• 0

Algemene voorwaarden

Hallo, ik ben bezig met algemene voorwaarden op te stellen voor mijn facilitair AudioVisueel bedrijfje. Naast de standaard leveringsvoorwaarden ben ik specifiek op zoek naar branche gerelateerde voorwaarden.Ben vooral geinteresseerd in artikelen over aansprakelijkheid... Heeft iemand voorbeelden uit deze bedrijfstak?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

13 antwoorden op deze vraag

  • 0
Gast Verwijderd account

Bij bijvoorbeeld Hulskamp hebben ze goede AV, moet je wel ff via omweg aanvragen.

 

Dek in ieder geval goed af dat de organisatie geen schade op jou mag verhalen indien de apparatuur defect is. (Dat als een beamer het begeeft en een congres wordt daardoor gecancelled, ze niet de congreskosten op jou gaan verhalen)

Link naar reactie
  • 0

Er zijn bijzonder weinig av in deze branche openbaar, of makkelijk aan te komen. Daarom blijven tips welkom! Ook betreffende aansprakelijkheid en vervolgschade. Ik krijg regelmatig via de opdrachtgever te maken met auteursrechtelijk materiaal, en ik ben niet altijd zeker dat de opdrachtgever dat ook weet! Dus ik wil me indekken tegen eventuele claims van derden, omdat de opdrachtgever zijn zaakjes niet voor elkaar heeft.

Link naar reactie
  • 0

Dat is inderdaad een iets moeilijke markt als het gaat om "je goed indekken".

Waarom zou dit moeilijker zijn? Als ik de draad volg dan gaat het EJMP69 vooral om het voorkomen van aansprakelijkheid bij eventuele claims van rechthebbenden op auteursrechtelijk beschermde werken. De aansprakelijkheid hiervoor kan eenvoudig worden voorkomen door een vrijwaringsclausule op te nemen. Daarin bepaal je dan niet alleen dat de opdrachtgever de opdrachtnemer vrijwaart voor aanspraken van derden, maar leg je tevens de verantwoordelijkheid voor het onderzoek en het verkrijgen van de rechten volledig bij de opdrachtgever.

 

Los van het aansprakelijkheidselement wijs ik er wel op dat algemene voorwaarden meer zijn dan enkel een beperking van aansprakelijkheid. Algemene voorwaarden zijn doorgaans vooral bedoeld als hulpmiddel bij het aangaan van een overeenkomst, gebruik ze dus niet alleen om de aansprakelijkheid te beperken.

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
  • 0

Uiteraard is de aansprakelijkheid een onderdeel van de av, maar m.i. voor beide partijen een erg belangrijke zaak dat dit reeds voor een eventuele overeenkomst al duidelijk is aangegeven. In de meeste av die ik gelezen heb, wordt dit niet goed aangegeven.

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre zijn algemene voorwaarden eigenlijk bindend?

 

Kan een bedrijf zelf algemene voorwaarden opstellen, waarmee een klant accoord gaat en dat in geval van een geschil een rechter bijvoorbeeld de klant toch in het gelijk stelt, omdat de algemene voorwaarden niet deugen?

 

Zelf heb ik bij mijn bedrijf mn algemene voorwaarden zelf geschreven en denk dat ze voldoende dekkend zijn, heb ook gekeken bij concurrenten uiteraard, maar zijn hier regels / maatstaven voor?

 

Arend

Link naar reactie
  • 0

In hoeverre zijn algemene voorwaarden eigenlijk bindend?

 

Kan een bedrijf zelf algemene voorwaarden opstellen, waarmee een klant accoord gaat en dat in geval van een geschil een rechter bijvoorbeeld de klant toch in het gelijk stelt, omdat de algemene voorwaarden niet deugen?

 

Zelf heb ik bij mijn bedrijf mn algemene voorwaarden zelf geschreven en denk dat ze voldoende dekkend zijn, heb ook gekeken bij concurrenten uiteraard, maar zijn hier regels / maatstaven voor?

 

Arend

Arend,

 

Het antwoord op al deze vragen kun je vinden in de volgende draad: Opstellen Algemene voorwaarden

 

 

jurist - interim manager legal - maar bovenal ondernemer 4legal ||legalalert | JuridischActueel |

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 192 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.