• 0

Fiscaal voordeel of niet bij credit na faillisement

Hallo luitjes,

 

Een leverancier is failliet gegaan en trok mij behoorlijk mee in de ellende. Resultaat een schuld van rond de 25.000 (krediet ING) en een hoop ellende met garantie afwikkelingen.

 

Ik neem aan dat de rente aftrekbaar is van de lening zodat ik dit als verlies uit de onderneming kan boeken. Want winst is er nu niet zo veel meer.

 

Maar de grote vraag hier, hoe doe ik dit met mijn reparaties binnen garantie.

Ik soldeer en/of repareer deze zelf. Als dacht een factuur te maken voor de klant (creditnota) voor de reparatie.

Mag dat, en word het dan ook van de winst afgetrokken?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

1 antwoord op deze vraag

  • 0

Goede morgen Dentinox.

 

Dat een leverancier die failliet is gegaan je in de financiële ellende heeft getrokken roept enige vragen op.

(Was er sprake van vooruitbetaling ? Zijn er incomplete apparaten geleverd ? Of heb je vervangende apparaten elders in moeten slaan tegen hogere lasten ?)

 

Dan nu een antwoord op je vragen.

 

De rente op een krediet, wat in de onderneming is geboekt, komt inderdaad ten laste van het resultaat van de onderneming.

 

Uit de volgende vraag begrijp ik dat je nu garanties voor je rekening neemt op apparaten die de leverancier geleverd heeft waarvan de garanties voor zijn rekening zouden moeten komen.

 

Deze reparaties worden nu om niet uitgevoerd en leveren dus ook geen omzet of winst op.

Het is niet mogelijk om deze werkzaamheden door een gekunstelde factuur ook nog eens in mindering te brengen op het resultaat.

 

Afhankelijk van de overeenkomsten met je afnemers/klanten zijn deze kosten wellicht op hen te verhalen ?

 

Met vriendelijke groet.

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    8 leden, 213 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.