• 0

Wat vinden jullie van mijn ... trainings website

Omschrijving van je concept:

Tweepixels Academy is een tak van ons webdesign bureau Tweepixels. Binnen deze tak willen wij als ervaren professionals mensen bijleren over zaken gerelateerd aan webdesign. Denk hierbij aan het maken, onderhouden en vindbaar maken van websites. Maar ook aan het opzetten van een webdesign bureau, of het uitbouwen van een online merk-identiteit. De website is te vinden op: http://www.tweepixels.nl/academy/

 

Omschrijf wat je tot nu toe zelf gedaan hebt hiervoor:

De website is gebouwd, de trainingen zijn ontwikkeld, en er zijn al enkele trainingen gegeven om het concept te testen.

 

Wat is de uitdaging die je met je concept op wil lossen:

Mensen willen wel mooie, complete, goed te onderhouden en vindbare websites, maar hebben vaak niet het budget om deze te laten ontwikkelen. Door hen deze kennis en geschikte tools aan te reiken zullen zij dergelijke websites tegen significant lagere kosten zelf kunnen ontwikkelen.

 

Hoe is dit anders dan bestaande concepten:

Het concept van een academy gericht op 'online' is niet nieuw. Wat ons onderscheidt is dat wij werken met twee trainers (beide ervaren web-professionals), die elk vanuit een ander oogpunt de deelnemers vooruit kunnen helpen. Tevens wordt er niet getraind in een saaie vergaderzaal maar in een inspirerend pand.

 

Wat voor feedback hoop je te krijgen:

- Marketing; zetten wij de cursussen op een uitnodigende manier neer?

- Als jij op zoek was naar een dergelijke cursus, zou je die dan bij ons afnemen? Waarom wel/niet?

- Alle feedback op het concept / techniek / uitwerking die je kwijt wilt.

 

We kunnen tegen een stootje! Kom maar op met de misschien harde (en terechte) feedback.

 

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 1

Wat opmerkingen in willekeurige volgorde:

 

- ik verbaas me altijd over bureaus die expert zijn in vindbaarheid op internet en vervolgens de

tag van hun site niet optimaal gebruiken; tot nu toe heeft niemand van hen mij kunnen (willen) uitleggen hoe dat komt

 

- bij de teksten over de trainers op de homepage mis ik waarom jullie bij uitstek geschikt zijn om mij te trainen; bij jou lees ik bijvoorbeeld alleen dat je geleerd hebt om goede cursussen te geven; verderop lees ik dat jullie ervaren Joomla! gebruikers zijn, maar dat zou ik dan liever op je homepage willen lezen

 

- even een paar tekstfoutjes wegwerken, bijvoorbeeld "Op deze manier houdt houd je ..." / "Hoe houdt houd je de website veilig ..." / "Één Eén of meer verplichten verplichte velden zijn niet ingevuld"; ook zie ik zinnen die niet goed lopen zoals "maar kennis of bezig hiervan is niet benodigd"; schrijf "Joomla!" consistent met een uitroepteken; en loop de linkjes op je site nog even na (de in-company en privé linkjes op de cursus-pagina werken niet)

 

- kijk nog eens naar de plek van de "Schrijf je in" button; persoonlijk zou mijn "koop"-moment zijn als ik de cursusduur, de datum, de prijs en de locatie heb gezien, maar op dat moment staat die button buiten beeld

 

- kun je met zo veel expertise geen mooi inschrijfformulier maken? nu staan alle velden onder elkaar en krijg ik minimale ruimte om mijn leerdoelen in te tikken, terwijl ik rechts een zee van witruimte zie

 

- ik mis adresgegevens, algemene voorwaarden en een KvK nummer (is verplicht)

Link naar reactie
  • 1

Ik zou op de homepage eigenlijk wel willen zien waar en wanneer de cursus is. Dat zou voor mij bepalend zijn om wel of niet mee te doen. Nu moet ik daarvoor eerst een cursus selecteren.

 

Je zegt je trainingen te geven in een inspirerend pand, maar om heel eerlijk te zijn vind ik de paar foto's die hebt nogal oninspirerend overkomen. Je zou hier best wat meer uit kunnen halen. Een groepfoto komt helaas al snel saai over, een closeup tussen trainer en trainee vaak al wat beter.

 

Verder ziet het er goed uit hoor, ik vind het leuk om te zien dat meteen duidelijk is wie jullie zijn en wat jullie doen. Jullie hebben beide een prettige uitstraling.

Link naar reactie
  • 0

Beste Theo

 

In jullie intro schrijven jullie '(...) bewezen bij tientallen websites.' Kun je daar niet iets van laten zien? Of op z'n minst namen - liever nog testimonials - van opdrachtgevers opnemen? Daarmee zorg je voor sociale bewijskracht en stel je potentiële klanten gerust.

 

In de cursusinfo op de home gebruik je een paar keer 'zul'. Bijvoorbeeld in '(...) zul je in staat zijn (...)'Het komt sterker over wanneer je schrijft '(...) ben je in staat (...) ' Of zelfs '(...) kun je (...), wat minder formeel is.

 

Succes met jullie onderneming!

 

Groeten

 

Janneke

Janneke Budding tekst & communicatie

Link naar reactie
  • 1

Wow! Bedankt allemaal voor de constructieve reacties!

 

Het overgrote deel van de voorgestelde veranderingen is doorgevoerd. Een zeer klein deel niet, en een beperkt deel zal op een later tijdstip worden doorgevoerd.

 

Nieuwe feedback? Andere feedback? Meer dan welkom!

Link naar reactie
  • 1

Theo,

 

Ik heb jullie site geloof ik wel 3 keer bekeken voordat ik er iets over kon zeggen. Het ziet er netjes uit, goede content maar toch klopte er voor mijn gevoel iets niet. Jij hebt psychologie gestudeerd, het duurde even voor ik mijn waarnemingen en emoties kon rationaliseren ;D.

 

Oké, waar de schoen voor mij wringt is de opzet van de site, van de pagina's. De repeterende content (cursus, trainers, waardering, cursusgegevens, etc.) haalt de focus weg van jullie site. Het lijkt alsof jullie op iedere pagina alles willen vertellen wat jullie doen en kunnen. De essentie van jullie website sneeuwt compleet onder! Waarom heb ik die cursus nu eigenlijk nodig? Wat is mijn probleem, wat is jullie oplossing en dientengevolge mijn voordeel? Hoe kun je mij nu motiveren om afstand te doen van die € 375,00? Wat is mijn voordeel om iets zelf te leren als ik voor onderhoud misschien ook wel een handige buurjongen of een bureau kan inschakelen? Jullie USP's komen niet uit de verf wat mij betreft.

 

Ik zou de website anders inrichten. Een duidelijk onderscheid tussen de cursussen, locatie & data, jullie bedrijf en jullie als trainers. De pagina's, zeker die van de 3 cursussen, zou ik veel agressiever positioneren. Wat is nu mijn voordeel als ik een cursus heb gevolgd bij jullie? Hoe verdien ik het cursusgeld terug? Geef ook bewijs van de claims die jullie maken, bijvoorbeeld met (meerdere) testimonials. Laat zien hoe een cursus gaat via bijvoorbeeld video. Deel ook meer kennis zodat mensen jullie als experts gaan zien. Zelfbenoemd telt niet...

 

Jullie zijn vakbroeders, ik hoop / denk dat ik jullie wat huiswerk heb gegeven.

 

Succes,

iOptimize

iOptimize maakt klanten van bezoekers en verbetert het rendement van je site.
Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    0 leden, 96 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.