Recentelijk is onze onderneming slachtoffer geworden van credit-card fraude met een schade van 1700 euro over 3 bestellingen. Het recept was steeds hetzelfde: een gratis emailadres (bijv. @talktalk.net), een adres in/rond Londen, en engelse naam een een mooie bestelling.
Na de eerste chargeback hebben we meteen 3d secure verplicht gesteld voor alle CC betalingen.
Gisteren kreeg ik weer een zelfde soort bestelling binnen uit de UK. Bij de betaling stond nu echter:
3DS The operation was successfully processed.(Successful Attempts Transaction (Merchant Protected))
Ik heb de klant proberen te bellen, dit lukte niet (net als bij de andere bestellingen). Hierna heb ik hem gemailed met de vraag het juiste telefoonnummer te geven. Hierop antwoorde hij heel kort :
"Hi i am working at the day time you cannot call me at day time , please tell me what you want i will answer in email. thanks" .
Ik heb nog niet helemaal het vertrouwen dat dit niet weer een zelfde soort fraude/bestelling is.
Mijn vraag: Ben ik met zo'n 3d secure transactie beschermd of kan ik nog steeds opgelicht worden? Wat kan ik nog meer doen om me te wapenen tegen dit soort praktijken? Aangezien we veel goede klanten uit de UK hebben wil ik enerzijds wel snel verzenden en goede service leveren. Aan de andere kant wil ik uiteraard niet weer opgelicht worden.
We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.
tdj123
tdj123
Beste,
Recentelijk is onze onderneming slachtoffer geworden van credit-card fraude met een schade van 1700 euro over 3 bestellingen. Het recept was steeds hetzelfde: een gratis emailadres (bijv. @talktalk.net), een adres in/rond Londen, en engelse naam een een mooie bestelling.
Na de eerste chargeback hebben we meteen 3d secure verplicht gesteld voor alle CC betalingen.
Gisteren kreeg ik weer een zelfde soort bestelling binnen uit de UK. Bij de betaling stond nu echter:
3DS The operation was successfully processed.(Successful Attempts Transaction (Merchant Protected))
Ik heb de klant proberen te bellen, dit lukte niet (net als bij de andere bestellingen). Hierna heb ik hem gemailed met de vraag het juiste telefoonnummer te geven. Hierop antwoorde hij heel kort :
"Hi i am working at the day time you cannot call me at day time , please tell me what you want i will answer in email. thanks" .
Ik heb nog niet helemaal het vertrouwen dat dit niet weer een zelfde soort fraude/bestelling is.
Mijn vraag: Ben ik met zo'n 3d secure transactie beschermd of kan ik nog steeds opgelicht worden? Wat kan ik nog meer doen om me te wapenen tegen dit soort praktijken? Aangezien we veel goede klanten uit de UK hebben wil ik enerzijds wel snel verzenden en goede service leveren. Aan de andere kant wil ik uiteraard niet weer opgelicht worden.
Link naar reactie
https://www.higherlevel.nl/forums/topic/40799-creditcard-betalingen-met-3d-secure-nu-helemaal-veilig-als-winkelier/Delen op andere sites
Aanbevolen berichten
3 antwoorden op deze vraag