HL op het Digitale Ondernemersplein: hoe staat het met de plannen?

Aanbevolen berichten

De overheid is bezig om de versnippering van diensten aan ondernemers aan te pakken. Daar wordt nu een digitaal ondernemersplein voor opgetuigd. Het is grote opruiming, en in dat kader worden ook de zijstraatjes schoongeveegd. Vroeger of later (ik denk dat dat al gaande is) komen Hallo! en HL in dat kader ook aan de beurt.

 

Misschien wil iemand vertellen wat het nieuwe antiversnipperingsbeleid voor dit forum betekent?

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

KvK en Syntens zijn net samengevoegd en die komen samen met Agentschap NL onder de paraplu van een nieuw Zelfstandig Bestuursorgaan. Dat betekent dat Hallo! en HL een stapelbedje moeten delen. Voorspelbaar is dat die twee fora gefuseerd worden. Dat leidt dus tot een stoelendans achter de schermen (die is al langer gaande) en EZ wil die stoelendans waarschijnlijk niet op de schermen zien ontstaan. Dus worden er een paar procesbegeleiders van buitenaf ingehuurd om de twee fora te versmelten en onder te brengen in een nieuw sociaal ondernemersplatform met wellicht een blogfaciliteit. Leuke klus.

 

Goeie zaak! Krijgen we ons Nextlevel alsnog.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Gezien de staat van de software van Hallo! zou, als er dan sprake zou zijn van een of/of verhaal, simpelweg de stekker uit Hallo! getrokken moeten worden. Met meer bugs dan een gemiddelde moestuin en de meest basale forum-functionaliteiten die gewoon geheel ontbreken is de software zwaar erbarmelijk, vinden ook de gebruikers zelf,

 

Daarnaast biedt samenvoegen van de forums van Hallo! en Higherlevel geen enkele meerwaarde voor Higherlevel. Het niveau van de topics op Hallo! is daar, met alle respect, veel te laag voor. Als alle topics simpelweg in 1 forum gegoten worden dan raakt de boel zwaar verstoord.

 

Vraag is of de meneren van het bestuur van KVK/Syntens en AgentschapNL dat ook in kunnen zien. Ik heb mij laten vertellen dat men bij de KVK in hun nopjes zou zijn met hun forum. Ik vermoed dat ze deze mening baseren op de grootte van de rekening die ze gekregen hebben van het uiterst incapabele bureau dat de software van Hallo! geprogrammeerd heeft. "Als het maar veel kost zal het wel goed zijn" lijkt het motto te zijn. Ik kan natuurlijk niet hun gedachten lezen en ik ben ook nooit bij de besprekingen en evaluaties aanwezig geweest, maar dat er ooit akkoord gegaan is met het prutswerk van de software van Hallo! geeft bij mij toch nachtmerries over wat het bestuur van de KVK nog meer uitvreet.

Link naar reactie
Daarnaast biedt samenvoegen van de forums van Hallo! en Higherlevel geen enkele meerwaarde voor Higherlevel.

Hmm, het budget van Hallo gecombineerd met de techniek, inhoud, actieve leden, moderatoren en scope van HL kan op zich een mooi forum opleveren. Het schept duidelijkheid naar de doelgroep; je kunt met één duidelijk het Nederlandse ondernemersforum naar buiten treden in plaats van de huidige versnippering. Een versnippering die overigens veroorzaakt is doordat de KvK zonodig een eigen forum moest optuigen. Het ontsnipperen voorkom ook een hoop dubbele posts die nu zowel op Hallo en HL geplaatst worden. En de kwaliteit kan bewaakt en verhoogd worden door goede FAQ's, do's en dont's en moderatie.

 

Met de komst van 2 nieuwe onbezoldigde moderators op Hallo is de snelheid waarmee trollen en linkspammers worden aangepakt in ieder geval al flink verbeterd. De techniek blijft drama, de kwaliteit van de posts soms twijfelachtig (maar daar hebben we op HL ook met regelmaat last van)

 

Hallo is niet alleen maar een vrij schaamteloze kopie van HL geworden. Er wordt wel geïnnoveerd: het biedt bijvoorbeeld wel een blogfaciliteit waar veel gebruik van wordt gemaakt . Eentje die overigens vooral gebruik wordt voor egotripperij en onbeschaamde WC-eenden zelfpromotie met onze allebedrijvenin-SEO-goeroe en zijn blog over zijn veelvuldig (door hemzelf) gedeelde blogs elders als komisch doch triest dieptepunt . Geen wonder dat er zelden of nooit een discussie ontstaat uit zo'n blog. Veel bloggers nemen kennelijk ook niet eens de moeite om de spaarzame reacties te lezen, laat staan er op te reageren....

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Die kritiek op Hallo! is terecht Wouter. Dat forum is vooral ontstaan doordat de ouwe KvK zijn bestaansrecht bevocht. Dat apparaat is nu echter onthoofd om ondergebracht te worden in een ZBO met frisse leiding. Het zou me niks verbazen als die de optelsom gewoon opnieuw maakt.

 

Een bundeling van HL en Hallo! is op zich namelijk een prima zaak. Het is een verspilling van fondsen om twee fora te onderhouden die beide vrijwel exact dezelfde functie hebben: een vraagbaak voor zelfstandigen en kleine ondernemers. Dan liever the best of both worlds, met slagroom derop. Hallo! heeft meer mankracht en HL wordt beter gemodereerd (waardoor de content relevanter is en meer autoriteit heeft). HL leunt echter te zwaar op vrijwilligers. Een model met meer professionele backup (beroepskrachten houden de machine draaiende en leveren diensten aan de community) en een breder draagvlak op basis van vrijwillig meewerkende ondernemers en adviseurs kan de effectiviteit van zo'n platform verhogen.

 

HL heeft al jaren een stichting paraat die zonodig als opvang kan fungeren als EZ ooit de kraan wil dichtdraaien. Bij een ZBO is dat niet meer nodig. Dan is er budget en dan kan bv juridische bijstand wat structureler verzorgd worden, zodat Mikky eventuele blafbrieven gewoon kan doorschuiven. Die stichting was nuttig, maar dit forum is meer gediend bij een organisatie-opzet die niet zo enorm van vrijwilligers afhankelijk is. Bovendien heeft een stichting een bestuur dat zichzelf benoemt. Dat gaat goed zolang het goed gaat, tot het fout gaat.

 

Als je een beetje afstand neemt van het dagelijkse gedoe hier, zie je dat er best wat verbeteringen mogelijk zijn. Het is eigenlijk van de gekke dat we voortdurend studenten weren van het forum als je ook aparte categories kan maken voor studentenvragen en zelfs studie-onderzoek, gewoon aanvinkbaar voor ondernemers die geen bezwaar hebben om vragen te beantwoorden of mee te werken aan onderzoek. En alle pogingen om de balans wat door te duwen richting 'innovatie en ondernemerschap' zijn gesneuveld in goede bedoelingen. Uiteindelijk kiezen al die vrijwillige medewerkers er toch voor hun extra energie in hun eigen onderneming te steken; niet in het forum. En dat is heel begrijpelijk. Kijk maar eens hoeveel moderators nu echt zeer actief zijn op HL: dat valt tegen.

 

De stammenstrijd tussen HL en Hallo! is gebaseerd op een sentiment waar je afstand van kan nemen. Je migreert gewoon beide gemeenschappen naar een nieuw platform (ik denk dat Jeroen en andere experts in deze gemeenschap best ideeën hebben over technische verbeteringen, als er investeringsbudget beschikbaar is) en je organiseert het geheel wat beter. In de nieuwe opzet van het Ondernemersplein is daar alle ruimte voor, naar het zich laat aanzien.

 

Een aantal mods van HL is al druk bezig om bruggen te slaan. Dus nu wordt het tijd om een fusieplan te maken, als dat niet al gaande is.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

KvK en Syntens zijn net samengevoegd en die komen samen met Agentschap NL onder de paraplu van een nieuw Zelfstandig Bestuursorgaan. Dat betekent dat Hallo! en HL een stapelbedje moeten delen. Voorspelbaar is dat die twee fora gefuseerd worden.

 

Je hebt een peperduur forum als Hallo! waar heel wat fte's in gepompt worden om de boel draaiend te houden en dat ondanks dat inhoudelijk ver bij HL achter blijft. En je hebt een uitstekend forum als HL dat nagenoeg drijft op vrijwilligheid (zelfs het technisch onderhoud) en vermoedelijk een fractie kost van het grapje dat Hallo! heet. En dan stel jij dat er gefuseerd gaat worden ;D

Ik zou toch echt verwachten dat in deze tijd van crisis en bezuinigingen de enige juiste conclusie kan zijn dat je het dure zwakke broertje afstoot om het sterke broertje nog krachtiger te laten worden. Maar ja, overheid en logisch denken gaat meestal niet goed samen :'(

 

Dat leidt dus tot een stoelendans achter de schermen (die is al langer gaande) en EZ wil die stoelendans waarschijnlijk niet op de schermen zien ontstaan.

 

En om zo over een poosje de blijde boodschap te kunnen verkondigen dat HL en Hallo! gaan fuseren om samen een nog beter product te kunnen bieden. Met betaalde mods die professioneel sturen en een dikke vinger van de overheid. De nieuwe definitie van synergie: het slechtste van twee werelden.

 

Dus worden er een paar procesbegeleiders van buitenaf ingehuurd om de twee fora te versmelten en onder te brengen in een nieuw sociaal ondernemersplatform met wellicht een blogfaciliteit. Leuke klus.

 

Ik heb niet veel verstand van marketing - TwaBla geloof ik wel - maar volgens mij is niets zo moeilijk om een naam op te bouwen. De naam HigherLevel opgeven omdat er zo nodig een derderangs forum in de portefeuille zit waarmee gefuseerd moet worden is een prachtig voorbeeld van kapitaalvernietiging.

 

We zien wat er van komt, maar vrij naar de grote bard: Something is rotten in the state of Holland.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Het is eigenlijk van de gekke dat we voortdurend studenten weren van het forum als je ook aparte categories kan maken voor studentenvragen en zelfs studie-onderzoek, gewoon aanvinkbaar voor ondernemers die geen bezwaar hebben om vragen te beantwoorden of mee te werken aan onderzoek.

 

Op zich een raak punt Twa, idem voor een apart (al dan niet besloten) board waar adviseurs vragen kunnen stellen aan collega's ten behoeve van hun eigen relaties en kennis kunnen delen. Iets wat we op HL (helaas vind ik, maar I was outvoted) niet toestaan, maar waar op Hallo recent wel instemmend op is gereageerd.

 

De primaire scope op de (startende, innoverende en/of groeiende) ondernemer kan ook wat mij betredt bewaakt worden door de doelgroepen boards voor studenten of adviseurs duidelijk te scheiden en leden zelf de keuze te geven daar wel of niet aan deel of kennis van te nemen. Technisch is dat goed mogelijk, zie ook de (mede op jouw initiatief) geÏntroduceerde stamtafel die bijvoorbeeld niet voor iedereen zichtbaar is en het site-beoordeling board wat zelf aan- en uitgevinkt kan worden

 

 

Beide opties zijn beter mogelijk op 1 groot forum met een al dan niet vaste (beroeps)kern en een een schil van actieve vrijwilligers en actieve deelnemers er omheen. Op die basis zou het een heel mooi forum kunnen worden....

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Ik zie ook wel bedreigingen. Met name op technisch vlak. Want hallo is uiteindelijk het platform waar dik in geïnvesteerd is. Bij een fusie zie ik het zo gebeuren dat het HL forum verdwijnt en we het moeten doen met de aanfluitingen van Hallo techniek.

 

Vergeet niet dat de overheid beslissingen neemt op basis van (verborgen) agenda's. Niet uiteindelijk wat het beste is voor de ondernemers. Als dat namelijk wel het geval was dan was Hallo al lang en breed aangesloten op HL.

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie

Ik zie ook wel bedreigingen. Met name op technisch vlak. Want hallo is uiteindelijk het platform waar dik in geïnvesteerd is. Bij een fusie zie ik het zo gebeuren dat het HL forum verdwijnt en we het moeten doen met de aanfluitingen van Hallo techniek.

 

Die angst deel ik ook.

 

Vergeet niet dat de overheid beslissingen neemt op basis van (verborgen) agenda's. Niet uiteindelijk wat het beste is voor de ondernemers. Als dat namelijk wel het geval was dan was Hallo al lang en breed aangesloten op HL.

 

::) ;D

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie

....volgens mij is niets zo moeilijk om een naam op te bouwen. De naam HigherLevel opgeven omdat er zo nodig een derderangs forum in de portefeuille zit waarmee gefuseerd moet worden is een prachtig voorbeeld van kapitaalvernietiging.

 

Het echte kapitaal is de community en de opgebouwde autoriteit - ook in de zoekmachines. Noem het Ondernemers Poffertjes Paleis en investeer in extra nieuwe diensten, dan verdubbel je het bereik in no-time.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Vergeet niet dat de overheid beslissingen neemt op basis van (verborgen) agenda's. Niet uiteindelijk wat het beste is voor de ondernemers. Als dat namelijk wel het geval was dan was Hallo al lang en breed aangesloten op HL.

Nee, dan was Hallo er gewoon nooit gekomen, maar had HL desgewenst in een KvK-jasje op de KvK site gedraaid zoals in het verleden bij meerdere partners het geval was (bij mijn weten o.a. Sprout, Shell?, Rabo, ABN Amro, EVD)

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

Het is eigenlijk van de gekke dat we voortdurend studenten weren van het forum als je ook aparte categories kan maken voor studentenvragen en zelfs studie-onderzoek, gewoon aanvinkbaar voor ondernemers die geen bezwaar hebben om vragen te beantwoorden of mee te werken aan onderzoek.

 

Op zich een raak punt Twa, idem voor een apart (al dan niet besloten) board waar adviseurs vragen kunnen stellen aan collega's ten behoeve van hun eigen relaties en kennis kunnen delen. Iets wat we op HL (helaas vind ik, maar I was outvoted) niet toestaan, maar waar op Hallo recent wel instemmend op is gereageerd.

 

Goh, een stemronde die ik gemist heb geloof ik ::)

 

Maar zonder gekheid, ik vermoed dat er ook op HL instemmend gereageerd zou worden op zo'n beslissing. Dat is in mijn ogen wel een punt waar HL zich op zou kunnen ontwikkelen: meer gebruik maken van de kennis, kunde en inzichten van de community als het gaat om vragen als wat we nou eigenlijk met HL zouden willen. De infrastructuur voor zo'n raadpleging zou geen probleem mogen zijn, die is er namelijk al ;)

 

Just my 2cts 8)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Goh, een stemronde die ik gemist heb geloof ik

Een proefballon onder moderatoren en de technisch beheerders van de site, zoals er wel meer zijn geweest.

 

Dat er meerdere adviseurs zijn die het wel zouden willen, is bekend. Idem dat er adviseurs zijn die er principieel tegenstander van zijn... ook omdat er in het recente verleden door diverse lurkers op structurele wijze misbruik werd gemaakt van HL via diverse valse profielen. Die incidenten vormden ook de aanleiding voor de discussie overigens. Ik ben het wel met de criticasters eens dat kennis delen en ad hoc een gerichte vraag stellen in een complexe case iets anders is dan op bijna wekelijkse basis - via valse profielen - concullega's gratis werk te laten doen dat die adviseur dan vervolgens - zonder enige bronvermelding - aan zijn/haar klanten factureert

 

De infrastructuur voor zo'n raadpleging zou geen probleem mogen zijn, die is er namelijk al

Dat klopt deels, maar het past - net als studenten - niet binnen de huidige scope van HL. Een scope die we niet alleen om principiële redenen (wat is je doelgroep, wat en wie wil je als forum bereiken) maar ook om praktische redenen (aanzuigende werking, verwatering aandacht, ontmoedigen vaste leden, moderatie) strak willen bewaken.

 

Een nieuw groter forum kan - met de juiste middelen en ondersteuning - die ruimte op gepaste wijze wel bieden en zo meerwaarde hebben voor meer doelgroepen zonder dat anderen zich daaraan hoeven te storen. Een apart hoekje / subforum of zelfs een reeks van aparte fora met eigen domeinnamen/landingspagina's voor studenten, adviseurs, verenigingen en stichtingen, stamrechten etc behoort dan tot de mogelijkheden.

 

let wel: het bovenstaande is mijn persoonlijke mening als lid, niet een gezamenlijk standpunt (if any) van de moderatoren van HL

Beluister mijn nieuwste podcast: de verplichte AOV, wat moet jij er mee?

 

Link naar reactie

De invloed op zulke keuzes begint met het 'stemrecht' dat je hebt als deelnemer aan dit soort discussies. Maar veel verder gaat het niet. Beslissingen worden in een heel ander gremium genomen, en dat wordt nu opgebouwd.

 

De samenvoeging van Syntens en KvK is in vergelijking met een bundeling van HL en Hallo! een veel ingrijpender traject. Der gaan een hoop kantoren dicht, de headcount gaat drastisch omlaag en er wordt een boel opnieuw geautomatiseerd. Dus daar gaat de eerste aandacht naar uit.

 

Als HL kan je afwachten tot dit forum aan de beurt is, of vooruit lopen op de onvermijdelijke transitie en wellicht zelf met suggesties komen. Dus als je over infrastructuur wil praten, klets dan over netwerk- en forumfunctionaliteit en niet over stemfaciliteiten. Het is ook veel motiverender om ideeën te verzamelen en visie te vormen nu er een opening lijkt te ontstaan, dan de gelederen te sluiten.

 

Het Digitale Ondernemersplein moet een veel bredere doelgroep bedienen, dus de forumervaring van HL kan nog weleens nuttig blijken. Misschien is de vergelijkig met een foodcourt wel op z'n plek: talloze counters rond een gedeeld plein.

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie

Als HL kan je afwachten tot dit forum aan de beurt is, of vooruit lopen op de onvermijdelijke transitie en wellicht zelf met suggesties komen. Dus als je over infrastructuur wil praten, klets dan over netwerk- en forumfunctionaliteit en niet over stemfaciliteiten. Het is ook veel motiverender om ideeën te verzamelen en visie te vormen nu er een opening lijkt te ontstaan, dan de gelederen te sluiten.

Ik heb al een paar goede suggesties voorbij zien komen. Wat ideetjes voor dit nieuwe platform;

 

(De content van) Higherlevel zou dan de ruggengraat van het ondernemers forum worden. De huidige strakke moderatie blijft daar behouden.

 

Vanwege extra capaciteit -oa. betaalde community managers?- kunnen er nieuwe 'hoofdstukken' gestart worden voor onderwerpen die nu buiten de scope van HL vallen. Denk aan scholing&studie, vereniging&stichting, stamrecht, werknemersvragen etc. Het is belangrijk dat elk hoofdstuk gescheiden blijft van de anderen. Zo krijgen ondernemers geen "last" van studenten of werknemers als ze alleen het ondernemersforum willen volgen.

 

Ook kan er een redactie gevormd worden voor de ingezonden blog items. Zoals gezegd, Hallo! kent deze functionaliteit nu, maar nu wordt elke blog die ingezonden wordt automatisch doorgeplaatst op de site. Met een redactie kan spam en ander ongewenst materiaal geweerd worden voordat dit gepubliceerd wordt. Zo blijft de kwaliteit van de blogs gewaarborgd.

 

Dan zou er ook een gedeelte kunnen komen met documentatie ter download. Denk aan het veelgevraagde format voor een ondernemingsplan en zulke documenten. Wellicht ook goede ebooks met stappenplannen, tips of verhalen van ondernemers.

 

Over boeken gesproken, een gedeelte met recensies over (ondernemers/management) boeken is denk ik ook een leuk idee. Barterdeal sluiten met Bol of indien mogelijk centraal boekhuis zodat je de boeken direct kan bestellen via het platform.

 

De agenda kan je natuurlijk synchroniseren met de agenda op je PC of je mobiel zodat de agenda items waar je aanwezig bent ook op je mobiel of computer staan.

 

Aanmelden en inloggen kan natuurlijk via je linkedin profiel. 1 klik en je bent lid en kan bijdragen aan het platform. Je profiel op het platform wordt ingevuld adhv. gegevens uit je linkedin profiel.

 

Voor het offline gedeelte van het platform is er op dit moment al een prima vereniging actief; deze vereniging organiseert nu jaarlijks een evenement. Ik kan mij voorstellen dat daar ook kleinschalige lokale bijeenkomsten onder geschaard kunnen worden. Ik spreek nu namens mijzelf, niet in mijn hoedanigheid als lid danwel 'voorzitter' van deze vereniging.

 

Paar centen van mij -waarvan sommigen al eerder bijgedragen zijn :) -

Link naar reactie
zie ook de (mede op jouw initiatief) geÏntroduceerde stamtafel die bijvoorbeeld niet voor iedereen zichtbaar is

Ik mis wel eens wat, volgens mij, maar wie kunnen dat zien en waar is dat dan te vinden? Ik verwacht daar natuurlijk hele spectaculaire dingen van ;)

 

Het voordeel van een forum als Hallo! naast HL is natuurlijk wel dat je de lat voor HL relatief hoog kunt houden: er is een alternatief voorhanden voor vragen die 'we' hier liever niet zien en de ondernemers die hun tijd en energie in HL steken kunnen via de mods zelf invloed uitoefenen op de richting die HL opgaat. Als daar een rechtstreekse invloed van het ZBO gaat bijkomen, kan het wel eens zijn dat HL uiteindelijk een andere weg inslaat dan nu voor ogen is.

Het meest gegeven antwoord op fiscale vragen: "Dat is afhankelijk van de feiten en omstandigheden".

Link naar reactie

Ik mis wel eens wat, volgens mij, maar wie kunnen dat zien en waar is dat dan te vinden? Ik verwacht daar natuurlijk hele spectaculaire dingen van ;)

https://www.higherlevel.nl/forum/index.php#16

 

Als je niet ingelogd bent dan zijn de forums Off topic en Over Higherlevel niet zichtbaar. De mensen die alleen lezen en niet ingelogd zijn worden dan niet lastig gevallen met allemaal offtopic gebabbel en interne discussies.

Link naar reactie

HL is onderdeel van het Agentschap NL dat opgaat in de nieuwe ZBO, dus een alternatief voor een samenvoeging van de fora is er amper. Zeker niet wanneer het beleid gericht is op het tegengaan van versnippering. Wie ziet wel een alternatief?

 

Afstand doen van agentschap NL?

Bezig met ontwikkeling incasso 2.0. Lanceerdatum: Medio Q1 2014!

Link naar reactie
Retired Mod     7,5k 1439

Zoals de beide forums nu opgezet zijn is er veel overlap.. maar ik zie wel een alternatief beetje vanuit twabla's foodcourt gedachte.. waarin Hallo! meer een voorlichtingsfunctie met nadrukkelijke aanwezigheid van eigen medewerkers van het ondernemersplein. Van nature kom je dan op een brede doelgroep van startende ondernemers en andere inschrijvingsplichtigen (verenigingen, stichtingen enz)

 

Natuurlijke partners daarin zijn ook, belastingdienst webcare, UWV webcare en Antwoord voor bedrijven met elk hun eigen boards en blog (om het maar even simpel te houden) eventueel zou je ook nog kunnen denken aan productschappen en

 

Higherlevel kan dan gewoon zijn eigen rol blijven vervullen waarbij ondernemers andere ondernemers helpen met praktische vraagstukken. Dat zou dan ook als bijeffect kunnen hebben dat de meer basale / starters vragen bij het KvK deel terecht komen en de wat diepgaander vraagstukken bij de HL sectie terechtkomen.

 

Overigens lijkt het met deze beschrijving misschien op meerdere fora, maar ik doel meer op meerdere hoofdcategorieën met verschillende inhoudelijk verantwoordelijken (en moderatoren?)

 

Verder zou men kunnen kijken of andere ZBO's kunnen aansluiten zoals product en bedrijfschappen (als die niet worden opgeheven)

 

Met functionaliteit gelijkend op die van HL om boards aan en uit te zetten door de gebruikers in het nieuwste berichten overzicht (home tabblad HL) kan elke ondernemer zo een eigen menu van interessante boards of subboards kiezen zonder toegang tot alle informatie te verliezen of te moeten kiezen voor forum A of B van de ene of andere ZBO

Link naar reactie

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuw account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 244 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.