• 0

Creditcard betalingen met 3d secure, nu helemaal veilig als winkelier?

Beste,

 

Recentelijk is onze onderneming slachtoffer geworden van credit-card fraude met een schade van 1700 euro over 3 bestellingen. Het recept was steeds hetzelfde: een gratis emailadres (bijv. @talktalk.net), een adres in/rond Londen, en engelse naam een een mooie bestelling.

Na de eerste chargeback hebben we meteen 3d secure verplicht gesteld voor alle CC betalingen.

 

Gisteren kreeg ik weer een zelfde soort bestelling binnen uit de UK. Bij de betaling stond nu echter:

3DS The operation was successfully processed.(Successful Attempts Transaction (Merchant Protected))

 

Ik heb de klant proberen te bellen, dit lukte niet (net als bij de andere bestellingen). Hierna heb ik hem gemailed met de vraag het juiste telefoonnummer te geven. Hierop antwoorde hij heel kort :

"Hi i am working at the day time you cannot call me at day time , please tell me what you want i will answer in email. thanks" .

Ik heb nog niet helemaal het vertrouwen dat dit niet weer een zelfde soort fraude/bestelling is.

 

Mijn vraag: Ben ik met zo'n 3d secure transactie beschermd of kan ik nog steeds opgelicht worden? Wat kan ik nog meer doen om me te wapenen tegen dit soort praktijken? Aangezien we veel goede klanten uit de UK hebben wil ik enerzijds wel snel verzenden en goede service leveren. Aan de andere kant wil ik uiteraard niet weer opgelicht worden.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

Gaan jouw CC-transacties niet via een payment provider? Want normaal gesproken als je een transcatie niet vertrouwt zou je met hen contact op kunnen nemen.

 

Ik weet dat die van ons bijv standaard het land vergelijkt van waaruit de transactie wordt gedaan met het land dat gekoppeld is aan de kaart. Als die 2 niet overeenkomen trekt mijn payment provider automatisch al aan de bel.

Link naar reactie
  • 0

Gaan jouw CC-transacties niet via een payment provider? Want normaal gesproken als je een transcatie niet vertrouwt zou je met hen contact op kunnen nemen.

 

Ik weet dat die van ons bijv standaard het land vergelijkt van waaruit de transactie wordt gedaan met het land dat gekoppeld is aan de kaart. Als die 2 niet overeenkomen trekt mijn payment provider automatisch al aan de bel.

Ja, ze gaan via icepay. Die heb ik gesproken en adviseren me de bestelling niet uit te leveren. Blijkbaar is 3d secure wel veiliger maar 100% bescherming heb je nooit. Het kan nog steeds een gestolen CC zijn. Met credit card betalingen loop je dus als ontvangende partij altijd risico op een chargeback.

Link naar reactie
  • 0

Icepay adviseert je de bestelling niet uit te leveren. Dat advies zou ik niet zomaar negeren ;)

 

Maar 't blijft lastig met credit cards. Misschien kun je het voor jouw klanten aantrekkelijker maken om andere betaalmethoden te gebruiken (bijv. paypal) door verschillende transactiekosten toe te passen. Succes in ieder geval, en laten we hopen dat je niet weer slachtoffer wordt van fraude.

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    10 leden, 198 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.