• 0

Geen factuur bij aankoop US

Er is al ontzettend veel geschreven over het verwerken van aankopen in je administratie en evenzoveel vragen gesteld hierover. Maar toch kan ik op het volgende geen duidelijk antwoord vinden.

 

Ik doe mijn administratie met Easy Admin (excel).

 

Ik heb 3 vragen.

 

1. Op Facebook kan je een bericht promoten. Dat heb ik gedaan en ongeveer 6 euro betaald. Hier heb ik geen factuur van, in ieder geval niet met factuurnummer. Wel een Betalings ID, maar geen adres van Facebook en BTW nummer. Via Paypal betaald. Ik wil dit als uitgaven advertentiekosten in de administratie zetten. Moet ik dit op 0% BTW zetten en gewoon paypal en facebook aankoop bewijs in administratie plaatsen?

 

2. Ik heb een template gezien van WooCommerce welke ik wil aankopen. Echter moet dit met credit card. Ik wil hiervoor mijn Prive creditcard gebruiken. Dat lijkt me geen probleem, maar hoe gaat dit in zijn werk? Ik weet dat ik zakelijke aankopen vanaf prive rekeningen mag doen omdat ik een Eenmanszaak ben. Maar kan ik de factuur (zeer waarschijnlijk geen BTW nummer en dergelijke erop) gewoon inboeken als 0% BTW?

 

En dan nog even een andere vraag.

 

Op een website (buiten EU) waar ik weleens producten koop loopt een affiliate programma. Op een website van mij plaats ik reviews met die affiliate links. De affiliate inkomsten staan in mijn account bij die website en middels een e-mail kan ik het laten uitbetalen naar een Paypal account. Ik krijg geen creditfactuur of iets anders. Hoe kan ik dit in mijn boekhouding verwerken?

 

Alvast bedankt voor de reacties.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    4 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.