• 0

Aanbrengpremie bij productverkoop

Geachte forumgenoten,

 

Mijn bedrijf verkoopt via Internet een medisch hulpmiddel op het gebied van migraine. Consumenten kunnen dit een tijd op proef nemen voor een relatief klein bedrag en daarna aanschaffen of terugsturen. Ruim de helft is (zeer) tevreden en schaft het product aan. Ik zou deze groep graag willen inzetten als ambassadeur en belonen voor elke nieuwe klant die ze kunnen vinden, bv met een cadeaubon. Kan dit zomaar of levert dit fiscale problemen op voor de betreffende ambassadeur? Ik neem aan dat het voor mijn bedrijf gewoon als marketingkosten kan worden geboekt?

 

Bij voorbaat dank voor jullie reacties

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

4 antwoorden op deze vraag

  • 0

Goede morgen XBright.

 

De belastingdienst schrijft er dit over:

 

"Verstrekkingen aan anderen dan uw werknemers

 

U mag de inkomstenbelasting/premie volksverzekeringen voor uw rekening nemen voor verstrekkingen aan uw zakelijke relaties die u tegelijkertijd en voor dezelfde gelegenheid ook aan uw werknemers geeft. Dat kunt u doen door over de verstrekkingen eindheffing aan ons te betalen. Uw relaties hoeven dan over deze geschenken geen belasting meer te betalen.

 

Voor alle verstrekkingen geldt dat u aan de ontvanger moet meedelen dat u eindheffing toepast. U kunt ook in uw algemene voorwaarden een bepaling opnemen dat u over deze verstrekkingen eindheffing toepast. Verder moet u vastleggen wie de ontvanger van de verstrekking is.

 

U mag de eindheffing ook toepassen als de ontvanger van de verstrekking geen natuurlijk persoon is, maar bijvoorbeeld een bv.

 

Als u eindheffing toepast, zijn deze verstrekkingen geen loon voor de werknemersverzekeringen en de Zvw.

 

Eindheffing berekenen

Voor het berekenen van de eindheffing past u een tarief toe van 45% als de waarde van de verstrekking niet meer is dan € 136. Is de waarde meer dan € 136, dan past u over de volledige waarde een tarief toe van 75%. Maakt u gebruik van vrije vergoedingen en verstrekkingen, dan mag de waarde in het economische verkeer van deze verstrekkingen per persoon maximaal € 272 per jaar zijn."

 

 

 

 

 

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    1 lid, 117 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.