• 0

product produceren

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Misschien kun je wat meer over je product vertellen; dan kan ik je vraag misschien beantwoorden...

 

1) Wat voor soort product is het?

2) Weet je hoe het product zou moeten worden gemaakt?

3) Heb je enig idee van de kostprijs?

4) Welke expertise is bij het produceren nodig?

5) Welke aantallen ga je (laten) maken/ verkopen?

 

 

Link naar reactie
  • 0

Misschien kun je wat meer over je product vertellen; dan kan ik je vraag misschien beantwoorden...

 

1) Wat voor soort product is het?

2) Weet je hoe het product zou moeten worden gemaakt?

3) Heb je enig idee van de kostprijs?

4) Welke expertise is bij het produceren nodig?

5) Welke aantallen ga je (laten) maken/ verkopen?

 

Hallo bedankt voor uw reactie.

Het gaat om een product wat met kantoorartikellen te maken heeft. Het gaat om een kunstof product bestaande uit 2 strips waar in de ene 2 stalen pinnetjes moeten komen te zitten. Dit zal in een kunstof gietmal geproduceerd moeten worden. Over de kostprijs heb ik nog geen antwoord maar ik verwacht dat deze erg laag zal liggen.Het aantal is afhankelijk van de kosten. want als bekend ben ik student en heb dus niet al teveel geld. Mocht het eventueel echt een succes worden heb ik zelf wel investeerders die het financiel voor mij kunnen regelen.

 

MVG Gijs

Link naar reactie
  • 0

1- Ga eens praten met een paar kunststof spuitgietbedrijven en je hebt zo een antwoord op al je productie-gerlateerde vragen. Kijk op http://www.kunststoffenbeurs.nl/ voor adressen.

 

2-Bescherm je idee met minimaal een nederlands patent of een modelbescherming (kosten < 500 Euro als je het zelf doet en dat kun je best zelf; gewoon een paar voorbeelden bekijken)

 

3- Er zijn nogal wat leveranciers van kantoorartikelen (viking, overtoom, office centre, etc etc). Dit worden waarschijnlijk je distributeurs. Probeer m.b.v. een simpele enquete deze branche in kaart te brengen en de markt voor je product te verkennen.

Link naar reactie
  • 0
Want als bekend ben ik student en heb dus niet al teveel geld. Mocht het eventueel echt een succes worden heb ik zelf wel investeerders die het financiel voor mij kunnen regelen.

 

Die investeerders heb je meestal nodig om het geheel van de grond te krijgen. Dus vóórdat het een commercieel succes wordt.

 

Een dergelijk product, als het daadwerkelijk door bijvoorbeel spuitgietwerk gemaakt moet worden vergt een substantiële investering. Positie en negatief mallen zullen dan bijv. gemaakt moeten worden alsook de huur en andere kosten van de pers. Bij een dergelijk proces zul je om de kosten laag te houden een grote hoeveelheid producten moeten laten fabriceren.

 

Wellicht kun je informatie vinden op Picoplast distributeur van oa technisch complexe kunstof producten.

 

En ls het daadwerkelijk om spuitgieten gaat kun je wellicht eens informeren bij Fakoplast

Link naar reactie
  • 0

Dank voor uw reactie. Maar nu is het probleem dat mijn product eigenlijk zo makkelijk is dat ze altijd een eventueel patent kunnen omzeilen. Hoe kan ik dit product nu toch laten fabriceren zonder dat de fabrikant er met mijn idee vandoor gaat?

 

Als je het niet kunt octrooieren is het m.i. de vraag of je er geld mee kunt verdienen/investeerders kunt aantrekken. Maar een 'makkelijk' product kan ook octrooieerbaar zijn. Bijv. een paperclip. Verder is het zo dat ook al heb een octrooi je toch zelf actief tegen een eventuele inbreukmaker moet optreden. Dus als iemand je product namaakt en je wilt dat voorkomen, dan komen er juridische kosten bij (maar dat zal de eerste maanden/jaren nog wel niet aan de orde zijn).

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    5 leden, 184 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.