• 0

Persbericht schrijven.

Jezus wat een onwijs ingewikkelde baan... Ik heb hier een eerste opzetje voor een higherlevel persbericht. Ik hoop dat jullie er wat aan hebben, maar wat ik nog veel meer hoop is dat jullie misschien een steentje bij willen dragen ;) ;D

 

Ik kijk uit naar jullie vernietigende feedback ;)

 

--------------start persbericht----------------

https://www.higherlevel.nl Het enige actieve discussieforum in Nederland speciaal voor ondernemers!

 

Hoewel er volgens de KVK ruim 923.000 ondernemingen in Nederland zijn, was er tot voor kort geen actief online discussieforum voor deze grote groep.

Het door Dreamstart gelanceerde https://www.higherlevel.nl heeft daar verandering in gebracht! Met ruim 400 onderwerpen en meer dan 3200 reacties in iets meer dan vier maanden, is dit een actief on-topic discussieforum.

Op higherlevel krijgt men altijd antwoord op de gestelde vraag (mits relevant natuurlijk). Soms door experts, soms door collega ondernemers en soms door beide.

 

Als ondernemer sta je voor grote uitdagingen, overal doen zich zaken voor die directe aandacht vragen. Zoals menig ondernemer reeds heeft ondervonden, kan men niet van alle markten thuis zijn.

Higherlevel stelt ondernemers in staat om van elkaar te leren, te netwerken, te spiegelen, kortom, actief online advies en ondersteuning. Higherlevel is een initiatief van Dreamstart, een van de organisaties die (techno)starters ondersteund in opdracht van Economische Zaken. Door samen te werken met verschillende organisaties die zich hard maken voor het welzijn van de Nederlandse ondernemers, groeit higherlevel snel.

 

Higherlevel wordt ondertussen al gebruikt door verschillende organisaties als discussieforum in hun eigen website. Door deze vorm van samenwerking krijgen de partners een actief discussieforum op hun website en krijgen de ondernemers meer en betere toegang tot elkaar. Voorbeelden van deze samenwerkende partijen zijn www.beursplein3.com, www.vectrix.nl en venturemedia.netfirms.com

--------------einde persbericht------------------

 

Dit persbericht is nog lang niet af, maar ik moet nu weg... Ik wilde jullie mijn klungeligheid niet onthouden ;)

HL-er van het eerste uur (& proud of it)

follow me on twitter http://www.twitter.com/dhettema

fuk spelvouten

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Als ik het zou doen (waarmee ik niet wil zeggen dat het beter is, maar heb een aantal malen ervaring gehad) dan is het meer zoals volgt:

 

begin is wel O.K. , daarna wordt behoorlijk snel op het eerste oog wat saai. Mijn ervaring met persberichten is dat het vaak terzijde wordt gelegd als je er te diep op in gaat, het moet meer een uitnodiging worden voor verdere vragen en als je geluk hebt krijg je reacties van verschillende hoeken en die willen dan wel binnen een paar uur, hooguit een dag een verhaal hebben! Dat kan hectisch worden dus plan de tijdstip van opsturen zorgvuldig en wel zodanig dat er altijd iemand die er echt bij betrokken is ten alle tijde de telefoon kan opnemen. Soms vraag je je af waarom er zo'n interesse is.

 

Het succes (stijgende lijn) veel meer 'uitvergroten'(ik meende ook dat velen het al geprobeerd hebben maar dat Dreamstart het als enige gelukt is om zo'n forum op gang te krijgen, dus dat moet er ook in!)

Non-profit, gratis advies, leuk, leerzaam, moet er allemaal in. Het mag ietsje overdrijven zijn maar niet te.

Voor mijn part stop je ook een term als New economy of nieuwe technologie (internet) erin (maar niet te opzichtig) als je het naar de gedrukte pers, ANP en TV/radio stuurt. Veel journalisten zitten bij de ANP te vissen dus ANP is zo'n beetje de belangrijkste, maar als je toch gaat printen of e-mailen doe dan meteen flink wat extra Stuur er ook eentje naar BN/de Stem want die hebben elke maand op woensdag een extra catern Ondernemen.

Erger je niet teveel aan kleine fouten in de pers, maar wat er vanwege 'strategie' redenen in moet staan moet je erg duidelijk in zijn (Higherlevel, Dreamstart, EZ. en dit lijstje kan niet oneindig worden)Vraag eventueel om inzage vooraf, maar ook dat krijg je om 16.45 met de vraag of het voor 17.00 terug kan.

 

'Op higherlevel......door beide' naar volgende alinea. 'Mits relevant ' moet eruit. Expertmembers apart of voorop noemen. Dus iets als: Op higherlevel worden gestelde vragen beantwoord door experts en natuurlijk ook door lotgenoten.

 

Eventueel ook bij de tweede alinea: projecten als kroeg van de toekomst.

Ondernemers en startende ondernemers noemen?

 

Het hele stuk van :

'Door samen te werken met...... Voorbeelden van deze samenwerkende partijen zijn www.beursplein3.com, www.vectrix.nl en venturemedia.netfirms.com'

eruit

 

of beter: vervangen door 1 zin, echt hooguit twee korte. Met een opsomming van de partners.

dus iets als: Door samen te werken met verschillende organisaties als: ..., ..., ......die zich hard maken voor het welzijn van de Nederlandse ondernemers, groeit higherlevel snel.

 

Zo'n zin mag overigens nooit op een prominente plaats om dat die te moeilijk is. Want: 'heavy before light'.

Eerst moeten ze die lange zin doorworstelen en al die namen onthouden (zie het als een beperkt computer-werkgeheugen) om dan vervolgens te lezen dat higherlevel snel groeit.

 

Beter: 'light before heavy': Higherlevel groeit razendsnel door.......

 

Vrijgekomen ruimte kan gebruikt worden om de boel wat op te smukken of leesbaarder te maken en om die opsomming: Higherlevel stelt ondernemers in staat om 1,2,3,4,..99 te doen beter uit te schrijven.

 

'stelt in staat' mag misschien ook wel anders

 

Want mijn inziens is dit allemaal veel te veel info in een te kort stukje. Ik zou gaan voor een half A4 waarbij de eerste zin en alinea uitnodigt tot verder lezen. Wat dat betreft is de eerste alinea best O.K.

 

Een hoop commentaar nu, maar je moet echt zelf maar even zien wat je gebruikt of niet en of je het gelul vind. Vrijblijvend zeg maar. Is er bij Dreamstart iemand die zich hier vaker mee bezig heeft gehouden, voor extra advies?

 

Hope it helps!

 

 

 

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

En vergeet niet om twee telefoonnummer en twee e-mail adressen erbij te schrijven na:

 

------einde persbericht------

 

Als willen dan vinden ze je wel, maar in twijvelgevallen moet je het ze niet te moeilijk maken.

'Een vraag stellen en je even dom en onwetend voelen is beter dan je hele leven dom voelen omdat je de vraag niet hebt gesteld' - vrije vertaling van een oud Chinees gezegde

Link naar reactie
  • 0

Heb je iets te melden of wil je gewoon aandacht? Je headline suggereert het laatste. Die is namelijk reclamisch en geen nieuws. Omdat de afzender bovendien geen bekende is, zal dit pers-bericht (eigenlijk een pr-bericht) door de meeste ontvangers linea recta naar de prullenbak doorverwezen worden. Een beetje redactie krijgt dagelijks honderden persberichten.

 

Eerste advies is dan ook: open met iets dat werkelijk nieuwswaardig of interessant is. Eerlijk gezegd, dat staat er niet in. De enige feiten die je noemt zijn het aantal onderwerpen en reacties: 400 en 3200 in een maand of vier. Het aantal deelnemers noem je niet. Dat zal dus wel te laag zijn. Vandaar ook dat pr-bericht.

 

wat je wel noemt is het aantal registraties in het bedrijfsregister. Tel China d'r bij op en dat getal wordt nog groter. Er bestaat immers geen Nederlands forum voor Chinese ondernemers! Die zitten daar niet op te wachten, maar waarom zouden die 923.000 Nederlandse ondernemers dit initiatief wel op prijs stellen.

 

Ja ik ben een zeurpiet, maar ik ben ook zo'n journalist die al die pr-zooi moet zien te scheiden van zinnige zaken. Mijn welgemeende advies: doe echt een beetje moeite en duik wat echt nieuws op. Verplaats je in de lezers die je wil aanspreken, en stel je voor welk nieuwsbericht jouw interesse werkelijk zou wekken. Er moet toch iets meer te melden zijn over de startersmarkt...

Hiep hiep hoera: honderd jaar A4  :partying-face:  (DIN = Duits Instituut voor Normalisatie)

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 247 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.