• 0

Webshop uitbreiden naar UK, ervaringen

Voor één van onze webshops hebben we het plan om een compleet op de UK gerichte versie op te zetten. Onze belangrijkste producten / merken zijn ook in de UK bekend en hebben daar aardig wat zoekvolume. De markt is ongeveer 3x zo groot. Ons aanbod is op het belangrijkste merk is vergelijkbaar met de grootste online dealer daar.

Met ons huidige UPS contract kunnen we (relatief) goedkoop en snel naar een groot deel van de UK zenden. Voor retouren moeten we nog wat bedenken, we willen dit niet te moeilijk/ duur maken voor de consument.

 

Wat praktische punten:

- Afrekenen Al onze prijzen zijn in euro's. Aangezien ze bij ons als nederlandse shop afrekenen gaat dit altijd in euro's en dus een omrekening vanuit GBP. Ik wil de klant echter wel een GBP prijs laten zien. Hier komt weer het probleem van wisselkoersen om de hoek kijken.. Ten eerste krijg ik rare prijzen en ten tweede is de wisselkoers afhankelijk van de betaalmethode, paypal rekent weer wat anders dan de directe creditcard afhandeling. Dit brengt in onze magento omgeving ook wat utidagingen m et zich mee. Alternatief is een engelse payment provider en afrekenen in ponden. Iemand ervaringen met deze kwestie?

 

- Retouren We hebben nu zo nu en dan klanten uit de uk op onze Nederlandse site. Als zijn een pakket voor eigen kosten retour sturen kost dit c.a. 17 euro. Wat ik een beetje veel vind en uiteindelijk de klanttevredenheid niet ten goede komt. In mijn ogen zijn er 2 mogelijkheden:

* Retour api van UPS implementeren en klant zelf stickers laten printen. Kosten wil ik dan wel (gedeeltelijk) voor de klant laten. Het is echter lastig om een klant op de site ook voor zijn retour te laten betalen..

* Retouradres in UK nemen, klant daar naartoe laten zenden.

 

- [Helpdesk / service/b] Er zal een engels telefoonnummer moeten komen. Nu maken we gebruik van een (viritueel) nederlands nummer dan doorgeschakeld staat naar onze gsm nummers. We willen dit echter professioneler op gaan lossen.

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

0 antwoorden op deze vraag

Er zijn nog geen antwoorden op deze vraag

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    6 leden, 226 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.