nogmaals eenieder bedankt voor alle input.

 

Groet,

Jamie

(PS; voor de nieuwsgierigen naar het nieuwe design, de link naar de site staat in mijn signature!)

 

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Frisse website en duidelijke tekstblokken (werkelijk alles lijkt aanklikbaar). De vage topafbeelding en het slecht leesbare logo met ondertitel zouden daar inderdaad direct op aan moeten sluiten. Kan Sabra dat niet? ;+)

 

Groet,

 

Highio

 

 

"The secret is to take an existing product, service or concept and then take it up a level by applying your own vision and creativity."

Link naar reactie
  • 0

duidelijke website. Wat een incassobureau-website (what's in a name) steeds mist zijn de kosten die het allemaal gaan meebrengen. Daar wordt altijd wat warig over gedaan. Hier wordt dit duidelijk gecommuniceerd, het hoe en wat.

Misschien nog één tip: Wat ik nergens terug vind, is vanaf welk bedrag het de moeite is om jou in te schakelen.

Want er zijn ook wel wat webwinkeliers die met onbetaalde facturen zitten van onder de € 100, is dit interessant voor beide partijen om jou in te schakelen?

 

Mvg,

 

Dirk

Link naar reactie
  • 0

Frisse website en duidelijke tekstblokken (werkelijk alles lijkt aanklikbaar). De vage topafbeelding en het slecht leesbare logo met ondertitel zouden daar inderdaad direct op aan moeten sluiten. Kan Sabra dat niet? ;+)

 

Groet,

 

Highio

 

 

Jazeker, daar hebben we het al over gehad ;)

 

duidelijke website. Wat een incassobureau-website (what's in a name) steeds mist zijn de kosten die het allemaal gaan meebrengen. Daar wordt altijd wat warig over gedaan. Hier wordt dit duidelijk gecommuniceerd, het hoe en wat.

Misschien nog één tip: Wat ik nergens terug vind, is vanaf welk bedrag het de moeite is om jou in te schakelen.

Want er zijn ook wel wat webwinkeliers die met onbetaalde facturen zitten van onder de € 100, is dit interessant voor beide partijen om jou in te schakelen?

 

Mvg,

 

Dirk

 

Grappig dat je dat zegt. Ik ben afgelopen weekend bezig geweest met de "bullets" op de home page en het punt wat jij hierboven aangeeft heb ik weg gehaald. Als ik nu weer met een frisse blik (en een grote mok koffie) naar de home page kijk zie ik dat alle huidige bullets wel een groot raakvlak hebben.. Desalniettemin een goed punt en ga kijken hoe ik dat kan gaan verwerken.

 

 

 

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
  • 0

Ik weet niet of het allemaal onderdeel is van het design, maar:

 

Waarom "wat we doen" als stelling en "wat kost het?" als vraag? En niet bijvoorbeeld "wat doen we? / wat kost het?" of "wat we doen / wat het kost".

 

Op de "nieuws" pagina zou ik in het blokje met onderwerpen proberen de verschillende nieuws-onderwerpen visueel te scheiden.

 

Het contrast van de linkjes in je teksten en kruimelpad vind ik persoonlijk nét iets te weinig.

 

Waar je overal "Nieuws" hanteert als menu-keuze, gebruik je in het rechtermenu de term "Actualiteiten".

Link naar reactie
  • 0

Jamie... "so we meet again" zal ik maar zeggen. :)

 

Om te beginnen mijn complimenten voor het redesign, dit ziet er al een stuk beter uit. Ik vraag me alleen af waarom de site niet volgens een responsive design principe is gebouwd. Op mijn Samsung 2 zie ik nu steeds het deel van de site dat net op het scherm past. Teksten lopen net een beetje uit beeld en worden soms vreemd afgebroken. Hier zou ik nog goed naar kijken.

Op de iPad treedt een ander probleem op met het menu "Wat kost het?". Hieronder zit een submenu. Dit menu is zowel op de iPad als mijn laptop te lang en loopt eigenlijk van het scherm af. Op de iPad leidt dit tot een browser die heel hard probeert om alles te laten zien, ook wat buiten beeld valt, en daarbij in de stress schiet. Je hebt er voor gekozen om het menu rechts te positioneren. Dat kan, alleen levert je dat in dit geval problemen op met het submenu. je submenu start onder het hoofdmenu en loopt vervolgens van het scherm af. Hier zou ik ook nog even naar kijken en heroverwegen of dit de beste oplossing is.

 

Waarom zijn je Homepage en Wat we doen identiek? Je homepage biedt je een kans om je breder te profileren dan je dienstenaanbod. Op je homepage zou je jezelf ook kunnen voorstellen om maar eens iets te noemen. Op de vorige site keek je me nog streng aan - Big Brother idee - nu ben je volledig anoniem geworden. Maar goed, je schreef al dat je daar mee aan de slag gaat dus we wachten het even af.

 

Omdat je nog met de content van de site aan de slag gaat, zal ik er verder niet zoveel over zeggen. Maar ik krijg wel kromme tenen van je tagline "Als uw klant niet betaalt, is dat vervelend. Incassobureau Optima helpt u graag" gevolgd door de button "Klant worden". Deze tekst is veel te vrijblijvend en pakt mij niet bij mijn strot. Het gaat verdorie om MIJN geld, daar heb ik voor gewerkt en ik wil het hebben. Beter is iets als "Uw klant betaalt niet? Incassobureau Optima incasseert bij uw dubieuze debiteuren" of "Worden uw rekeningen niet betaald? Incassobureau Optima incasseert uw geld op klantvriendelijke wijze." En zo kun je nog wel even variëren - leuke A/B test trouwens, dit terzijde. Vervolgens vraag je me om klant te worden en mag ik een incasso bij je indienen. Dit is echt een stap te ver. Je moet eerst mijn vertrouwen winnen voordat ik dat doe. Wat is je werkwijze? Hoeveel kost het me? Wat is je succes ratio?. Enzovoort. "Klant worden" is trouwens ook geen optimale tekst aangezien je naar het incassoformulier gaat. Maak er dan van "Dien nu uw incasso in". De flow op je site kan wel wat logischer naar mijn idee.

 

Een laatste conversietip nog. Aan de rechterkant heb je 3 grote blokken met mogelijke vervolgacties staan. Door de kleurstelling en de grootte van de blokken lijkt alles even belangrijk te zijn. Dat is niet slim. De belangrijkste actie "Hulp nodig bij incasso" moet alle aandacht krijgen. Dat is jouw core business, daar komen jouw klanten voor. Maak die button gerust rood of oranje en de andere 2 lichtgrijs of degradeer ze zelfs tot gewone tekstlink. Leid de aandacht niet af van de essentie maar benadruk die juist. Jouw Call to Action.

 

Je hebt weer wat om over na te denken, ik ben benieuwd naar je volgende stappen!

 

Succes,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.