• 0

Afschrijving op balans

Hallo iedereen,

 

Ik heb 2 vraagjes omtrent mijn eindbalans.

 

Vraagje 1:

Stel ik heb een laptop gekocht van 2000euro. Ik schrijf deze in 5 jaar af.

Hoe komt mijn laptop op de balans te staan?

jaar 1: Laptop 2000

afschrijving : 400

 

Jaar 2: Laptop 1600

afschrijving 400

 

of jaar 2 laptop 2000

afschrijving 800

 

Vraagje 2: Hoe verwerk ik mijn KOR op de balans? Ik heb deze namelijk aan het einde van kwartaal 4 in werking gesteld en nog niet ontvangen.

 

Hartelijk dank!

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

9 antwoorden op deze vraag

  • 0

Vraagje 1: ...

 

of jaar 2 laptop 2000

afschrijving 800

 

Zo dus. Het gaat er om dat de voortbrengingskosten uit de balans af te lezen blijven.

 

Vraagje 2: Hoe verwerk ik mijn KOR op de balans? Ik heb deze namelijk aan het einde van kwartaal 4 in werking gesteld en nog niet ontvangen.

 

De KOR komt niet apart op de balans maar wordt verwerkt in de grootboekrekening af te dragen BTW. Deze neemt af door de KOR en kan zelfs negatief worden (er komt dan geld terug).

Wel moet de KOR verwerkt wordt in de resultatenrekening als een opbrengst. Maar dat was je vraag niet ;)

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
  • 0

Joost, kan jij me helpen?

 

Ik heb de IB 2012 ingevuld. Maar zoals ik het zie betaal ik alleen de bijdragen zorgverzekeringswet.

Een heel klein bedrag. Klopt dit wel? Je betaal toch ook altijd ruim 30% over je winst?

 

Tevens krijg ik geen acceptgiro te zien waaraan ik moet betalen... Met welk kenmerk ed

 

Help!!! ;D

Link naar reactie
  • 0

Dag Robinho

 

Voor de Inkomstenbelastng spelen aftrekposten als de zelfstandigenaftrek en MKB-winstvrijstelling een rol. Die spelen geen rol bij de premie ZVW. Dus het kan best zijn dat je geen IB betalen moet maar wel premie ZVW.

 

Je hebt geen acceptgiro omdat je (in tegenstelling tot de BTW) pas betaalt als er een aanslag ZVW opgelegd wordt. Dus even geduld en met een maandje heb je die in huis.

 

Gr. Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 211 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.