• 0

Printer huren/leasen

Hallo allen,

 

Ik ben als startende ondernemer mij aan het oriënteren op een A3 lazer printer.

Nu merk is dat in de gevallen die ik heb kunnen vinden de contracten allemaal langlopend zijn.

 

Ik dacht dat het misschien ook zou kunnen om eerst een oudere of terug gekomen printer eerst voor

een maand of twee uit te proberen alvorens mij te committeren op een 'duur' langlopend traject.

 

Heeft er iemand hier misschien ervaring mee, of moet ik de god gewoon nemen en een contract afsluiten?

Ik wil eigenlijk niet direct veel geld uitgeven en er een kopen.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Maak eerst een lijstje met je wensen/eisen die je aan de printer stelt en hoeveel de printer gebruikt gaat worden.

Kijk dan welke printers er aan voldoen, waarschijnlijk maar een paar. Benader die leveranciers.

Het gaat ook in de printerbranche niet goed, dus veel leveranciers zullen graag verkopen en misschien ook aan je wens willen voldoen.

Een proefplaatsing is vaak lastig, transport en installatie, uitleg kosten veel geld en tijd.

Mits jij betaald is alles mogelijk, anders niet.

Je kunt ook leveranciers vragen of er printers in de buurt staan waar je kunt kijken en proefdraaien.

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kees,

 

Ik heb je eerdere berichten ook gezien, heb je ondertussen al meer zekerheid over de onderneming die je wil gaan voeren? Is het printen een hoofdactiviteit of slechts ter ondersteuning? Die lease-apparaten kosten vaak een paar duizend euro (?) en die ga je betalen ook al strijk je het uit over vijf jaar. Lijkt je plan na een jaar niet te worden wat je hoopte dan betaal je nog vier jaar voor een duur apparaat dat niet aan het werk is.

 

Ik stond een jaar geleden voor eenzelfde beslissing, ik heb toen gekozen voor een tweedehands HP kleurenlaser (HP 5500-5550, marktplaats 200-400 euro en soms zelfs voor een habbekrats, het zijn dan ook zware ondingen). Apparaat beviel goed, ik heb er later zelfs nog twee opgehaald voor toner/reserveonderdelen. Nu een paar duizend A3 kleurenprints gemaakt en alles werkt nog prima. De tonerprijs per afdruk ligt hoger dan zon nieuwe leasemachine, maar de instapkosten vele malen lager...

 

Misschien dus even marktplaats kijken?

 

Tim

Link naar reactie
  • 0

Hoi Tim.

 

Ja ik heb nu een heel duidelijk beeld wat het moet gaan worden, ik heb de eerste producten sinds

deze week in een winkel liggen. Reacties zijn allemaal super goed dus ik ga er nu voor.

 

Ik zat inderdaad al te denken aan een tweedehands printer, maar daar ik er geen verstand van heb

weet ik ook niet welke ik moet hebben. Het apparaat moet wel echt goede prints kunnen maken

en eigenlijk ook een goed scanner hebben zodat ik goede kopieën kan maken.

 

 

Groet

Link naar reactie
  • 0

Hoi Kees,

 

De afdrukken worden gebruikt als posters, kwaliteit is goed. Zit geen scanner op, maar die kan je natuurlijk ook gewoon los aan je pc hangen.

 

Afhankelijk van de tijd die je beschikbaar hebt raad ik je aan:

 

- Verkoper via marktplaats bezoeken en kwaliteit print testen

- Er zijn handelaren in gereviseerde tweedehands apparaten, je kan hen vragen om proefdrukken van de apparaten die te koop staan, zij bieden waarschijnlijk ook (beperkte) garantie

- Je prints voorlopig even laten printen in een copyshop.

 

Succes!

Link naar reactie
  • 0

Ik zat inderdaad al te denken aan een tweedehands printer, maar daar ik er geen verstand van heb

weet ik ook niet welke ik moet hebben. Het apparaat moet wel echt goede prints kunnen maken

en eigenlijk ook een goed scanner hebben zodat ik goede kopieën kan maken.

 

Ik weet niet welke eisen je stelt, maar ik heb de afgelopen maanden mijn indertijd nieuw aangekochte en erg storingsgevoelige printers weggedonderd en vervangen door goede en betrouwbare 2e hands printers. Zeer goedkoop aangeschaft, onder voorwaarde dat ik alle printers mee zou nemen, zodat ik er nu wel weer wat kan missen.

 

Heb je voorlopig iets aan een zwart-wit printer voor A3, A4 en kleiner, met zeer hoge afdruk capaciteit?

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 258 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.