• 0

E-mail adressen verzamelen voor marktonderzoek (student)

Hoi allemaal,

 

Ik hoop dat dit de juiste sectie is voor deze vraag.

Ik ben bezig met afstuderen en schrijf een strategisch marketingplan. Nu is een zeer belangrijk onderdeel van het onderzoek een enquête. De doelgroep voor deze enquête zijn MKB bedrijven in Nederland met een bedrijfspand in eigen bezit. Ik heb een korte enquête die ik door dat soort bedrijven moet laten invullen maar ik heb geen idee hoe ik aan hun email adressen ga komen. Ik wilde deze kopen bij de KvK voor slechts €0,03 per bedrijf maar ik ben er achter gekomen dat de gegevens die je dan krijgt geen email adres bevatten. Ik heb nu geen idee hoe ik aan die email adressen ga komen.

 

De enige optie die ik nu heb is random websites van bedrijven bezoeken en zoeken naar hun email adres maar dit gaat zo ontzettend veel tijd kosten, zeker als je bedenkt dat de meeste bedrijven niet zullen reageren op mijn e-mail.

 

Suggesties of ideeën??

 

Alvast bedankt allemaal.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

5 antwoorden op deze vraag

  • 0

Oh gaat mijn topic gesloten worden... dat zou niet fraai zijn:(

 

Vanuit school wordt dit als belangrijk onderdeel van het onderzoek gezien dus het is wel raar als dat niet mag. Ik ben op dit moment even radeloos hoe ik dit voor elkaar ga krijgen....

Link naar reactie
  • 0

Oh gaat mijn topic gesloten worden... dat zou niet fraai zijn:(

 

Vanuit school wordt dit als belangrijk onderdeel van het onderzoek gezien dus het is wel raar als dat niet mag. Ik ben op dit moment even radeloos hoe ik dit voor elkaar ga krijgen....

Dat je school het als belangrijk ziet wilt niet zeggen dat dit forum dat dan ook zo ziet.

 

Gebruiksvoorwaarden:

Wij zijn een ondernemersforum. Aan huiswerk-, studie-, afstudeer-, stagevragen en afstudeerscripties doen wij niet.
Link naar reactie
  • 0

Haha, ik doelde er niet op dat jullie het daarom wel als belangrijk zouden moeten zien;)

 

Ik doelde erop dat het raar is dat school dat is een belangrijk onderdeel ziet terwijl het 1 lastig is om aan contactgegevens van bedrijven te komen en 2 het volgens die link van jou niet echt mag.

 

Link naar reactie
  • 0

Zoals wouter al aangeeft HL is niet bedoeld voor studievragen.

 

Ik denk een telefoontje naar de kvk zou je ook al een heel eind op weg helpen in wat wel en niet mag met hun adresbestand en of een email adres erbij krijgen mogelijk is. daarvoor hoef je dus niet afhankelijk te zijn van onze mening.

 

Daarnaast moeten jaarlijks honderden studenten een enquete in elkaar zetten en onder de aandacht zien te brengen. je zou verwachten dat je dus op je eigen opleiding of studentenvereniging ook wel wat ervaringsdeskundigen kunt vinden..

 

bij deze dus het aangekondigde slotje

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    2 leden, 132 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.