• 0

Klikkaa, Dutchleader en Megakliks Vs. Google

Ik vroeg mij af of het krijgen van veel bezoekers (met een hoog bouncepercentage) die dus na 1 pagina al weer wegklikken, juist hoog of laag door google worden geindexeerd.

Ik ben nog aan het onderzoeken wat de voordelen en nadelen zijn van deze tools (Klikkaa Dutchleader en Megakliks)

 

Enerzijds lijken hoge bezoekersaantallen positief voor de vindbaarheid in Google (ook al haal je geen conversies uit deze bezoekers)

maar hoe schat Google de waarde als deze mensen al na 1 sec weer wegklikken?

 

Kan iemand mij hier meer over vertellen? of zijn er nog andere voor of nadelen?

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

10 antwoorden op deze vraag

  • 0

Een hoge bounce-rate wordt soms verondersteld niet positief te zijn.

Aan de andere kant zijn er nooit bewijzen gevonden dat dit je ranking negatief zou beinvloeden.

 

Misschien is het verstandiger je geld, tijd en enrgie te steken in het optimaliseren van de inhoud van je website, zodat als je echte bezoekers krijgt je deze beter bedient.

Link naar reactie
  • 0

Kort gezegd, beroerd. Google kijkt niet alleen naar de bounce rate, maar ook naar de tijdsduur sie de bezoeker op de site blijft en het aantal pagina's dat de bezoeker bekijkt. Een hoge bounce rate is vrijwel altijd een bijzonder slechte zaak. Daar moet overigens wel een kanttekening bij worden gemaakt. Indien de site bijvoorbeeld beurskoersen weergeeft of weerberichten etc. dan is een hoge bouncerate geen probleem. Google kijkt dan ook naar de content van de site en neemt dat mee in de waardering van de bouncerate.

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
  • 0

@bert: hoe kom je erbij dat Google naar de bounce-rate kijkt? Heb je bronnen?

 

Voor zover ik weet worden Analytics resultaten niet gebruikt om in de ranking mee te wegen. Zonder Analytics kan Google niet meten wat je bounce-rate is. Hoe zou Google bij een site die verder geen gebruik maakt van Google überhaupt bezoekers-statistieken kunnen verzamelen?

 

Maar feit is dat verkeer van DL en soortgenoten in het algemeen waardeloos is en je alleen maar bandbreedte kost. Als marketing instrument is het waardeloos omdat bezoekers niet inhoudelijk gemotiveerd zijn om jouw site te bezoeken. Wat zou jouw motivatie zijn om wel gebruik te maken van dit soort verkeer-generatoren?

Link naar reactie
  • 0

Je hebt natuurl;ijk gelijk in die zin dat Google inderdaad Analytics niet gebruik voor hun rankingsysteem (at least so they say...). En als je geen Analytics op je site hebt, dan kunnen ze dat ook niet. Tevens heeft Google via Matt Cutt altijd bij hoog en bij laag volgehouden geen bounce rate te gebruiken.

Letterlijk gesproken is dat ook zo. Maar beide bovenstaande punten worden ontkracht doordat Google wel gebruikt maakt van SERP. Indien Google een zoekopdracht uitvoerd en bezoeker klikt vervolgens op een resultaat dan wordt deze naar de site gebracht. Echter indien dezefde bezoeker binnen enkele seconden weer terug is bij Google, dan is dat een indicatie dat het door Google geleverde resultaat blijkbaar niet was wat de bezoeker zocht. Indien dat keer op keer gebeurt......en daar gaat je ranking.

JouwOnderneming biedt ondernemingsplan software voor startende ondernemers. Een bedrijfsplan maken gaat eenvoudig en professioneel met onze software. Tevens ondersteuning via email en telefoon
Link naar reactie
  • 0

Je hebt natuurl;ijk gelijk in die zin dat Google inderdaad Analytics niet gebruik voor hun rankingsysteem (at least so they say...). En als je geen Analytics op je site hebt, dan kunnen ze dat ook niet. Tevens heeft Google via Matt Cutt altijd bij hoog en bij laag volgehouden geen bounce rate te gebruiken.

Letterlijk gesproken is dat ook zo. Maar beide bovenstaande punten worden ontkracht doordat Google wel gebruikt maakt van SERP. Indien Google een zoekopdracht uitvoerd en bezoeker klikt vervolgens op een resultaat dan wordt deze naar de site gebracht. Echter indien dezefde bezoeker binnen enkele seconden weer terug is bij Google, dan is dat een indicatie dat het door Google geleverde resultaat blijkbaar niet was wat de bezoeker zocht. Indien dat keer op keer gebeurt......en daar gaat je ranking.

 

Duidelijke en logische info, bedankt! Het is mij toch nog niet helemaal duidelijk. (meer ontopic).

Via bovenstaand genoemde tools meer bezoekers genereren loopt niet via google/SERP.

Net als via bijvoorbeeld linkruil (1 tegen 1) niet werkt omdat google slim genoeg is dit te kunnen achterhalen, werkt het misschien ook niet met sites als Dutchleader? dat google wellicht doorheeft dat deze bezoeken niet oprecht zijn of door het hoge bouncepersentage mijn site juist lager rankt in de SERP? Het haalt namelijk wel je gemiddelde pageviews per bezoek naar beneden.

 

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie
  • 0

Een blog heeft vrijwel altijd een hoge bouncerate. Ook als mensen specifiek zoeken op producten is de bouncerate hoog. Bouncerate is een overrated factor omdat het een factor is die uitsluitend in context kan worden gezien en nooit los van elkaar.

 

Als je veel bezoekers krijgt met een hoge bouncerate vanaf bepaalde bronnen zal dat niet gelijk zorgen voor allerlei problemen, je hebt immers als webmaster ook niet altijd invloed op waar je bezoekers vandaan komen. Anders wordt het wel heeeeeel makkelijk, dan run je 100 scripts en huur je een paar indiers om 1 pagina van een concurrent kapot te spammen. Dus alleen om die reden kan het al nooit een serieuze factor zijn om rekening mee te houden.

 

Daarnaast eens met voorgaande reactie: focus je op de site en probeer het samenhangend geheel in de gaten te houden, niet 1 enkel getal.

 

Link naar reactie
  • 0

@s.vankessel: deze vraag bedoelde ik voor jou:

Maar feit is dat verkeer van DL en soortgenoten in het algemeen waardeloos is en je alleen maar bandbreedte kost. Als marketing instrument is het waardeloos omdat bezoekers niet inhoudelijk gemotiveerd zijn om jouw site te bezoeken. Wat zou jouw motivatie zijn om wel gebruik te maken van dit soort verkeer-generatoren?
Link naar reactie
  • 0

@s.vankessel: deze vraag bedoelde ik voor jou:

Maar feit is dat verkeer van DL en soortgenoten in het algemeen waardeloos is en je alleen maar bandbreedte kost. Als marketing instrument is het waardeloos omdat bezoekers niet inhoudelijk gemotiveerd zijn om jouw site te bezoeken. Wat zou jouw motivatie zijn om wel gebruik te maken van dit soort verkeer-generatoren?

 

Ik had eerder nooit gehoord van dergelijke programma's en was vooral erg nieuwsgierig naar de voor en nadelen. Ben het eens uit gaan testen en heb contact gezocht met hun klantenservice. Ben er nu achter dat er geld mee te verdienen is doormiddel van linkspellen waardoor je bij 1000 kliks op je link 20 cent kunt verdienen, je bent wel eerst een uur zelf op 1000 linkjes aan het klikken dus ik snap niet goed dat mensen hieraan meedoen. Daarnaast zitten er ook een aantal 'serieuze' gebruikers op. De voordelen volgens de makers is dan ook dat je een ander soort publiek trekt dan gewoonlijk (in mijn ogen een doelgroep die voor mij totaal niet relevant is). Het enige positieve wat hieraan zou kunnen zitten is dat je hoger in google gerankt wordt doordat deze wellicht indexeerd dat je meer bezoekers hebt en je site dus relevant is. Helaas is dit door jullie antwoorden ook ontkracht. Ik zie nu ook verder geen voordelen in voor deze programma's in ieder geval voor mij dan. Ga mijn account opzeggen.

 

In ieder geval bedankt voor de reacties hier en heb weer een hoop geleerd over SEO en dergelijke ;)

Webshop in accessoires en modemusthaves - http://www.webstash.nl

Link naar reactie
  • 0

Zoals gezegd vind ik het waardeloos verkeer voor een reguliere site. De enige manier om er wellicht nog iets mee te doen is om deze "andere doelgroep" op z'n specifieke karakter aan te spreken. Iemand die 1000 keer wil klikken om 20 cent te krijgen zal misschien wel geneigd zijn om voor 10 euro een e-book te kopen waarin je in zoveel woorden uitlegt hoe ze veeel sneller rijk kunnen worden. Bv. door e-books te verkopen aan GPT (get-paid-to) bezoekers... ;-)

Link naar reactie
  • 0

@bert: hoe kom je erbij dat Google naar de bounce-rate kijkt? Heb je bronnen?

 

Voor zover ik weet worden Analytics resultaten niet gebruikt om in de ranking mee te wegen. Zonder Analytics kan Google niet meten wat je bounce-rate is. Hoe zou Google bij een site die verder geen gebruik maakt van Google überhaupt bezoekers-statistieken kunnen verzamelen?

 

Maar feit is dat verkeer van DL en soortgenoten in het algemeen waardeloos is en je alleen maar bandbreedte kost. Als marketing instrument is het waardeloos omdat bezoekers niet inhoudelijk gemotiveerd zijn om jouw site te bezoeken. Wat zou jouw motivatie zijn om wel gebruik te maken van dit soort verkeer-generatoren?

 

Google kan wel de tijd meten die een gebruiker besteed op een website en daarna weer terug klikken naar de SERPS van Google. Dat is ook een vorm van bounce rate, alleen klikt de bezoeker niet de website weg maar klikt op de vorige knop (om terug te keren naar Google).

 

Wanneer dit in een korte tijd gebeurd (klikken op resultaat en weer terug naar Google) kan dit een indicatie zijn voor Google dat het geen waardevolle vermelding is.

Helpt ondernemers bij het vinden van een geschikte werkplek @ Kantoorruimtevinden.nl

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    7 leden, 271 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.