• 0

Vragen over auto op naam van zaak van eenmanszaak taxibedrijf

Ik heb een vraagje waar ik niet uit kom:

 

Ik heb een taxibedrijf, een eenmanszaak, ik heb ook een taxivoertuig die gebruik ik 0% prive.

 

Is het uberhaupt mogelijk om op naam van de zaak een nieuwe auto te kopen (zoals bijv.) een Volkswagen Up / Seat Mii / Skoda Citigo (lage bijtelling) om vrijwel 100% prive te gebruiken? Ik wil geen kilometer registratie doen.

 

Bijtelling weet ik, correctie privegebruik 2,7% BTW van cataloguswaarde ken ik ook, maar waar moet ik nog meer opletten. Is dit uberhaupt mogelijk?

 

Het belangrijkste, levert dit me wat op qua verlaging belastingdruk ?

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

3 antwoorden op deze vraag

  • 0

een eenmanszaak,

 

Is het uberhaupt mogelijk om op naam van de zaak een nieuwe auto te kopen (zoals bijv.) een Volkswagen Up / Seat Mii / Skoda Citigo (lage bijtelling) om vrijwel 100% prive te gebruiken?

 

Dag yup,

 

Als een auto voor meer dan 90% privé gebruikt wordt dan vormt de auto verplicht privévermogen en kan deze dus niet op de balans van de zaak komen.

 

groet

Joost

DenariusAdvies: Tax | M&A | Legal

Link naar reactie
  • 0

Hoe zit het met als je geen kilometer registratie doet, gaan ze er dan vanuit dat je automatisch meer dan 90% prive de wagen gebruikt?

 

En ok, hij staat niet op de balans, maar kan je dan alsnog MRB, brandstofkosten, reperatiekosten etc. aftrekken van de belasting of is dat uberhaupt niet meer mogelijk in dit geval ?

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 216 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.