• 0

26 weken overbrugging door aannemen stagiair of payroll, kan dit?

 

Wij hebben op dit moment 3 personeelsleden in dienst.

Vanwege de slechte resultaten zijn wij genoodzaakt deze alle 3 wegens bedrijfseconomische redenen te ontslaan.

Wij hebben 3 vestgingen en zijn met 3 vennoten in onze VOF.

Als wij nu ons personeel ontslaan betekent dit dat wij allen 40 uur per week in de zaak moeten zijn

Dit moet minimaal 26 weken gebeuren voordat wij weer een oproepkracht etc. voor een paar uur in de week kunnen aannemen, om problemen met ons " oude " personeel te voorkomen.

Dit is voor ons echter een probleem qua inkopen doen, levering tussen vestigingen, thuissituatie, huishouding etc. Dat is gewoon niet te combineren.

De winkeliersvereniging wil niet meewerken aan versoepeling van de openingstijden zodat de zaak bijvoorbeeld tussen 12 en 2 gesloten kan worden.

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een stagiair aan te nemen om bijvoorbeeld 12 uur in de week in de zaak te zijn? Het gaat hier om detailhandel. Ik zou dan verder moeten kijken hoe dat met school/opleiding etc. te regelen is, dat begrijp ik.

Of gaat het dan ook om een " dienstverband " en gaan wij problemen krijgen met het UWV?

 

Verder vroeg ik mij af als wij 1 personeelslid onderbrengen in een payroll-systeem, kunnen wij hem dan voor ons laten werken omdat deze dan juridisch niet bij ons in dienst is?

Let wel: de medewerker waar het hier om gaat, zou volgens het afspiegelingsbeginsel als eerste ontslagen moeten worden.

 

Alvast bedankt.

 

Link naar reactie

Aanbevolen berichten

2 antwoorden op deze vraag

  • 0

Nu is mijn vraag of het mogelijk is om een stagiair aan te nemen om bijvoorbeeld 12 uur in de week in de zaak te zijn? Het gaat hier om detailhandel. Ik zou dan verder moeten kijken hoe dat met school/opleiding etc. te regelen is, dat begrijp ik.

Of gaat het dan ook om een " dienstverband " en gaan wij problemen krijgen met het UWV?

 

IMHO kan het nooit de bedoeling zijn dat een stagiair de verantwoordelijkheid voor een winkel alleen draagt. Hier moet altijd begeleiding bij zijn. Nog los van de vraag of de stagiair in staat is om levensreddend te handelen mocht dat nodig zijn. Dus om een hele andere reden dan jij bedoelt is het wat mij betreft een absolute no-go.

 

Verder vroeg ik mij af als wij 1 personeelslid onderbrengen in een payroll-systeem, kunnen wij hem dan voor ons laten werken omdat deze dan juridisch niet bij ons in dienst is?

 

Nee. Brand hier je vingers niet aan. Deze werknemer gaat met compleet arbeidsverleden over naar de payroller en geen payroller zal hier in meegaan.

Financieel en fiscaal adviseur, ook op het vlak van werkgeverszaken en uitzendvraagstukken.

Deskundig en betrokken - cijfers moeten kloppen maar het draait altijd om de mens die de onderneming maakt.

 

http://www.dennisvandijk.com | info@dennisvandijk.com

Link naar reactie
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
Hide Sidebar
  • Wil je onze Nieuwsflits ontvangen?
    Deze verzenden we elk kwartaal.

  • Wie is er online?
    12 leden, 283 Gasten

  • Breng jouw businessplan naar een higher level!

    Op dit forum worden alle onderwerpen m.b.t. ondernemerschap besproken.

    • Stel jouw ondernemersvragen
    • Antwoorden/oplossingen van collega ondernemers
    • > 75.000 geregistreerde leden
    • > 100.000 bezoekers per maand
    • 24/7 bereikbaar / binnen < 6 uur antwoord
    •  Altijd gratis

  • Ook interessant:

    Ook interessant:

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Cookies op HigherLevel.nl

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.